Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vuokratyöntekijänä yhdessä kahvilassa ja kahdelta pitäisi päättyä vuoro mutta ketään ei ole vielä tullut

Vierailija
19.07.2017 |

Vuokrafirma on sanonut selvästi että teen ne työvuorot mitä annetaan eikä ne maksa mitään ylimääräistä. Eli jos jään kahden jälkeen tänne niin se tapahtuu omalla ajalla. Vakituinen henkilökunta ja omistjaa taas avaa ja sulkee kahvilan eikä sitä ole koskaan opetettu minulle. Mitä minun pitäisi tehdä? Onko tässä vaiheessa oikea ratkaisu vain lähteä kävelemään kun kello lyö kaksi ja jättää kahvila tuuliajolle?

Kommentit (214)

Vierailija
81/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalle on sattunut moka/ este.

Vuokrafirmalle on sattunut moka/ este. 

Seuraavalla työntekijälle on sattunut moka/ este. 

Ihan ymmärrettävää, niinkö? Sitten jos ap:lla olisi joku este, että hän ei voisi jäädä töihin (esim pitäisi hakea lapsi hoidosta), hän ei voisi poistua paikalta, vaikka kolme muuta on mokannut ja hän on ainoa, joka hoiti oman osuutensa niin kuin piti. Toki esim kassa pitäisi ottaa talteen ja ovi yrittää saada jotenkin suljettua, mutta mikä velvollisuus työntekijällä muuten olisi paikata muiden ihmisten mokia? 

Vierailija
82/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli sitten viimeinen työvuorot, se on selvä. Toivo nyt kovasti ettei mitään satu, tulee nimittäin aika kalliiksi sinulle jos huonosti käy.

Edelleen, ennalta sovittuja työvuoroja ei voi tuosta vain perua.

Tottakai voi kun työntekijä vaarantaa toiminnallaan koko yrityksen. Tuo on työsuhteenkin purkuperuste. Työsuhteen päättämisen perusteet ovat aivan eri luokkaa, kuin ostopalvelun. Ei minkään valtakunnan työntekijä voi mitä vain tehdä ja kuvitella ettei sillä ole seurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei työntekijä ole vastuussa mistään vahingoista, opi ny ihan perustavanlaatuista suomen lainsäädäntöä pliis

Tietty jos pesismailalla pistäisi paikat paskaksi niin joo, mutta se että poistuu sovittuun aikaan ja sitten tulee roistoja pesismailoilla pistämässä koko kahvilan säpäleiksi niin roistot ovat vastuussa

No kyllä työntekijä kuitenkin kohtuullisessa määrin on vastuussa. Minäkin olen kaupassa töissä, mutta en minä voi jättää ovia sulkematta, jos viimeinen asiakas poistuu vasta työaikani jälkeen. 

Vierailija
84/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,,minkälaisia sopimuksia nämä välittäjät oikein tekevät, perehdytetäänkö ollenkaan? Kuvittelisi että alussa käytäisiin perusasioita läpi; kuppilan pyörittäjän kannalta tuollaiset sulkemiset ja avaamiset luulisi olevan kohtuu tärkeä asia, kassankin lisäksi.

Mitäs hepat sanoisi jos hoitaja ei pääse aamulla sisään, eikä aamupalaa tule. Hirnauskis.

Tässä tapauksessa; onko sopimuksen mukaista toimia tilanteen mukaan, kai nyt sentään on joku joku numero tms. josta edes vastataan.

Vierailija
85/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuokrafirma tai yrittäjä palannut asiaan?

Vierailija
86/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,,minkälaisia sopimuksia nämä välittäjät oikein tekevät, perehdytetäänkö ollenkaan? Kuvittelisi että alussa käytäisiin perusasioita läpi; kuppilan pyörittäjän kannalta tuollaiset sulkemiset ja avaamiset luulisi olevan kohtuu tärkeä asia, kassankin lisäksi.

Mitäs hepat sanoisi jos hoitaja ei pääse aamulla sisään, eikä aamupalaa tule. Hirnauskis.

Tässä tapauksessa; onko sopimuksen mukaista toimia tilanteen mukaan, kai nyt sentään on joku joku numero tms. josta edes vastataan.

Entäs jos lisäksi ap lle lisäksi tulisi jonkin sortin force majure?

Fiksumpi kuppilan pyörittäjä olisi tehnyt jonkin sortin ohjeistuksen paikan päälle.

Vierailija
87/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos haluat joskus pysyvää työtä, niin kannattaa miettiä, miten toimit. Ja varsinkin kun et voi tietää, mitä seuraavalle vuoroon tulijalle on käynyt.

Ap tietää ainakin ettei tuossa kahvilassa kannata olla töissä kun ei kerta noin tärkeästä asiasta tiedoteta vuorossa olevaa. Luulisi kahvilan omistajan jo juoksevan paikalle.

Vierailija
88/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä sama ollut joskus talvella? Siis vuorafirma ja joku kahvila eikä seuraava vuoro ilmestynyt. Taisi kellonaikakin olla sama :D

Vierailija
89/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä iso joukko av-mammoja valmiina tekemään ilmaista työtä ilman varmuutta siitä, monelta pääsee kotiin O.o

Ovet laitetaan yleensä lukkoon avaimella ja on kyllä varsin kummallista, jos vuorossa olevalla työntekijällä ei sellaista ole. Tämä siis toki työnantajan vastuulla. Itse olisin soittanut isännöitsijän paikalle lukitsemaan ovet ja lähtenyt heti lukitsemisen jälkeen kävelemään. Ja olisin vaatinut liiton kautta rahat joka ikisestä kahvilassa vietetystä ylimääräisestä minuutista. Ilmaista työtä ei tarvitse tehdä.

Vierailija
90/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöläinen ei yksin/ilman riittävää perehdytystä tee hevonhelvettiäkään.

Jos oven sulkemisesta on vastuussa joku muu niin heihei!

Et varmaan sais rahojas ikinä takas jos alat ylityötä tekemään, aina löytyy joku porsaanreikä.

Vierailija
91/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä iso joukko av-mammoja valmiina tekemään ilmaista työtä ilman varmuutta siitä, monelta pääsee kotiin O.o

Ovet laitetaan yleensä lukkoon avaimella ja on kyllä varsin kummallista, jos vuorossa olevalla työntekijällä ei sellaista ole. Tämä siis toki työnantajan vastuulla. Itse olisin soittanut isännöitsijän paikalle lukitsemaan ovet ja lähtenyt heti lukitsemisen jälkeen kävelemään. Ja olisin vaatinut liiton kautta rahat joka ikisestä kahvilassa vietetystä ylimääräisestä minuutista. Ilmaista työtä ei tarvitse tehdä.

Ap oli valmis häipymään paikalta lukitsematta ovia ja näin oli myös moni kommentoija. Ei voi kuin ihmetellä...

Vierailija
92/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä osaa ovea lukkoon laittaa....aika erikoista

Vierailija
93/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tietty se porvoolainen kahvila jossa käy vähän väliä samalla tavalla.

Vierailija
94/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on luin vaan ekan ja viimeisen sivun.

Vierailija
95/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kello olisi ollut vaikka klo 21, ap:n pitäisi hakea lapsi hoidosta 21:30 ja bussi lähtee 21:10. Moniko jäisi odottelemaan, josko kuitenkin seuraava tulee?

Lukoista sen verran, että joskus kun tein siivoushommia, oli toimistoilla ym paikoilla usein aika hämärät lukkosysteemit. On hälyjä ja muuta.

Vierailija
96/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau mikä vastuunkantokyky. Olet jokaisen työnantajan unelma. Oikein, että omaa ja liiton vaivaa säästämättä, vaadit rahasi sentilleen! Mutta tarvittaessa tietysti työnantajan tulee joustaa. Sairaslomasikin pidät päivälleen. Löydyt varmaan myös tuolta lokkiketjusta, varmaan jonkun lokkeilevan lapsen vanhempana vähintään?

Vierailija
97/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekkin jäisin odottelemaan, jos ei ole kiirettä. Ap, mikä homman nimi on? D:

Vierailija
98/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä joku tulee :D

Alle kaksi minuuttia jäljellä eikä ketään näy. Normaalisti ne tulee 20 minuuttia etuajassa.

Ethän sinäkään ole valmis tekemään minuuttiakaan yliaikaa!

Vierailija
99/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on yleensä just niitä tilanteita, kun katsotaan kuka saa jalkansa firman oven väliin ja ketä ei enää palkata edes vuokrafirman kautta. Siis jos osaa oikeassa tilanteessa olla joustava ja osoittaa itsensä luottamuksen arvoiseksi. Itse pitäisin tilannetta ehkä jopa onnenpotkuna jossa itse pääsen aika helpolla vaivalla loistamaan esimiesten edessä. :D 

Mitään jatkuvia ylitöitä tai välinpitämättömyyttä työntekijöitä kohtaan ei tietenkään pidä sietää tai madaltua kynnysmatoksi mutta tietyissä tilanteissa suosittelen joustamaan jos ei ole pakollista menoa töiden jälkeen. 

Tuo vuokrafirman vastaamattomuus kyllä sai epäilemään provoa, ellei kyse ole jostain ihan pienestä parin ihmisen yrityksestä... 

Vierailija
100/214 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei työntekijä ole vastuussa mistään vahingoista, opi ny ihan perustavanlaatuista suomen lainsäädäntöä pliis

Tietty jos pesismailalla pistäisi paikat paskaksi niin joo, mutta se että poistuu sovittuun aikaan ja sitten tulee roistoja pesismailoilla pistämässä koko kahvilan säpäleiksi niin roistot ovat vastuussa

No kyllä työntekijä kuitenkin kohtuullisessa määrin on vastuussa. Minäkin olen kaupassa töissä, mutta en minä voi jättää ovia sulkematta, jos viimeinen asiakas poistuu vasta työaikani jälkeen. 

Minäkin olen ollut kaupassa töissä ja jos minun piti sulkea liike, vuoro oli merkitty jatkumaan puoli tuntia sulkemisen jälkeen. Minulle oli myös näytetty, miten liike suljetaan, mihin kassa laitetaan jne. Ap:lla ei ollut avaimia kahvilaan, häntä ei oltu perehdytetty sulkemiseen eikä kahvilan sulkemisaika ei edes ollut ap:n vuoron päätyttyä.

Toki ap:n tilanteessa itse jäisin odottamaan, jos vain suinkin voisin, mutta jos en saisi yhteyttä vuokrafirmaan tai omistajaan, eikä ylitöistä maksettaisi palkkaa, niin kyllä ihan syystä ärsyttäisi enkä haluaisi enää kyseiseen paikkaan töihin, ainakaan ellei mokaa selitettäisi hyvin (esim. seuraava työntekijä ollut onnettomuudessa ja hyvä syy miksi puhelimeen ei vastattu). Soittaisin varmaan isännöitsijälle/huoltofirmaan josko saisivat oven lukkoon ja lähtisin kotiin.