Vain huonot äidit menevät töihin kesken äitiysloman ja jättävät lapsen isän tai vieraan hoitoon
Lapsen luonnollinen hoitaja on äiti, niin se on eläinkunnassakin. En käsitä, että jotkut jättävät lapset julmasti miehen hoidettavaksi tai vielä pahempaa päivähoitoon vieraalle. Kyllä äidin pitää olla kotona vähintäin siihen asti, kunnes lapsi kävelee. Mieluiten 3-vuotiaaksi asti. Pitäisi asettaa elämässä asiat tärkeysjärjestykseen ennen kuin rupeaa lisääntymään ja kantaa vastuu lapsestaan.
Kommentit (4)
Kun menin töihin pojan ollessa 9kk, kun äitiysloma loppui.. mies oli kotona työttömänä ja jäi lapsen kanssa ja minulla oli hyvä työ.. olis varmaan kannattanut jäädä kotiin ja ihmetellä sitten, millä ostaa vaatteita ja ruokaa saati maksaa lainanlyhennystä..
Onneksi olen sitä vain sinun AP asettamiesi normejen mukaan.
No kai sua v*****aa vaan se kun ite lorvit kotona eikä oo duunipaikkaa.
Sen lisäksi että hoidan kodin, juoksevat asiat, lapset iltaisin ja päivällä työn riittää minulla vielä energiaa, aikaa ja ennenkaikkea rahaa jota olen itse ansainnut. Lapset eivät jää mistään paitsi: ei edes se ysikuinen kun läheisyyttä saa paljon ja rintaruokinnallakin edelleen.
No joillekkin on ihan ylivoimaista saada aikaiseksi muutakin kun lorvia kotona.
Ps. ei koske kaikkia kotiäitejä vain apn kaltaisia.
Hassu juttu kun tuo äippäloma on vain
joiden oli 70-luvulla (mun syntymäkymmen) pakko mennä töihin heti silloin nelikuisen loman jälkeen rahan vuoksi.
Näidenkin ihmisten lapset ovat ihan täyspäisiä = pitkälti meitä lapsekkaita nyt.
Lapselle tärkeä on turvallinen ja tasainen ympäristö ja riittävä läheisyys. Äiti on paras, mutta kyllä joskus perhe-elämän täytyy mukautua tilanteen mukaan - ainakin mun mielestä.
Olipas provoilua. =D
Jos sää oot oikeesti tota mieltä niin säälin miestäsi, onko sulla semmosta ees?
Mää vien lapset hoitoon kesällä. Esikoinen sillon nippanappa 2 vuotta ja kakkonen 10 kk. Tosin meillä pojat semmosia apinoita ettei rajaa! Kyllä moni jää jalkoihin.. Nyt 6 kk vauva kovasti ryömii ja koittaa jo jalkojaan, varmasti kävelee jo kesällä!
Äitiyslomat loppuu kun lapsi on 9 kk ikänen. Ei oo mikään pakko jäädä kituuttaan hoitorahalla, varsinkaan ei oo kauheesti mahollista jos on talo-, opinto- ja autolainaa. Plus vakuutukset ja juoksevat laskut, ruoat ja vaatteet, remontit.. ;)