Olen vuokratyöntekijänä yhdessä kahvilassa ja kahdelta pitäisi päättyä vuoro mutta ketään ei ole vielä tullut
Vuokrafirma on sanonut selvästi että teen ne työvuorot mitä annetaan eikä ne maksa mitään ylimääräistä. Eli jos jään kahden jälkeen tänne niin se tapahtuu omalla ajalla. Vakituinen henkilökunta ja omistjaa taas avaa ja sulkee kahvilan eikä sitä ole koskaan opetettu minulle. Mitä minun pitäisi tehdä? Onko tässä vaiheessa oikea ratkaisu vain lähteä kävelemään kun kello lyö kaksi ja jättää kahvila tuuliajolle?
Kommentit (214)
Soita vuokrafirmaan, kerro asiasi ja pyydä omistajan puhelinnumero.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieltä joku tulee :D
Alle kaksi minuuttia jäljellä eikä ketään näy. Normaalisti ne tulee 20 minuuttia etuajassa.
Soitat kahvilan omustajalle. Kadonnut rahakassa päätyy helposti sinun maksettavaksesi, jos hylkäät kajvilan tyhjilleen.
Älä ovea ainakaan jätä auki, saako sen lukkoon? Yritä ensin tavoittaa omistaja ja soita työnantajallesi eri vuokrafirmaan.
Odottelisin nyt vähän kuitenkin.
Voihan se seuraava vain yksinkertaisesti olla myöhässä.
Ei siellä ilmeisesti mitään ruuhkaa ole, jos ehdit tänne viestittelemään :)
Odota vartti, sitten soitat työnantajalle. Näin minä tekisin.
Menee kyllä niin että ap:n vastuu päättyy tasan tarkkaan siihen työaika loppuu jos ne kerran on niin tiukkoja.
Aika hiljaista kun palstailet kassalla, syö pari pullaa palkaksi.
Kuka helvetti jättää kahvilan tuuliajolle kun oma työvuoro loppuu? On tuossa nyt vähän muustakin kyse kuin palkasta- ainakin oma ammattiylpeys ja tunnollisuus ei tuollaista sallisi. Firma saattaa harkita palkkaamistasi vuokrafirman kirjoilta joten kannattaa vähän miettiä millaisen kuvan itsestään antaa?
Omistajan puhelin kuuluu takahuoneessa kun yritän soittaa hänelle. Pitää omalle työnantajalle yrittää seuraavaksi...
Soitto työnantajalle eli vuokrafirmaan, siellä täytyy olla tieto siitä, miten toimia.
Selvitä saatko palkkaa ja jää, jos saat. Muussa tapauksessa siellä voi sitten joku muu olla ilmaiseksi sinulla ei ole siihen mitään velvollisuutta. Kahvilan omistajana maksaisin sinun palkkasi suoraan siitä hyvästä, että jäät, mutta, jos joku tulee myöhässä, niin pyydä sitä vaihdossa tekemään yli mennyt aika takaisin sinulle.
Mikä on firman vastuu? Eivät osaa hoitaa edes työvuorojen järjestämistä. Miksi ap:n pitää jäädä palkattomiin ylitöihin?
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti jättää kahvilan tuuliajolle kun oma työvuoro loppuu? On tuossa nyt vähän muustakin kyse kuin palkasta- ainakin oma ammattiylpeys ja tunnollisuus ei tuollaista sallisi. Firma saattaa harkita palkkaamistasi vuokrafirman kirjoilta joten kannattaa vähän miettiä millaisen kuvan itsestään antaa?
Minä ainakin. Oveen lappu, että suljettu ja siihen omistajan puhelinnumero, vaikka ei saisi ovea oikeasti lukkoon.
Ei tuossa ole kyse muusta kuin siitä, että halutaan jonkun tekevän ilmaiseksi töitä. Vuokrafirma ei maksa, koska ei ole listalla ja kahvila ei maksa, koska ei ole sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Menee kyllä niin että ap:n vastuu päättyy tasan tarkkaan siihen työaika loppuu jos ne kerran on niin tiukkoja.
EI pääty, kyllä se on suljettava ainakin hallitusti jos sieltä joutuu poistumaan kun ketään ei tule tilalle. Ei voi vaan jättää ovia auki ja lähteä nostelemaan että ei oo mun ongelma.
Joko sinne tuli joku hikeä valuen?
Kyllä työntekijänkin pitää tarvittaessa joustaa. Mistä tiedät mitä seuraavalle on sattunut, ties vaikka jääänyt matkalla auton alle.
Ei vielä näy ketään. Eikä kukaan vastaa puhelimeen vuokrafirmassakaan.
Teen nyt niin että ajan asiakkaat ulos ja laitan lapun oveen. Lukkoon en sitä saa joten lappu riittää.
Vierailija kirjoitti:
Soita vuokrafirmaan.
Soitin jo enkä saa ketään kiinni.
Kyllä sieltä joku tulee :D