Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa erota seksittömyyden ja "valittamiseni" takia. Neuvoja?

Vierailija
17.07.2017 |

Meillä ei kuulemma ole enää mitään yhdessä. Myönnän, seksihaluni ovat kadonneet kokonaan ja se tuntuu minustakin pahalta. En tiedä mistä se johtuu, olen miettinyt pääni puhki mikä mahtaa olla syynä. En ole kuitenkaan kokonaan kieltäytynyt seksistä, sitä on ollut pari kertaa kuussa (tiedän, liian vähän), mutta en ole ollut kovin innokas ja tämä syö miestä.
Meillä kaksi alle kouluikäistä lasta, ja olen kokenut itseni uupuneeksi jo jonkin aikaa. Käydään molemmat töissä, lisäksi mieheni opiskelee, joten oikeastaan kaikki kotityöt ja lastenhoito ovat olleet minun vastuullani. Näin on ollut jo niin pitkään kun muistan. Mies kyllä yleensä auttaa pyydettäessä, mikäli hänellä on aikaa. On myös omia menoja jonkin verran. Tähän asti olen ollut tähän tyytyväinen siihen, tai en ole ainakaan valittanut asiasta, mutta nyt mua on viime aikoina ärsyttänyt se, että joka asiaa pitää pyytää erikseen esim kaupassa käyntiä kun jääkaappi tyhjä, tai laskujen maksua kun lasku jo erääntynyt, imuroimaan kun oltu jo monta viikkoa imuroimatta jne jne... En tiedä onko minussa nyt suurempi vika, mutta koen sen vaan raskaaksi, kun lapsia tietenkin pitää jatkuvasti pyytää ja usein komentaisin tekemään asioita ja tämän lisäksi vielä aikuista miestäkin.

Mielipiteitä? Miehen mielestä hän ei kelpaa minulle sellaisena kun on, ja siksi haluaa eron. Hänen pitäisi saada antaa olla sellainen kun on (=ei osallistu kotitöihin oma-alotteisesti), ja lisäksi minun pitäisi tehdä jotain haluttomuuteni eteen jotain. Mutta mitä? Olen umpikujassa.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet muuttunut ystävästä ja kumppanista kodinkoneeksi.

Vierailija
62/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totaalista bullshittiä että miehen osallistuessa kotitöihin nainen pysy halukkaana: Siitä huolimatta että teen 40% kotihommista, pillua irtoaa 6-8 viikon välein yksi hätäinen varvi. Näin on ollut jo 20 vuotta eikä asiaan ole näillä näkymin tulossa muutosta. Ei halua seksi/pariterapiaan jne koska katsoo ettei seksi ole _hänelle_ niin tärkeää.

Perkele että menee tyhmyyttään valitsemaan ikipihtarin ja vielä luulee että pystyy muuttamaan tämän perusluonteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumuksen merkkejä jos siivous ja laskunmaksu jää. Teillä on liikaa töitä. Keventäkää. Hankkikaa viikkosiivooja alkuun. Lapsille hoitotäti edes muutamana päivänä viikossa.

Vierailija
64/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt romahtamista- aika heikoilla jäillä mennään. Mutta jos Mä

Täällä romahtelen niin kohta lasten huoltajuuskin on isällä. Jonkun täytyy huolehtia lastenkoti no innosta. Tänään olen kuunnellut semmoista soopaa taaas, että ihmettelen olenko elänyt teini-ikäisen kanssa nämä vuodet. Mies todellakin muuttaa suoraan kotoa uuden naisen luo ja haluaa esitellä lapset samantien ja jotenkin jatkaa sitten auvoisaa perhe-elämää uuden kanssa...

huomannut, että mitä enemmän seksiä on, sitä enemmän sitä kaipaakin. Ennen kolmatta lasta sitä oli vielä ajoittain ihan tiheästikin. Kolmas lapsi täytti juuri 2 ja vihdoin nukkuu täydet yöunet. Tilanne oli keväällä jo paranemassa, luulin niin...

Vierailija
65/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne1235 kirjoitti:

Täällä romahtelen niin kohta lasten huoltajuuskin on isällä. Jonkun täytyy huolehtia lastenkoti no innosta. Tänään olen kuunnellut semmoista soopaa taaas, että ihmettelen olenko elänyt teini-ikäisen kanssa nämä vuodet. Mies todellakin muuttaa suoraan kotoa uuden naisen luo ja haluaa esitellä lapset samantien ja jotenkin jatkaa sitten auvoisaa perhe-elämää uuden kanssa...

huomannut, että mitä enemmän seksiä on, sitä enemmän sitä kaipaakin. Ennen kolmatta lasta sitä oli vielä ajoittain ihan tiheästikin. Kolmas lapsi täytti juuri 2 ja vihdoin nukkuu täydet yöunet. Tilanne oli keväällä jo paranemassa, luulin niin...

Sun mieheshän teki sulle minkkiset. Tosi törkeää. Siis ette ole koskaan puhunu erosta ja nyt yhtäkkiä siis jätti sut? Ja oli viritelly sun selän takana salasuhteen rakkaustasolle (tai ainaki panotasolle)? Huh huh.

Ymmärrän, ettet halua antaa 2-vuotiasta vieraan naisen kotiin vuoroviikoiksi. Et suostu. Miehesi perheen hajottaa ja saa luvan kärsiä seuraukset.

Vierailija
66/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkkiset teki. Alkuvuodesta oli vakava suhdekeskustelu, jossa myös erosta puhuttiin yhtenä vaihtoehtona. Mutta sillon sovittiin että yhdessä nyt panostetaan ja ei erota ja tilanne pikkuhiljaa siitä alkoi paranemaankin... Aika pian sen jälkeen alkoi viritellä uutta suhdetta salaa selkäni takana.

Pari päivää olen nyt itkenyt ja pakotan hänet nyt pariterapiaan enkä suostu eroon ennenkun siihen johtavat syyt on käsitelty ja yhdessätuumin päätämme erota. Tai olla eroamatta. Miehen puheet on niin sekopäisiä ja naiiveita tällä hetkellä, että epäilen todella jotain neljänkympin hurahduskriisiä. Yhtään ei ole mitään todellista pohjaa, puhuu vain kipinästä ja ihastuksesta. On niin ihastunut että haluaisi minullekin kertoa siitä naisesta kaiken... voi kyllä elämä on!😢

Vierailija
67/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne1235 kirjoitti:

Sun mieheshän teki sulle minkkiset. Tosi törkeää. Siis ette ole koskaan puhunu erosta ja nyt yhtäkkiä siis jätti sut? Ja oli viritelly sun selän takana salasuhteen rakkaustasolle (tai ainaki panotasolle)? Huh huh.

Ymmärrän, ettet halua antaa 2-vuotiasta vieraan naisen kotiin vuoroviikoiksi. Et suostu. Miehesi perheen hajottaa ja saa luvan kärsiä seuraukset.

Ja Minkkinen teki kuten naiset usein tekee. Hautovat asioita niin pitkään itsellään, että sitten kun puhutaan kumppanin kanssa niin se on jo myöhäistä. Omassa päässä on jo päätetty ettei tämä toimi. Suurin osa avioeroista on tulee naisen aloitteesta ja miehelle yllätyksenä.

Vierailija
68/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä naiset kyllä yrittävät puhua. Miehiä yleisesti vaivaa se, että eivät osaa puhua.

Meillä ainakin on nimenomaan se puhumaton mies. Itse olen aina ollu sellainen, että jauhan kaiken perinpohjin ja mies ei ole yhtään sellainen. Mun mies meinas tehdä mulle minkkiset talvella. Oli päättänyt jo erota. Hänkin nelikymppinen. Koskaan ei olla puhuttu eron mahdollisuudestakaan ja yhdessä oltu lähes 20 vuotta ja pienet lapset. Tuo tuli niin puskista, että romahdin täysin ja mies päätti sitten vielä jatkaa....saa nähdä miten käy.

Vierailija
69/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä täytyy todeta että kyseisen yksilön kanssa taidat olla nyt aika synkässä tilanteessa jos itse toivot vielä että jatkaisitte. Mutta otetaan pari koontia tähän.

- Miehesi ei näköjään yhtään ymmärrä mihin on ryhtynyt perheen perustaessaan. Silloin kun tehdään lapsia ja eletään ruuhkavuotta on ihan turha haaveilla jostain omista menoista ja omasta ajasta ja jostain erityis huomiosta. Ruuhkavuosina koitetaan selvitä eteenpäin ja autetaan toista jaksamaan. Tähän toki liittyy se että molemmat haluavat välillä "uhrautua" että toinen pääsee vapaalle lataamaan akkuja.

- Miehesi ei myöskään ymmärrä miten paljon voimia lapsiperheen arjen pyörittäminen vaatii kun ei halua sinua siinä auttaa. Minullekkin selvisi vasta terapiassa, jätin seurauksena kaikki remontti yms omat jutut myöhemmälle. Kyllä niitä ehtii sittenkin kun muksut on isompia.

- Seksi vaatii työtä, molemmilta. Parisuhdeterapiassa helpompia puhua asiat halki. Been there.

- Miehesi on ihastunut, se on paha paikka. Ihastumisia tietysti tulee ja menee mutta puheet on nyt sitä tasoa että mopo keulii pahasti. Puhumalla et sen päätä käännä, kyllä se sitten itse huomaa jos meni vihkoon. Tältä pohjalta ero taitaa olla valitettavasti järkevin vaihtoehto. Kyllähän ihmiset ihastuu, mutta jos aina tekee niinkuin tunteet pauhaa niin kukaan ei pysy yhdessä. Tässä on todellakin tehty Minkkiset. Parisuhde on tahdon asia, siinä pitää tahtoa olla silloinkin kun on vähän vaisumpi vaihe.

- Tiedän että tuntuu pahalta ajatus siitä että mies esittelee lapsia uudelle ihastukselle. Sille et voi kuitenkaan mitään, etkä voi sitä estää. Ole itse vahva ja miestäsi suurempi, selviät kyllä.

Voimia sinne, ukkosi teki paskan tempun ja sun pitää vaan jotenkin selvitä yli tästä. Elämä jatkuu ja vaikka nyt ei siltä tunnu niin uusia ihmisiä tulee sitten kun on niiden aika. Ei toista voi väkisin pitää, ikävä fakta.

Luulen että sulle on kuitenkin parempi että keskityt eron hoitamiseen. Katsot viimisen päälle kaikki sopimukset lasten hoidosta, elareista sun muista. Se helpottaa sitten sunkin oloa vaikka nyt ei siltä tunnu

Vierailija
70/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitää kääntää joka ikinen kivi, ennen kuin erotaan. Ei eroa voi tehdä noin, salamana kirkkaalta taivaalta, että lähdenpä nyt toisen matkaan, soronnoro. Varsinkaan, jos on lapsia kuvioissa.

Vierailija
71/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä täytyy todeta että kyseisen yksilön kanssa taidat olla nyt aika synkässä tilanteessa jos itse toivot vielä että jatkaisitte. Mutta otetaan pari koontia tähän.

- Miehesi ei näköjään yhtään ymmärrä mihin on ryhtynyt perheen perustaessaan. Silloin kun tehdään lapsia ja eletään ruuhkavuotta on ihan turha haaveilla jostain omista menoista ja omasta ajasta ja jostain erityis huomiosta. Ruuhkavuosina koitetaan selvitä eteenpäin ja autetaan toista jaksamaan. Tähän toki liittyy se että molemmat haluavat välillä "uhrautua" että toinen pääsee vapaalle lataamaan akkuja.

- Miehesi ei myöskään ymmärrä miten paljon voimia lapsiperheen arjen pyörittäminen vaatii kun ei halua sinua siinä auttaa. Minullekkin selvisi vasta terapiassa, jätin seurauksena kaikki remontti yms omat jutut myöhemmälle. Kyllä niitä ehtii sittenkin kun muksut on isompia.

- Seksi vaatii työtä, molemmilta. Parisuhdeterapiassa helpompia puhua asiat halki. Been there.

- Miehesi on ihastunut, se on paha paikka. Ihastumisia tietysti tulee ja menee mutta puheet on nyt sitä tasoa että mopo keulii pahasti. Puhumalla et sen päätä käännä, kyllä se sitten itse huomaa jos meni vihkoon. Tältä pohjalta ero taitaa olla valitettavasti järkevin vaihtoehto. Kyllähän ihmiset ihastuu, mutta jos aina tekee niinkuin tunteet pauhaa niin kukaan ei pysy yhdessä. Tässä on todellakin tehty Minkkiset. Parisuhde on tahdon asia, siinä pitää tahtoa olla silloinkin kun on vähän vaisumpi vaihe.

- Tiedän että tuntuu pahalta ajatus siitä että mies esittelee lapsia uudelle ihastukselle. Sille et voi kuitenkaan mitään, etkä voi sitä estää. Ole itse vahva ja miestäsi suurempi, selviät kyllä.

Voimia sinne, ukkosi teki paskan tempun ja sun pitää vaan jotenkin selvitä yli tästä. Elämä jatkuu ja vaikka nyt ei siltä tunnu niin uusia ihmisiä tulee sitten kun on niiden aika. Ei toista voi väkisin pitää, ikävä fakta.

Luulen että sulle on kuitenkin parempi että keskityt eron hoitamiseen. Katsot viimisen päälle kaikki sopimukset lasten hoidosta, elareista sun muista. Se helpottaa sitten sunkin oloa vaikka nyt ei siltä tunnu

Juuri näin.

N47

Vierailija
72/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvittaisiin sitä tahtomista, mitä naimisiin mennessä kysytään. Ukollasi ei sitä ole.

Omat lapset on jo isoja koululaisia ja näin jälkikäteen täytyy sanoa, että onneksi ei olla erottu, vaikka varmaan mies joskus puutteessa olikin lasten ollessa pieniä. Nyt on kääntynyt jopa niin päin, että itse mielellään harrastaisin seksiä useammin kuin mies jaksaa. Sitä olen kyllä miettinyt, miksi halut on vähissä pikkulapsiaikoina. Uskon ettei väsymys ole ainoa syy, vaan myös sellainen asia, että naisella on yhtäkkiä kokoajan joku iholla niin kiintiö ikään kuin tulee täyteen ja tuntuu rasittavalta, että kun vihdoin köllähtää rauhassa sänkyyn niin siinä onkin sitten mies vielä jotakin vailla :) Nyt toi ajatus tuntuu kauhealta, mutta silleen varmaan joskus tunsin. Nykyisin kun tiedän miten pahalta torjuminen tuntuu, suostun miehen vuoksi silloin kun hän haluaa ja itteä ei niin kiinnostaisi. Sit se vaan on sellanen nakit ja muussi juttu, josta ei kannata miehen liikoja odottaa. Useimmiten kuitenkin innostun lopulta ja saan itsekin, kun toinen ymmärtää että vaatii läheisyyttä ja lämmittelyä jos toinen on alunperin ihan muissa fiiliksissä.

Toinen syy haluttomuuteen on tietenkin hormoneissa. Mikään ei ole mukavampaa parisuhteessa kuin seksi silloin kun ovulaation aikaan tekee mieli joka käänteessä, kun hormonaalinen ehkäisy ei sotke asiaa. Kortsu on pieni haitta siinä.

Vierailija
73/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastauksesta. Kertomisesta on nyt 48 tuntia ja melkoinen tunneryöppy on käyty läpi. Varasin ajan pariterapiaan enkä neuvottele mitään lasten tapaamisia enkä muutakaan ennenkuin terapiassa on _yhdessä_ päätetty erota. Miehen kommentit on kyllä niin outoja, että ihan ihmetyttää mitkä hormonit siellä hyrrää...

Hän ei edelleenkään puhu mitään, koko ajan kännykkä käy eli naisen kanssa varmaan viesteilee. Mietin että voihan se nainenkin siellä painostaa jos on kuukausia jo odottanut.

Nyt just tuntuu siltä, rehellisesti sanoen, että voinko koskaan enää luottaa häneen tämän tempun jälkeen ja haluanko edes tämmöistä miestä takaisin? Että jos kuitenkin mulle olis se joku odottamassa joskus, se tyyppi joka osaa kommunikoida.... että voi se olla että itsekin lopulta päädyn eroon.

Vierailija
74/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on tosi hyviä kirjoituksia noista minkkisistä.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2912423/havaintoja-sivusuhteesta

Vierailija
75/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkkisketjusta jonkun hyvä kirjoitus:

"Aina tämä: No pitäisikö sitten jäädä toimimattomaan suhteeseen?

Vastaus: Ei tarvitse, mutta se ei oikeuta pettämiseen, ja pettämisellä ymmärretään sitä, että ei ole kumppanille rehellinen tunteistansa, vaan antaa kumppanin uskoa että kaikki on hyvin, vaikka itse jo mielessään valmistelee toista elämää.

Jos olet toimimattomassa suhteessa, toimi näin:

Yritä saada suhteen toimimaan, ensisijaisesti kumppanin kanssa puhumalla, toissijaisesti hakemalla keskusteluapua ystäviltä tai ammattiapua. JOS et ole valmis tätä tekemään, vaan haluat vain suhteesta pois, lopeta suhde ENNEN KUIN löydät uuden kumppanin.

Muista kuitenkin että suhteen lopettaminen ei yleensä käy noin vain, käytännön asiat tulee sopia kumppanisi kanssa, ja varsinkin jos on lapsia, niin niitä on paljon. Asioita sopiessa tulee ottaa molemmat osapuolet huomioon, kaikki ei voi mennä vain sinun ehdoillasi.

Kuulostaako hankalalta? Miksei voi vaan lätkiä pois, kun ei jaksa tällaista? Siksi, kun se satuttaa toista ihmistä (näistä "moraali"seikoista en niin välitä). Se saattaa vahingoittaa toista ihmistä pahasti. Jos me kaikki toimisimme niin, niin sinuunkin voisi sattua aika pahasti, kun rakastamasi ihminen lähtee omasta tahdosta yhtenä päivänä noin vaan kävelemään, ja sinun tunteet ovat hänelle sen jälkeen yksi haile, kun hän rakstaa jo toista ihmistä.

Elämä ei ole aina helppoa, ja jos on niin itsekäs, ettei viitsi läheisten ihmisten tunteista välittää, niin ansaitsee täysin Minkkisen saaman ryöpytyksen, varsinkin kun lähtee rehvastelemaan uutta rakkautta mediaan."

Vierailija
76/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkkisketjusta:

"Minusta se, ettei uskalla lopettaa suhdetta, jossa ei halua olla, ennen kuin on löydetty uutta kumppania on sitä äärimmäistä nyynnyyttä. Sehän kertoo sen, että ihminen on tyhjä ja epäitsenäinen, kun ei uskalla olla yksin itsensä kanssa. En koskaan sekaantuisi varattuun tyyppiin. Minusta sellainen, joka yrittää päästä uuteen suhteeseen ennen kuin vanha on lopetettu on epäluotettava ja itsekäs nynny."

Vierailija
77/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu olevan monelle miehelle vaikea ymmärtää, että kun auttaa naista lastenhoidossa ja kotitöissä, jää yhteistä aikaa enemmän ja mäin ollen todennäjöisesti sitä seksiäkin.

Kun nainen huolehtii yksin kaikesta, saa lapset nukkumaan milloin nyt saakin ja senkin jälkeen on usein vielä jotain kotitöitä. Sitten on rättipoikki väsynyt ja haluaa vain olla tai nukkua, niin siinä ei kauheasti innostu petipuuhista, kun ei vaan jaksa ja se toinen voi käytöksellään vielä ärsyttää, kun ei mitenkään auta missään. Niin silloin tökkii sekä henkinen että fyysinen puoli.

Ilmankos sitä joku viisas on joskus sanonut, että imuroiva mies on seksikäs.

Itseasiassa tilanne on juuri päinvastoin. Asiaa n tutkittu ja ne miehet jotka tekee paljon kotitöitä saa vähemmän seksiä parisuhteessa kuin ne miehet jotka ei tee.

Eikä se mies laakereillaan lepää. Hänhän opiskelee töiden päälle! Ei sekään ole helppoa. Kokeilkaapa itse

No voi raukkaa. Kyllä opiskelu kotityöt voittaa. Kotitöitten suurin uuvuttavuus on saman toisto, tunnista, päivästä, vuodesta toiseen.

Itse kävin töissä, tein kotityöt ja hoidin lapset, joita enemmän kuin normi 2 tai 3 ja tämän lisäksi myös opiskelin aikuislinjalla iltaisin. Ei toki joka ilta, mutta etätehtäviä oli paljon. Ja kyllä vaan, työ ja opiskelu oli päivän helpoin osuus sekä henkisesti että fyysisesti.

Miehenä ihmettelen että miksi ne kotityöt pitää tehdä jos ei huvita tehdä?

Se tekee jota ne häiritsee.

Meillä kissanpaskatkin lojuu niin pitkään lattian nurkassa kunnes ne häiritsee.

Aikuinen ihminen päättää itse milloin tekee kotitöitä. Ei töiden jälkeen kukaan jaksa ylimääräistä työtä kotona vaan kotona levätään. Se pitäisi jo tajuta.

Vierailija
78/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu olevan monelle miehelle vaikea ymmärtää, että kun auttaa naista lastenhoidossa ja kotitöissä, jää yhteistä aikaa enemmän ja mäin ollen todennäjöisesti sitä seksiäkin.

Kun nainen huolehtii yksin kaikesta, saa lapset nukkumaan milloin nyt saakin ja senkin jälkeen on usein vielä jotain kotitöitä. Sitten on rättipoikki väsynyt ja haluaa vain olla tai nukkua, niin siinä ei kauheasti innostu petipuuhista, kun ei vaan jaksa ja se toinen voi käytöksellään vielä ärsyttää, kun ei mitenkään auta missään. Niin silloin tökkii sekä henkinen että fyysinen puoli.

Ilmankos sitä joku viisas on joskus sanonut, että imuroiva mies on seksikäs.

Itseasiassa tilanne on juuri päinvastoin. Asiaa n tutkittu ja ne miehet jotka tekee paljon kotitöitä saa vähemmän seksiä parisuhteessa kuin ne miehet jotka ei tee.

Juu, mutta mikä on syy ja mikä seuraus? Kun mies viehättää naista, heillä on seksiä eikä naista haittaa tehdä kotityöt. Kun mies ei viehätä naista, ei edes kotitöiden tekeminen auta.

Se on minun arvaukseni, tosin itse en ole ikinä jäänyt seksittömään suhteeseen, ja  itseltäni ne halut on aina loppunu aiemmin kuin naiselta.

M42

Vierailija
79/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä teksti minkkis ketjusta:

"Huonoon suhteeseen ei tarvitse eikä pidä jäädä. Mutta Minkkinen on jumalauta 4-kymppinen mies jolla on pieni vauva, kyllä siinä vaiheessa pitää aikuisen ihmisen ottaa vastuuta omista tekemisistään eikä vaan ottaa ja lähteä seuraavan hameenhelman mukaan.

Ei hänen olis pitänyt pakosta ylläpitää romanttista suhdetta vaimoonsa jos sellaista ei enää ole, mutta hoitaisi nyt lapsensa elämän ensihetket yhdessä äidin kanssa ennen kun vaihtaa parempaan.

Sen sijaan ilmeisesti niin umpirakastuneena viettää aikansa heilastellen uuden naisensa kanssa. Tää on mikä mua eniten riipii eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa miten jokaisella on oikeus kunnon rakkauteen.

Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa ja vaikka kuinka olisi mukana niin ei se ole sama asia kuin olla koko ajan läsnä, etenkin kun samilla aikaa menee myös "rakastellessa" ja ynnä muuta.

Enkä edes käsitä miten voi keskittyminen ja rakkaus edes riittää uuteen romantiikkaan kun on juuri saanut vastasyntyneen vauvansa ensimmäistä kertaa syliinsä. Luulisi siinä olevan jo rakkautta riittämiinsä, mutta se ei näköjään ollut Minkkiselle enää tarpeeksi."

Vierailija
80/112 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki siitä kuinka käy kun eletään mielihyvähakuista eikä arvojenmukaista elämää. Ensinmainitussa ajatellaan omaa itseä ja tavoitellaan nopeaa mielihyvää, jälkimmäisessä palvellaan jotain suurempaa (perheen ja lasten hyvinvointi) ja omaa tarpeentyydytystä siirretään. Haetaan apua parisuhteen ongelmiin eikä paeta uuteen symbioosivaiheeseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan