Kirjoittakaapas omalla puhekielellä eli murteella, jonka hallitsette hyvin, mitä teit tänä iltana?
Aloitan: Mie justiinsa äskön lakkasin kyntein värittömällä lakalla. Aekasemmin iltasella kahtelimme ukkokullan kanssa telkkarista Femmiltä aenaskin kolmatta kertoo uusintana vuonna 2012 valmistunneen dokkarin kertoven erräästä Hermannista.
Nytten tuo ukkokulta mäni veskiin ja jätti oven aaki, kuten hää tuppoo joskus tekemään. Tännään syötiin makaruoniluatikkoo ja jälkkäriksi mansikkajiätelöö ja suomalaisia makkeita mansikoita piälle.
Eipään ou tuo ilma mikkään morsion ennee ollunna tännään, vähän vällee sattoo tirrauttoo, ja sitten aarinko paisteloo pikkusen aekoo pilven takkoo pilkottaen.
Kohta pittee käävä unen ottoon, jotta jaksoo tuasen huomissa-uamuna nousta uamulla aekasten.
Suapihan tuassiinsa nähä, millasii unnii tulloo ens öynä nähtyy.
Kommentit (61)
No molin tännää junassa koko päivän kö mää tulin Rollosta Helesinkii..
Moltiin aamupäivästä kattelemas uusia parvekekkalusteista Jyskistä ja samalla mietittiin uusien patjojen ostua. Muksu oli kauhee tinttaliisa ja huusi ku syötävä, nii ei ostettu mitää. Tultiin kotio, lapselle ruokaa ja maate. Kattoin nettiä ja luin kiriaa. Pari kaveria tuli kylään ja syötiin pannaria ja juotiin kahavia. Juteltiin ja vieraat hörskötti lapsen kans. Lapsen iltatoimien jälkeen harrastettiis seksiä miehen kans ja ite katoin GoTtia, mies pelaa.
Mä en oo duunannu muuta ku löhönny sohvalla ja skrivaillu sähköposteja. Välillä skruudasin ja kävin facessa ja nyt oon av:lla
Vierailija kirjoitti:
Vahin mun kaksvuotiasta velien tyttyä ja nyt moon onnikassa. Kohta kotona ja vois pistää GoTin näkkyyn ja syyä vaikka pitsaa ja juua yhen tölökin kokista ennenkö kaatuu sänkyyn äksänä. Väsyttää iha hulluna ko semmosen välillä enämpi apinanlasta ko ihimistä muistuttavan tytön peräsä juossu illan ja koittanu pittää sen hengisä.[/quote
Oulu! ;) Itellä vähä unehtunu, että mite jokku sanat vääntyy, mutta onse kivvaa ollaa täälä synnyinkaupungisa lommailemassa pitkästä aikaa! Näkkee kaikkia vanahoja ystäviä, ja rakkaita sukulaisia. Torinrannasa käytii eile jäätelöllä, ja oli hyvvää!
Vierailija kirjoitti:
Käytii tos aiemmin mustikas, sen jälkee leivoin mustikkapiirakan. Sit kävin saunas ja syötii se piirakka vaniljakastikkeen kans.
Missä päi mustikat on jo kypsyny? Meillä täällä Jkl ei oo puhettakaa, ett pääsis vielä mustikkaa. Sitä aikaa ootellessa. Myö saahaan kerättyy mustikat heti meijän tontin rajan takaa, vaikka asutaan kaupunkialueella :D
Tulin duunist aikaseen, joten safkasin munakokkelii, rehui ja banskun. Sit pikku päikyt. Herättyy jutskasin ukon kans jostain duunijutuist ja jatkoin yhtä mailii frendille. Sain sen vihdoin valmiiks ja lähetettyy, oon kupannu sen kans, koska sisältö melko herkkis asioist. Lähestyin yhen verkkokaupan chattii mut ketuiks meni bisnekset, kun jättivät langalle roikkuun. No huomen uutta puotii hakuun, niitähän piisaa. Roikkunu täs netis ja funtsinu huomisii duunikuvioit. Faijalle piti skulaa mut se ny jäi sitte. Tuli koisattuu heikost viime yö, niin kohta varmaa kypärää tyynyy ja nukkumasaa venaileen. Öitä!
Vierailija kirjoitti:
Kävin ajelemassa meijän uuvella aotolla ja ravintolassa syömässä. Tämän päevän oon yrittäny toepuo viikonlopun juhlista, vanahalla mennöö usseampi päevä ennen ku alakaa elämö toas voettaa.
Huommenna sitten meinaan viijä toesen aoton huoltoon, käpsyttelen sieltä sitten kottiin niin saonpahan siinä samalla oamulenkin heitettyö.
Loppu päevän janttauvun sitte tekemättömäksi, kyllä ne tekemöttömät teot outtaa eissäpäen.
Eikö tääloo ketää pohojalaasia? Moon tänään pesny pyykkiä ja tyhyjänny laukkuja reissun jälkehen. Kohta vois pistää maate. Voi puo ku pitää huomenis jo kuuren mais pöngätä ittensä sängystä ylähä.
Tultiin vuokramökille Kolille. Asetettiin kodiksi ja laitettiin ruokaa. Saunottiin ja syötiin.
Tylsää ku meillä ei oikein oo murretta.
Sitku mä olin tullu töist kotti ni mää söin ruakaa ja lapsi söi sit vaa välipala. Ku oli simmost ruaka ettei see nii siit välitä ni mää ajatteli et kunha ny jottai syä. Sitku mee oltii syäty ni mää pläräsi hiukka puhelint ja lapsi kattoa tabletilt lasteohjelmii. Joskus vähä enne seittämä me lähretti hakemaa yks paketti tualt kauppakeskuksest. Emmää tajuu kui see sinne oli tullu kert lähin pakettiautomaatti on tosa sittaril ja se on aika pal lähempää. No haettii se sit kummiski ja käytii apteekis samal ja yhes lastevaatekaupas. Siält löytys lapsel mekko alest.
Ny laps nukkuu ni mää kävi suihkus ja kattosin hiukka niit uusii vaattei ku siält paketist tuli. Kaik muut oli hyvii paitsi kahet housut. Toiset tarttee aineski palauttaa.
Ny mä syä viäl nuudelei ja sit meen nukkuu. Aamul taas kuurelt ylös.
Mää makasin koko illan täs soffal, ku ei muka olis ollu parempaakaa tekemist. Mää juuttusin tähä kännykkään taas. Olis kyl tarttenu siivota.
Mie oon siivonna koko helevetin päivän. Nyt korkkasin kaljan ja pistin mussiikit soimmaan. Kyllä nyt on hyvä ku koti on puhas ja suapi viimeinni ottoo rennosti vappaapäivän kunniiks. Suapi nähä onko huomisuamuna kanki.
Mää olin töissä iltaa asti ja mun tyttöystävä tuli hakee mua. Oisin muuten joutunu menee linkillä sateessa, joten olin kyl ilone kyydistä. Käytii samalla nopeeta kaupassa ja sit lähettii kotii. Me tehtii vähä iltapalaa ja juteltii päivän kuulumiset läpi, sillä tyttöystävä oli menny töihi jo aamuviiteen ja pääs töistä kun mää olin jo ite töissä. Äske katoin Remppa vai Muutto -jakso Ruutu Plussa kautta ja tyttöystävä meni jo sänkyy nukkumaa. Pitäis pestä naama ja hampaat, mut vielä aattelin löhötä sohvalla. Ärsyttää ku sataa, muute oisin menny iltalenkille.
Kävin puodista poistamassa koltun viikonlopun kekkereihin. Iskin botlarit tulille kun painuttiin badeen, safkattiin äsken ja nyt töllätään telkkaria.
Ruiskutteljin teollisest valmistettuu kusta eli urejoo peltoo.
t. maajussi
Pakkasin kamoi huomist reissuu varte, vahdin samal skidei jotka mesos jotai pihal. Sit syötii jädet. Meiän kämppä on iha törkykuuma, joten kävin kylmäs suihkus.
No mullon ollu niin kauhia univeleka täsä ettei oo palijoo jaksanu mittää tehä. En tiiä miksi, kai se on jotenki tää kesä tämmönen ettei saa nukuttua kunnolla ko kämppä on nii kuuma että sitä vaa pyörii hikisenä. Mieski pakeni sohovalle viime yönä ko se ei jaksa katella meijän kapiassa sängyssä mun rullailua. Että netisä tullu pyörittyä lähinnä ja käytiin me kyllä vähä kävelylläki ja nii kai mää oon tännään muistaakseni jotaki syönykki. Muistakkaa ennää mitä kaikkee muuta.
Kyä tars mennä jo maata, kun kävin maauimalasa uimasa. Uin oikein kilomeetrin. Si panin pakastain mansikoita, ko miäs oli niitä rismasta tuanu. Oikein oli hyvä miäli, ko tuli marjat reeraan. Panin viä pyykkikonneen yäks käymään. Huamenna meen siskontyä Heinävetelle.
Mie pelasin naapurissa tammea ja tulin sieltä nyt kotia. Kaikki koulukirjat levällään lattialla mutta tuskin mie pääsen tästä sohvalta ennää mihinkää.
Kävin kaupas ja ostin vauvalle mansikkaa ku oli tarjoukses. Sit syötettii sille sit ja sen jälkee miä oon vaa imetelly sängys. Vauva ku nukahti sain luettuu vähä koiramme-lehtee. Nyt miä ihmettelen miks mun tissit on alkan taas vuotaa maitoo ihan solkenaa tällee iltasin ja joskus muutenki.