Kirjoittakaapas omalla puhekielellä eli murteella, jonka hallitsette hyvin, mitä teit tänä iltana?
Aloitan: Mie justiinsa äskön lakkasin kyntein värittömällä lakalla. Aekasemmin iltasella kahtelimme ukkokullan kanssa telkkarista Femmiltä aenaskin kolmatta kertoo uusintana vuonna 2012 valmistunneen dokkarin kertoven erräästä Hermannista.
Nytten tuo ukkokulta mäni veskiin ja jätti oven aaki, kuten hää tuppoo joskus tekemään. Tännään syötiin makaruoniluatikkoo ja jälkkäriksi mansikkajiätelöö ja suomalaisia makkeita mansikoita piälle.
Eipään ou tuo ilma mikkään morsion ennee ollunna tännään, vähän vällee sattoo tirrauttoo, ja sitten aarinko paisteloo pikkusen aekoo pilven takkoo pilkottaen.
Kohta pittee käävä unen ottoon, jotta jaksoo tuasen huomissa-uamuna nousta uamulla aekasten.
Suapihan tuassiinsa nähä, millasii unnii tulloo ens öynä nähtyy.
Kommentit (61)
Ainii sehämmää unohin, että me sen velien mukelon kanssa piirreltiim myös hulluna kukkia ko se tykkää kukista tosi palio. Nymmää meen nukkumaan, oon iha raato ko ekka olliin töissä päivän ja loma alun ratoksi menin lapsellikaksi. Eijjaksa ennää ees sukkaa kutua.
T: se ekasivun lasta vahtinu.
Mä oon puhunut puhelimessa ja trollaillut aaveella. Vielä pitäis syödä iltapalaa.
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Ens myä vokellettii kurkkehisia ja sit myä kalavuetettii lotjakkehisia, mut neet kutahetineet ja sitä myä mentii poes.
;)
;):D heh, sorry, mut onks tuo eis suomen puoleist murret?
AAPEE
Ihan omasta päästäni tuon keksin, eli ei ole oikeaa murretta, eikä myöskään tarkoita mitään.
Halusin nähdä huvittaako se ketään ja varsinkin kuvitteleeko joku sen tarkoittavan jotakin.
Ilmeisesti kuvitteli koska joku vaati sen sensuroitavaksi.
:)
No emmie oo oikiastaa teheny palio mittää koko päivänä, molen ollu vaa konneella. Äsken kattoin yle areenasta yhtä ohojelmaa. Huomenna mie meinaan kuiteski lähteä kaverin kanssa johonki.
Minä kävin kirjastossa ja pallaatin hirmu mukavan kirjan: "Matkaopas keskiajan Suomeen". Luvin sen kahteen kertaan. Sitten kävin Ärrällä perreemässä pakettia, jonka sisko ol laettana. Minun puhelin olj niät unehtuna Helsinkiin. Tulj nii kiire lähtö pussiin, onnikkaan, linja-aatoon.
Ae nii: Joen kirjastossa kermakahvit! Meejän kirjastoon on perustettu pikkunen kahvila.
Sitten siivosin, jopa luuttusin lattiat miejolla etikka-veellä, raekastaa kummasti kämppee. Paskahuussin (wc)pesin kansa ja pyyhin hyllyt, pöntön sisältä ja ulukoo ja lattiakaevon jykälsin.
Soetin äetille Savvoon.
Joen valakoviiniä.
P.s. Tämä murre-juttu alottajalta ol mukava keksintö. Ol tosi mukava lukkee mitä ihan tavallista muut immeeset on tehny.
Jos jokkaenen olis kirjottana ihan peruskielellä, oeskoon kukkaa jaksana lukkee. Nyt jotennii tul semmonen henkilökohtasempi tunne nuita kirjottajia kohtaan.
Lähinnä oon maannu sängyssä, selaillu somet läpi ja katellu viapleitä. Ollu aika laiska päivä, jos huomenna jo jaksais tehä jotain.
No mie olliin kuulkoos runkahimassa. En tiedä mikä murre toi oli mut tää on meitsin oikee. Köyhät kyykkyyn. Sano thaimaan prinssi aamutuimassa terassilla kultainen kahvi kuppi kädessään.
Mää oli töis pual seiskan, sit me menttin tyäkavereitte kans oikken ravintola syämä. Mää oti ehk mu elämän parhha hampurilaise punaviini kans ja jälkräätiks tarte tatini ja kaffet. Emmää tiär mitä siin ol kon niinpal kauhiast aloi mahan sattuma et olo men iha vaikkiaks ja mun tarttis siin sit hiukanaikka huilat. Kyl mää sano ettei tommone ruak tair mul soppi kon emmää ylipäätäs liha syä juur koskan. Mukkon se ol luamu, ni mää ajatteli et kerra ny sit. Saatoi siin ol hiuka liikka rasvaki, mist näit kukkan tiätä.
Käyttäjä5274 kirjoitti:
No emmie oo oikiastaa teheny palio mittää koko päivänä, molen ollu vaa konneella. Äsken kattoin yle areenasta yhtä ohojelmaa. Huomenna mie meinaan kuiteski lähteä kaverin kanssa johonki.
Tuossahan on selvä virhe ja pitäisi olla "arreenasta".
:)
En mitää ihmeellistä, käytiin kaupas , hoidettiin iltapesut ja laitin pojan nukkuun ja rentoudun soffalla ja nautin lempi ohjelmista.
Maailmalle olet vain yksi ihminen, mutta yhdelle ihmiselle voit olla koko maailma 😍😘❤❤❤
No siis määny tossa äsköm meniv viämään roskapussit pihalle ja sej jälkeem mää aattelin mennä iha eks tempporee yäsaunaan, ku onniin jotenki likane olo nääs. Kaljaa eijoo mut ehäm mää sitä muutenkaa jua jote eihä tua mua haittaa. Vois kattooj jos vaikka tässä rupeis viälä nukkumaankij jossaiv vaihees. Emmää tiärä, paree vaa kattella jos vaikka rupee väsyttään nii sittem mää meen maate.
Voi veikkosten mie vain lauteeraan! Met olema knapsun kanssa plottihneet himppasen maalia kammarin seinile. Knapsun kläppi oli tyytyväinen ko haima sille kaupasta kompiaisia. Ei ollu pahala kiirilä vaikkon remontteeraus kesken.
Hunteerasima huomena pruuvata uutta laattiiaa samhan kammariin. Jos ei muulla niin sinnilä laitama paikalhen.
Ny minun häätyy tuole knapsulle viskutella hyvät yöt, ettei se vallan vistona nakkuna piä.
En mä oikeen mittää ihmeempiä tehny, kuha vähä puutarhahommii vaan.
Paistoin pullaa ja sitten vaan olla möllötettiin. Söin niin monta pullaa etten jaksanu ees lenkille lähttee.
Mää kävin ostamasa tyttöystävällä muutaman synttärilahajan. Ei passaa palijastaa mitä hommasin, jos se sattuu tätä lukemaan. Loppuilta katottiin telekkaria ja nukkumaan mennesä lukkiin vielä vähän aikaa kirijaa.
Lähin duunista ja kävin hakee safkaa kaupast, skruudasin sit himassa ja tsiigasin game of thornesin.
Mää kattelin telkusta game of thronesin uusimman jakson ja oottelin että pääsen nukkuun. Kuuntelin ukkosta ja kattelin salamoita. Sitten käytin koiran iltapissalla ja painuin sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Mie oon siivonna koko helevetin päivän. Nyt korkkasin kaljan ja pistin mussiikit soimmaan. Kyllä nyt on hyvä ku koti on puhas ja suapi viimeinni ottoo rennosti vappaapäivän kunniiks. Suapi nähä onko huomisuamuna kanki.
AAPEE kyssyy ihan vuan muuten, että olitko tänä uamuna sitten kanki?:)
Eilen mie laittelin kirppiskamoja ja kattoin Ally McBealia viaplaystä. Tänhän mie meinasin lämmittää saunan ja huomenna menhän lasten kans mummohlan
Me lähetään huomenna new yorkiin! Tää ilta on kulunu pakkailussa. Oon tosi innossani meidän matkasta ja nii on muuki perhe. Huomenna aikanen herätys. Voiski koht mennä nukkuu. Just tulin suihkust ja syön täs iltapalaa.
Espoo