Minulla on lehtokotiloita lemmikkinä.
Kerään niitä vielä tänä kesänä 63-litran terraariooni. Siellä on niitä ennestään 20 ja otan niitä sinne vielä 10-20.
Kommentit (11)
Itselläni on yksi lehtokotilo ei vielä aivan täysikokoinen. Kesällä ajattelin hommata sille kaverin jos ei samaa lajia löydy niin sitten eri lajia.
Kotilo on innokas maistelemaan uusia ruokia ja sen lempi ruokaa on tällä hetkellä kurkku, omenasta taas se ei tykkää.
Kotiloni Nakki-Sämpylä on talvehtinut jo kerran noin kk ajan kunnes herätin sen kovan ikävän vuoksi, ja onhan se raskasta kotiloille talvehtia.
Nakki asuu vanhassa tops puikko rasissa se voi olla hieman oiebi en tiedä mutta kotilo yleensä tykkää olla yhdessä paikassa eikö paljoa vaeltelee joten uskon ettei se haitta.
Nakin ikää en tiedä arvelisin sen olevan pian 2v sillä se on jo sukukypsä mutta vielä alle 2cm sillä se on vasta 1cm ja 1mm korkeudelta ja pituudelta noin 2cm alle.
Nakin lempipuuhaa on leikkiä pedellä yleensä tiputan pieniä pisaroita vettä sen päälle ja se kurkottelee niin ylös kuin pääsee <3
Nakki-Sämpylä <3 Kotilot on ihania. Kaverilla ei ollut lehto- vaan akaattikotiloita mutta persoonallisia koppaselkiä yhtä kaikki. Molemmilla oli mm. omat lempiruokansa ja molemmat tykkäsivät "leikkiä" seuraamalla, kuinka kaveri liikutteli sormiaan terraarion pleksin takana.
No siis ei todellakaan!, kotilot voivat olla joillekin rakkaita lemmikkejä, aivan kuin esimerkiksi hamsterit, söisitkö itse oman lemmikkisi?!
mulla oli kerran leppäkerttu lemmikkinä, sitten se kuoli pois.
Vastaaja kirjoitti:
No siis ei todellakaan!, kotilot voivat olla joillekin rakkaita lemmikkejä, aivan kuin esimerkiksi hamsterit, söisitkö itse oman lemmikkisi?!
Ennen vanhaam tehtiin pystykorvista rukkasia.
Aion itsekin ottaa lehtokotilon lemmikiksi, mutta en kovin hyvin tiedä mitä pohjalla pitää olla. Osaisiko joku sanoa?<3
Vierailija kirjoitti:
Aion itsekin ottaa lehtokotilon lemmikiksi, mutta en kovin hyvin tiedä mitä pohjalla pitää olla. Osaisiko joku sanoa?<3
Mun akaattikotilo Riasa käyttää tätä
https://www.google.com/search?q=kilpikonnan+terraarion+pohjamateriaali+…
Aion itse myös ottaa lehtokotiloita, ja paras vaihtoehto on terraarion pohjalle ihan luonnonturve(sitä saa kaupasta) ja jos ei halua laittaa turvetta, on mahdollista laittaa terraarion pohjan kokoinen matala "kukkaruukku" tai lautanen ja kasvattaa siihen rairuohoa.
(Annan kotiloille nimiksi Tarja Halonen ja Sauli Niinistö)😅
Mitä syötät niille? Aiotko paistaa ne lopulta, kuulemma herkullisia?