Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa erota seksittömyyden ja "valittamiseni" takia. Neuvoja?

Vierailija
17.07.2017 |

Meillä ei kuulemma ole enää mitään yhdessä. Myönnän, seksihaluni ovat kadonneet kokonaan ja se tuntuu minustakin pahalta. En tiedä mistä se johtuu, olen miettinyt pääni puhki mikä mahtaa olla syynä. En ole kuitenkaan kokonaan kieltäytynyt seksistä, sitä on ollut pari kertaa kuussa (tiedän, liian vähän), mutta en ole ollut kovin innokas ja tämä syö miestä.
Meillä kaksi alle kouluikäistä lasta, ja olen kokenut itseni uupuneeksi jo jonkin aikaa. Käydään molemmat töissä, lisäksi mieheni opiskelee, joten oikeastaan kaikki kotityöt ja lastenhoito ovat olleet minun vastuullani. Näin on ollut jo niin pitkään kun muistan. Mies kyllä yleensä auttaa pyydettäessä, mikäli hänellä on aikaa. On myös omia menoja jonkin verran. Tähän asti olen ollut tähän tyytyväinen siihen, tai en ole ainakaan valittanut asiasta, mutta nyt mua on viime aikoina ärsyttänyt se, että joka asiaa pitää pyytää erikseen esim kaupassa käyntiä kun jääkaappi tyhjä, tai laskujen maksua kun lasku jo erääntynyt, imuroimaan kun oltu jo monta viikkoa imuroimatta jne jne... En tiedä onko minussa nyt suurempi vika, mutta koen sen vaan raskaaksi, kun lapsia tietenkin pitää jatkuvasti pyytää ja usein komentaisin tekemään asioita ja tämän lisäksi vielä aikuista miestäkin.

Mielipiteitä? Miehen mielestä hän ei kelpaa minulle sellaisena kun on, ja siksi haluaa eron. Hänen pitäisi saada antaa olla sellainen kun on (=ei osallistu kotitöihin oma-alotteisesti), ja lisäksi minun pitäisi tehdä jotain haluttomuuteni eteen jotain. Mutta mitä? Olen umpikujassa.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu olevan monelle miehelle vaikea ymmärtää, että kun auttaa naista lastenhoidossa ja kotitöissä, jää yhteistä aikaa enemmän ja mäin ollen todennäjöisesti sitä seksiäkin.

Kun nainen huolehtii yksin kaikesta, saa lapset nukkumaan milloin nyt saakin ja senkin jälkeen on usein vielä jotain kotitöitä. Sitten on rättipoikki väsynyt ja haluaa vain olla tai nukkua, niin siinä ei kauheasti innostu petipuuhista, kun ei vaan jaksa ja se toinen voi käytöksellään vielä ärsyttää, kun ei mitenkään auta missään. Niin silloin tökkii sekä henkinen että fyysinen puoli.

Ilmankos sitä joku viisas on joskus sanonut, että imuroiva mies on seksikäs.

Kun mies alkaa tehdä enemmän kotitöitä, niin nainen käyttää kaiken vapautuneen ajan kavereidensa kanssa tai harrastuksissa. Tämä on niin nähty.

Vierailija
42/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu olevan monelle miehelle vaikea ymmärtää, että kun auttaa naista lastenhoidossa ja kotitöissä, jää yhteistä aikaa enemmän ja mäin ollen todennäjöisesti sitä seksiäkin.

Kun nainen huolehtii yksin kaikesta, saa lapset nukkumaan milloin nyt saakin ja senkin jälkeen on usein vielä jotain kotitöitä. Sitten on rättipoikki väsynyt ja haluaa vain olla tai nukkua, niin siinä ei kauheasti innostu petipuuhista, kun ei vaan jaksa ja se toinen voi käytöksellään vielä ärsyttää, kun ei mitenkään auta missään. Niin silloin tökkii sekä henkinen että fyysinen puoli.

Itseasiassa tilanne on juuri päinvastoin. Asiaa n tutkittu ja ne miehet jotka tekee paljon kotitöitä saa vähemmän seksiä parisuhteessa kuin ne miehet jotka ei tee.

Tuskin se kuitenkaan kotitöiden tekemisestä johtuu, vaan kaikista niistä asioista, jotka ajavat miehen tekemään kotitöitä. Sellaiset asiat ovat usein turnoffeja naiselle. Esim. työttömyys ja feminiinisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sympatioista. Olemme ollee tosiaan lähes 15 vuotta yhdessä ja ei tämä niin helppoa ole että tuosta vaan eri tiet, ei olla niin nuoriakaan enää. Varsinkin kun useita lapsia. Mä menen ihan sekaisin, kun ajattelenkin että pitäisi nuo lapset antaa viikoksi miehelle ja sille uudelle naiselle, varsinkin tuo kaksivuotias  joka on just pikkuhiljaa alkanut kasvamaan äidin taaperosta isän tytöksi. En mitenkään pysty olemaan siitä erossa. Ja ihan hirveää on myös se, että mies edelleen tietty asuu kotona. Koko ajan viestittelee ja soittelee naisen kanssa kun käännän selkäni. Miten petetty ja jätetty olo. Miten mä jaksan lastenkaan edessä?

Vierailija
44/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita miehelle, että kokeillaan vaan sitä eroa. Eli teette niin, että nukutte erillään, sinä hoidat omat asiasi ja mies omansa. Eli peset vain omat pyykkisi etkä miehen. Siivoat omat jälkesi muttet miehen. Käyt lasten kanssa syömässä muualla ja annat miehen hankkia itse omat ruokansa. Kohta se on se mies, joka valittaa, kun ei ole ruokaa eikä puhtaita housuja ja voit vain vastata olankohautuksella, että mehän ollaan erottu kuten sä halusit. Alkaa vielä kaivata entistä helppoa elämäänsä jossa oli ilmainen kokki, siivooja, lastenhoitaja ja kodinhoitaja. Sinun kannattaisi miettiä, että miksi haluat olla sellainen.

Ja sen seksikin sitten voi ulkoistaa samalla.

Vierailija
45/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna1235 kirjoitti:

Kiitos sympatioista. Olemme ollee tosiaan lähes 15 vuotta yhdessä ja ei tämä niin helppoa ole että tuosta vaan eri tiet, ei olla niin nuoriakaan enää. Varsinkin kun useita lapsia. Mä menen ihan sekaisin, kun ajattelenkin että pitäisi nuo lapset antaa viikoksi miehelle ja sille uudelle naiselle, varsinkin tuo kaksivuotias  joka on just pikkuhiljaa alkanut kasvamaan äidin taaperosta isän tytöksi. En mitenkään pysty olemaan siitä erossa. Ja ihan hirveää on myös se, että mies edelleen tietty asuu kotona. Koko ajan viestittelee ja soittelee naisen kanssa kun käännän selkäni. Miten petetty ja jätetty olo. Miten mä jaksan lastenkaan edessä?

Puhukaan avoimesta suhteesta. Sinä saat pitää lapset ja mies naisensa.

Vierailija
46/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna1235 kirjoitti:

Mies kertoi eilen ensin, että haluaa erota, kun tiukasti kysyin niin lopulta kertoi että on toinen nainen ollut kuvioissa ja haluaa muuttaa sen kanssa yhteen.

Alkuvuodesta kriisi kärjistyi ja silloin pidettiin perhepalaveri  ja päätettiin YHDESSÄ jatkaa ja yrittää vielä. Seksiäkin oli taas vaikka harvakseltaan niin oli kuitenkin. Mutta ilmeisesti aika lailla sen palaverin jälkeen alkoi virittelemään tätä suhdetta, nainen löytynyt "netistä" kuulemma ja jotain puolin ja toisin avautumista ja lähentymistä ilmeisesti ollut....

Kertoi eilen puistossa samalla kun kaksivuotiasta keinutti keinussa ja keksimmäinen pyöri jaloissa.

Mitä mä sanoin? No olin sanaton. Sitten itkin, en meinannut usko todeksi. Itkin koko illan. Illalla vaadin että mennään parisuhdeterapiaan, josta kieltäytyi ja syytteli vain minua ja tekemisiäni. Yöksi menin viereensä ja käpristyin siihen, seksuaalisesti torjui minut täysin ja joskus keskellä yötä vielä kehtasi kysyä, että haluanko tietää siitä naisesta jotain...

Epäilen, että on jo naiskenneltukin tuon naisen kanssa, vaikka kielsi sen. Kymmenes hääpäivä oli kesällä ja yhdessä oltu 14 vuotta.

Kaiken poikkeustilan keskellä olen vain odottanut että vihdoin päästään aloittamaan normaali elämä ja sitten kun se aika koitti, tulikin tämmöinen täystyrmäys.

Olen aivan romuna. Ja ennen kaikkea sen vuoksi, että miehen tämmöisen petturuuden vuoksi nyt pitäisi sitten lapsille aiheuttaa hirveä suru ja pettymys ja isoja muutoksia asumiskuvioihin. Toisaalta olen kyllä tehnyt kaikkeni, paitsi avannut jalkoja tarpeeksi usein.

Älä käsitä väärin, en hyväksy miehesi pettämistä. Koitan vaan avata sinulle mistä tässä on hänen puoleltaan kysymys.

Ei se pelkkä jalkojen avaaminen vielä seksiä tee. Se on vain runkkualusta, johon voi purkaa paineet, mutta nautinto jää molemmilta vähiin. Sellainen velvollisuudesta silloin tällöin annettu seksi on vähän kuin ne miehen käskystä tehdyt kotityöt. Homma tuli tehtyä mutta "käsketylle" jäi mieleen toiseen vaativa asenne ja "käskijälle" fiilis, että toista ei yhtään kiinnosta vaan kaikki on hänen vastuullaan ja suorituskin oli toiselta vähän sinnepäin.

Avasiko tämä asiaa yhtään? Koska luulet hänen viimeksi tunteneen itsensä halutuksi ja rakastetuksi? Ja oliko se sinun kanssasi?

Vierailija
47/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna1235 kirjoitti:

Nyt vaan kylmästi ukko pihalle! Vaikka kuin pahalta tuntuisi niin pois silmistä mahdollisimman pian. Nyt sun olo on aivan hirveä, mutta helpottaa vielä.

Itse kadun kun en heti eronnut kun mies petti, nykyään olen katkera miehelle ja tunnen inhoa. Ja ero on tulossa! Kaksi vuotta tapahtuneen jälkeen.

Sun mies vielä tajuaa tehneensä virheen, mutta haluatko hänet takaisin? Kannattaa tarkkaan harkita pystyykö siihen enää. Kyllä sinä pärjäät, aluksi vain päivä tai hetki kerrallaan eteenpäin!

Vierailija
48/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mies alkaa tehdä enemmän kotitöitä, niin nainen käyttää kaiken vapautuneen ajan kavereidensa kanssa tai harrastuksissa. Tämä on niin nähty.

Niin, miksei naiset jos kerran miehetkin niin tekevät?

Vierailija
49/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kuulemma ole enää mitään yhdessä. Myönnän, seksihaluni ovat kadonneet kokonaan ja se tuntuu minustakin pahalta. En tiedä mistä se johtuu, olen miettinyt pääni puhki mikä mahtaa olla syynä. En ole kuitenkaan kokonaan kieltäytynyt seksistä, sitä on ollut pari kertaa kuussa (tiedän, liian vähän), mutta en ole ollut kovin innokas ja tämä syö miestä.

Meillä kaksi alle kouluikäistä lasta, ja olen kokenut itseni uupuneeksi jo jonkin aikaa. Käydään molemmat töissä, lisäksi mieheni opiskelee, joten oikeastaan kaikki kotityöt ja lastenhoito ovat olleet minun vastuullani. Näin on ollut jo niin pitkään kun muistan. Mies kyllä yleensä auttaa pyydettäessä, mikäli hänellä on aikaa. On myös omia menoja jonkin verran. Tähän asti olen ollut tähän tyytyväinen siihen, tai en ole ainakaan valittanut asiasta, mutta nyt mua on viime aikoina ärsyttänyt se, että joka asiaa pitää pyytää erikseen esim kaupassa käyntiä kun jääkaappi tyhjä, tai laskujen maksua kun lasku jo erääntynyt, imuroimaan kun oltu jo monta viikkoa imuroimatta jne jne... En tiedä onko minussa nyt suurempi vika, mutta koen sen vaan raskaaksi, kun lapsia tietenkin pitää jatkuvasti pyytää ja usein komentaisin tekemään asioita ja tämän lisäksi vielä aikuista miestäkin.

Mielipiteitä? Miehen mielestä hän ei kelpaa minulle sellaisena kun on, ja siksi haluaa eron. Hänen pitäisi saada antaa olla sellainen kun on (=ei osallistu kotitöihin oma-alotteisesti), ja lisäksi minun pitäisi tehdä jotain haluttomuuteni eteen jotain. Mutta mitä? Olen umpikujassa.

Miehen pitää saada olla sellainen kuin on eli ei tee kotitöitä. No kai sinunkin pitää saada olla sellainen kuin sinä olet eli ei haluta nyt seksi.

Ei kai voi lähteä siitä että miehen ei tarvi tehdä mitään parisuhteen eteen mutta sinun pitäisi?

Tee miehelle selväksi että lapsenhoitovastuusta ei eroamalla pääse.

No mies on tehnyt vähän kotitöitä ja nainen pitänyt seksin vähäisenä. Jos otetaan huomioon noi miehen opiskelut työn ohessa, niin eikö tuo aika tasan ole mennyt? Ongelma on siinä, että molemmat on itsekin tehnyt vähän, mutta näkee vain toisen puutteet. Ja fakta on se, että vain omaa käytöstä voi muuttaa. Jos mies ei sitä enää halua/jaksa/osaa tehdä, niin aika vähän on tehtävissä.

Vierailija
50/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jalkojen avaaminen on ollut meille molemmille nautinnollista. Ainakin kun on jälkeen päin puhuttu.

Mutta oli aikoja, kun olin todella todella väsynyt kuten kolmannen lapsen ensimmäinen vuosi (refluksi, koliikki yhdistettynä talon rakentamiseen). Olen torjunut ja torjunut, nukkunut jokaisen hetken kun sain nukkua ja silti kärsin isoista nukahtamisongelmista tällä hetkellä ts. heräilen pitkin yötä vaikka käytän lääkkeitäkin. Silloin seksi oli oikeasti viimeisenä mielessä, päivät mies raksalla ja minä yöt valvoneena lasten kanssa päivät.

Mutta hei, olen ehdottanut monta kertaa tuolloinkin että haettaisiin apua pariterapiasta, minulle olis ollut paljon helpompaa keskustella asiat halki jonka jälkeen seksuaalinen halukkuuskin olisi ollut suurempaa. Mutta hän nyt vaan ei koskaan suostunut hakemaan apua, eikä mihinkään muihinkaan ratkaisuihin (tyyliin varataan 1-2 iltaa viikossa seksiin etukäteen jne.) joihin olisi minun ollut helpompi sitoutua. Ei kelvannut apu, paitsi vieraan naisen....

Vierailija
51/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksei naiset jos kerran miehetkin niin tekevät?

Ei kai siinä mitään, mutta turha tyrkyttää sitä patenttiratkaisuksi, jolla mies saa lisää läheisyyttä ja seksiä vaimoltaan.

Vierailija
52/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tilanne on juuri päinvastoin. Asiaa n tutkittu ja ne miehet jotka tekee paljon kotitöitä saa vähemmän seksiä parisuhteessa kuin ne miehet jotka ei tee.

Syy- seuraussuhteet ovatkin sitten eri juttu. Jäätelön syöminen korreloi hukkumisten kanssa ja diplomi-insinöörin paperit kaljuuntumisen kanssa Kun kaikkialla toitotetaan, että vessaa jynssäämällä saa seksiä, niin moni puutteessa elävä mies yrittää ostaa vessaharjalla lempeä.

Vierailija
53/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lapsia, mielestäni kannattaa yrittää pitää perhe koossa. Pystyttekö keskustelemaan kypsien aikuisten tavoin? On selvä, että parisuhteessanne on ongelma, jonka juuret saattavat olla hyvinkin syvällä piilossa. Mitä miehesi haluaa syvimmiltään elämältä ja perheeltä - tiedätkö sen? Keskustelkaa asiasta kiihkottomasti asiapohjalta sotkematta tunteita mukaan. Miksi miehesi haluaa erota juuri nyt ja mitkä asiat ovat saaneet hänet ajattelemaan niin? Saattaako eropäätös hänen mielestään olla hätiköity, kun nyt on "mitta täysi" ja uusi ihastus kiikarissa. Voisit ehkä keskustella tämän toisen naisen kanssa siitä mitä miehesi on kertonut hänelle kotielämästään; siis keskustella asiallisesti ilman mitään syyttelyitä ihan siltä pohjalta ettet tiedä onko ero oikea ratkaisu vai ei. Ihmissuhteita pitä osata käsitellä kypsästi, joskus on parempi erota, joskus taas yrittää yhdessä. Tärkeää on myös antaa lapsille malli miten asioita hoidetaan niiin, ettei kenellekään tule paha mieli; kyllä ne lapset aistivat aikuisten ristiriidat.

Vierailija
54/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna1235 kirjoitti:

Kyllä se jalkojen avaaminen on ollut meille molemmille nautinnollista. Ainakin kun on jälkeen päin puhuttu.

Mutta oli aikoja, kun olin todella todella väsynyt kuten kolmannen lapsen ensimmäinen vuosi (refluksi, koliikki yhdistettynä talon rakentamiseen). Olen torjunut ja torjunut, nukkunut jokaisen hetken kun sain nukkua ja silti kärsin isoista nukahtamisongelmista tällä hetkellä ts. heräilen pitkin yötä vaikka käytän lääkkeitäkin. Silloin seksi oli oikeasti viimeisenä mielessä, päivät mies raksalla ja minä yöt valvoneena lasten kanssa päivät.

Mutta hei, olen ehdottanut monta kertaa tuolloinkin että haettaisiin apua pariterapiasta, minulle olis ollut paljon helpompaa keskustella asiat halki jonka jälkeen seksuaalinen halukkuuskin olisi ollut suurempaa. Mutta hän nyt vaan ei koskaan suostunut hakemaan apua, eikä mihinkään muihinkaan ratkaisuihin (tyyliin varataan 1-2 iltaa viikossa seksiin etukäteen jne.) joihin olisi minun ollut helpompi sitoutua. Ei kelvannut apu, paitsi vieraan naisen....

Valitettavasti tiedän tilanteen. Meillä ei vaimo osaa puhua. Lopulta minä vain varasin ajan parisuhdeterapiaan ja ilmoitin, että tuolloin tonne, jos kiinnostaa. Arvostan, että tuli paikalle ja yritti edes, mutta ei se pelkkä puhe riitä. Vaikka väärinkäsityksiä saataisiin oiottua, pitää myös käytännön toimien muuttua.

Vierailija
55/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas vastauksista! Mieheltä kun olen kysynyt mitä haluaa niin huomiota, seksiä ja omaa aikaa. Tämmöisiä perheasioita mitä itse pidän tärkeänä (perheen yhteisiä juttuja, matkustamista jne.) ei mainitse ollenkaan. Yritän antaa omaa aikaa mutta kuulemma kokee että silti rajoitan häntä (joskus olen sanonut asiasta jos oma aika on vaikkapa vaadittu tilanteessa jossa olen ollut kuolemanväsynyt). Olen myös tarjonnut konkreettisia ratkaisuja tyyliin minä hoidan lapset tiettyinä päivinä ja hän saa mennä miten haluaa mutta sekään ei käynyt, piti saada mennä oman tahdon mukaan. Seksistä ehdotin myös tätä "sovitaan etukäteen sexipäivät niin ne ainakin toteutuu", mutta sekään ei kelvannut. Ehkä neljänkympin kriisi todella on päällä nyt ja haluaa suhteen jossa saa rajoittamattomasti huomiota ja ihailua. Olen aivan sekaisin ja peloissani.

Vierailija
56/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies harrastaa seksiä toisen kanssa? Voisitko olla valittamatta?

Vastaa molempiin kyllä niin suhde pelastuu. Maksullinen seksi on kohtuu hintaista näissä thai paikoissa. Jos perhe vaikka budjetoi 300€/kk siihen niin se piisaa.

Vierailija
57/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä tuntuu, että erossa mies häviää, et sinä. Anna mennä.

Saattaa joskus valintaansa katua. Näin ainakin kävi meillä. Mies sai, mitä halusi, mutta ei ole tyytyväinen vieläkään, mutta minä en voi enää auttaa, enkä edes halua.

Vierailija
58/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaan.

Vierailija
59/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaan.

Vierailija
60/112 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna1235 kirjoitti:

Kiitos taas vastauksista! Mieheltä kun olen kysynyt mitä haluaa niin huomiota, seksiä ja omaa aikaa. Tämmöisiä perheasioita mitä itse pidän tärkeänä (perheen yhteisiä juttuja, matkustamista jne.) ei mainitse ollenkaan. Yritän antaa omaa aikaa mutta kuulemma kokee että silti rajoitan häntä (joskus olen sanonut asiasta jos oma aika on vaikkapa vaadittu tilanteessa jossa olen ollut kuolemanväsynyt). Olen myös tarjonnut konkreettisia ratkaisuja tyyliin minä hoidan lapset tiettyinä päivinä ja hän saa mennä miten haluaa mutta sekään ei käynyt, piti saada mennä oman tahdon mukaan. Seksistä ehdotin myös tätä "sovitaan etukäteen sexipäivät niin ne ainakin toteutuu", mutta sekään ei kelvannut. Ehkä neljänkympin kriisi todella on päällä nyt ja haluaa suhteen jossa saa rajoittamattomasti huomiota ja ihailua. Olen aivan sekaisin ja peloissani.

Mitä jos romahdat ihan täysillä. Ei se silloin voi sua jättää...ja sit katsotte miten lähtee menemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi