Kuinka paljon oli ylipainoa kun huomasit ensimmäiset terveysongelmat?
Kommentit (6)
Olen 194cm ja painan 150kg 36v mies.. Teen fyysistä työtä eikä ainakaan vielä ole mitään ongelmia
Ihan muutamakilo, polvissa ja nilkoissa tuntu inhottavalta.
Olen 170 cm/48 kg ja jos lihon 100g, en pysty enää hengittämään. Senhän sä halusit tietää?
En muista tarkkoja kilomääriä kun ongelmia on ilmennyt, mutta tässä nyt joitain. Älkää kivittäkö.
- kunto laski laskemistaan
- aloin tarvitsemaan enemmän unta ja olin päivällä väsyneempi
- ihan tavallisista arkisista asioista alkoi tulla raskaita, esim. kauppareissujen jälkeen olin aivan poikki
- kosmeettiset haitat
- kuukautishäiriöt
- ihokarvoista on tullut paljon pidempiä
- uniapnea, herään öisin siihen etten saa happea
- huono ryhti
- huono iho
- askelvirhe, jota ylipaino pahensi niin, että kävely on edelleen pidemmän päälle kivuliasta
- en halua ihmisten katsovan minua, siis välttelen julkisia paikkoja (ja ei, terveet ihmiset eivät ole vastuussa minun tunteistani)
- mitä enemmän paino nousi, sitä onnettomammaksi kävin
- käveleminen vaikeaa, jalat tönköt
- roikkuvan alavatsan alle kerääntyvä haiseva neste
- jatkuva huono omatunto ja muut tunteet joita käytökseni itseäni kohtaan on aiheuttanut
- hikoileva takapuoli, ne jäljet jotka jäävät metron penkkiin kesäisin
Arvaatte varmaan kyseen olevan sairaalollisesta lihavuudesta. Olen nyt saanut lähes 15 kiloa tiputettua, mutta ylimääräisiä kiloja on vielä reilusti jäljellä, koska pitää lähes puolittaa korkein painoni. Tähän mennessä osa noista haitoista on alkanut jo helpottamaan. Kumpa vain olisin aloittanut elämäntaparemonttini paljon, paljon aikaisemmin.
Ei ole ikänäni ollut ylipainoa, mutta vaivoja onsilti. Yksi aivoverenvuoto sairastettu, verenpainetauti, niskakulumat ja vaivaisenluut. Olen hoikka, liikun ja syön terveellisesti enkä käytä päihteitä. Verenpainetauti todettiin nelikymppisenä, ja aivoverenvuoto tuli neljävitosena. Edellä mainittujen lisäksi vasen polveni kronaa. Yritän silti ainakin kävellä, vaikka juokseminen on nykyään vähän toisaikaista (jalkojen takia).
Se oli toisin päin. Olin hyväkuntoinen ja hoikka, kun nivel- ja jännevaivat alkoivat. Jouduin lopettamaan liikunnan ja tämän seurauksena lihoin muutamassa vuodessa lähes 20 kiloa. Nyt olen sitten sekä lihava että nivelvaivainen ja päälle masentunut, kun ensaa enää hikiliikunnasta endorfiineja.