IL: Riina-Maija Palander oli työhaastattelussa - syyttää "haastattelijatyttöä" idiooteista kysymyksistä: "Olin ylipätevä"
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201707172200269353_vd.shtml
Apua mitä kielenkäyttöä ja typerää avautumista. Se, että olet joskus valmistunut jostain koulusta ja olet sitten ollut monta vuotta vain kotona, ei tee sinusta automaattisesti pätevää työntekijää. Ei ainakaan tuolla asenteella. Jos Riinis ole niin pätevä, niin mikset sitten ole jo jossain töissä? Pikkasen kuvittelee rouva nyt itsestään liikoja.
Kommentit (468)
Miksi sitten hakee työtä johon on niin ylipätevä??? Hakekoon tasoisiaan hommia, katsotaan sitten josko "tärppää"!!
Sehän yrittää selvästi tehdä Niemiset, kun marisee työttömyydestään lehdissä. Niemisellä on kuitenkin urheilupuolen meriittejä ja hän on kaikessa typeryydessäänkin hyväntahtoisen oloinen, toisin kuin tämä yli-ikäinen pissis, joka kuvittelee, että johtotason ovet aukeavat vailla mitään kokemusta. On vain niin yksioikoinen, että ei ymmärrä, että luonteellaan hän tuskin tekee positiivista vaikutusta keneenkään, joten suu kannattaisi pitää supussa ainakin julkisesti. Ehkä lähivokissa olisi tiskaajan paikka tarjolla.
Minullekin tuli Riina-Maijasta tosi ylimielinen kuva lehtijutun perusteella vaikka olin hänestä ennen tykännyt.
Moni asia on ihan hukassa, esim nöyryys ja työhaastatteluissa käyttäytyminen. Linkedin-profiili ei ole kunnossa ja lopuksi unohtuu vielä sellainen perusasia, että julkisesti niiden mahdollisten työnantajien käyttäytymisestä ei avauduta. Palautetta haastatteluprosessista voi antaa suoraan työnantajalle.
On hyvä, että tavoitteet ovat korkealla, vanha tutkinto ja oman yrityksen pyörittäminen riittää harvalle referenssiksi.
Näillä on kodit mun ymmärtääkseni neljässä maassa..? Onko vähän sekavaa kimpoilua sinne tänne? Hevoshommastakin saisi bisneksen Viroon, jos panostaisi VAIN siihen ja kehittäisi toimivan bisnesidean. Olen pitkän linjan hevosihmisiä, joten en puhu ihan ilman näkemystä.
Miksi tuosta kaksi kuukautta vanhasta blogipostauksesta on pitänyt tehdä uutinen? Itse blogista luettuna ei tule niin kovaa ja ylimielistä kuvaa, kuin tuossa asenteellisessa uutisessa annetaan ymmärtää. Varmasti melkein kaikki ovat joskus olleet työhaastattelussa, jossa rekrypuolella istuu vähemmän pätevä kuin itse on. Itse kerran jouduin vastaamaan itsestään selviin kysymyksiin firman toiminnasta (tyyliin "Olet kai tietoinen, että käytämme kellokorttia?"), vaikka olin ollut samassa firmassa monta vuotta töissä ja tämä haastattelija oli vasta tullut taloon kaksi viikkoa sitten. Tuli tunne, ettei hän ollut lukenut cv:täni etukäteen tai sitten oli sekoittanut haastateltavat keskenään. Kyllähän se varmaan sapettaa, jos lentää Espanjaan asti ja lukiolainen siellä kyselee typeriä.
Mitä ihmettä se ylipätevä ylipäätään tarkoittaa? Nykyaikainen työelämä on mennyt persiilleen siinä että työtä itsessään ei arvosteta ja hyviä työntekijöitä voidaan hylkiä jo sillä perusteella että on muka ylipätevä. Eikö se ole työnhakijan itsensä päätettävissä mikä on motivoivaa työtä ja mikä ei. Ei kaikki johtajatasonkoulutuksen saaneet halua äkseerata alaisten kanssa jumalattomien paineiden kera vaan tehdä hommia asemassa, jossa voi tuntea olonsa mukavaksi.
Kerran Riinis osaa hoitaa koko lafkan, niin miksi Kallen bisnekset ovat menneet kuralle? Mitäs Kalle tekee nykyisin, muuta kuin käy tv-ohjelmissa puhumassa p***'aa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kahdeksan kieltä tämä tyrkky osaa?
Suomi, englanti, norja, ranska, latina taisi olla ainakin
Viro ja ruotsi lisäksi
Niin ja se espanja on se kahdeksas...
Eli espanja oli yksi kahdeksasta kielestä, joita "osaa", mutta ei sitten osannutkaan...? Eli tuskinpa osaa sen kummemmin noita muitakaan, joita on ilmoittanut "osaavansa".
Vierailija kirjoitti:
Tämä panettelun määrä on järkyttävää. Kymmenen sivua aivan muutamaa järkevää kommenttia lukuunottamatta pelkää ihmisen dissaamista!!!
Tajuatteko te taavit. Ihmiset tulevat lukuisista eri lähtökohdista. Perhe, suku, naapurit, kylä, kaupunki. Elämän aikana tapahtuu ikäviäkin asioita, johon kukin vastaa vain sen hetkisten resurssien rajoissa.
En ole lukenut kyseisiä Riinan kirjoituksia, mutta kukaan ihminen (joka on tehnyt teille mitä???!!!) ei ansaitse tällaista paskaa. Yök.
Ansaitseeko se työtään tekevä työhaastattelija, että häntä tytötellään ja vähätellään Riiniksen blogissa? Ansaitseeko kyseinen ravintola blogihaukut vain siksi, etteivät palkanneet Riinistä? Itse työhaastatteluhan vaikutti olleen ihan asiallinen. Ongelma oli se, etteivät nähneet heti kättelyssä Riiniksen olevan pätevä hommaan. Kehtasivat kysellä opinnoista ja kielitaidosta. Pelkkä sukunimi ei riittänyt työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä panettelun määrä on järkyttävää. Kymmenen sivua aivan muutamaa järkevää kommenttia lukuunottamatta pelkää ihmisen dissaamista!!!
Tajuatteko te taavit. Ihmiset tulevat lukuisista eri lähtökohdista. Perhe, suku, naapurit, kylä, kaupunki. Elämän aikana tapahtuu ikäviäkin asioita, johon kukin vastaa vain sen hetkisten resurssien rajoissa.
En ole lukenut kyseisiä Riinan kirjoituksia, mutta kukaan ihminen (joka on tehnyt teille mitä???!!!) ei ansaitse tällaista paskaa. Yök.
Jos tämä ketju yököttää sinua, niin olet kyllä aivan väärällä foorumilla. Tämä ketju ei edes ole mikään paha. Kannattaisi sinunkin tutustua hieman aiheeseen ennen kommentointia.
Mun ei tarvitse tutustua "aiheeseen". Mitä tämä Riina olikaan teille tehnyt???
Tällä foorumilla on kyllä paljon hyvää. Olen satunnaisesti täällä käynyt jo 15 vuotta.
Ei ihme, että Suomi on pieni paska maa kun täällä on ihmisiä, jotka jaksaa keskenään heittää tällaista paskaa.
Onko hyvä olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ketju yököttää sinua, niin olet kyllä aivan väärällä foorumilla. Tämä ketju ei edes ole mikään paha. Kannattaisi sinunkin tutustua hieman aiheeseen ennen kommentointia.
Tällä foorumilla on kyllä paljon hyvää. Olen satunnaisesti täällä käynyt jo 15 vuotta.
Ei ihme, että Suomi on pieni paska maa kun täällä on ihmisiä, jotka jaksaa keskenään heittää tällaista paskaa.
Onko hyvä olo?
Moi Ryynis! Miltä tuntuu nolata itsensä koko kansan edessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hyvä olo?
Riinis on ihan itse kirjoittanut julkiseen blogiin työnhaustaan. Sitä saa kommentoida. Jos Riinis ei kestä kritiikkiä niin ei kannata avautua julkisesti. Eikä täällä ole edes kovin pahasti haukuttu. Tottahan suurin osa täällä kirjoitetusta on. Riinis ei tajua omaa asemaansa työmarkkinoilla. Luulee olevansa pätevä, jopa ylipätevä, vaikka oikeasti tutkinto ja työkokemus on vanhentuneita ja pahasti alakantissa. Huippuarvosanoilla valmistuvia talouspuolen ihmisiä valmistuu liukuhihnalta. Ja varsinkin asenne Riiniksellä pyllystä. Ei haukkumalla työnantajia töitä saa.
BBA mainittiin jossain, eikös tuo ole suomessa käytössä ammattikorkeakoulun tutkinnosta tai ulkomaillakin se on ns. alempi korkeakoulututkinto. missä lie opiskellut, tornion amk:ssa?
Markkinoinin trade = korkealle arvostettu yliopistotutkinto 😂 Vain Riiniksen haavemaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hyvä olo?
Riina valehteli ja jäi kiinni valehtelusta. Ei mikään rikos, mutta tämmöisen tavallisen akateemisen työtätekevän naisen vähättely ei ehkä ole se tapa, jolla pääsee töihin. Jos mokaa elämässään aika lailla raskaasti, niin ei kannata ryhtyä syyllistämään työhaastattelijaa. Tällä sentään on töitä, Riinalla ei.
Sekoitus epäuskoa, Euroopan kokoista myötähäpeää, surua ja sääliä lasten vuoksi kun tämä parivaljakko on vanhempina!!😨 Riina-Maija riehuu kita ammollaan joka suuntaan katkeran kitkeränä keski-ikäisenä jota on useaan kertaan petetty, silti megalomaaninen, mihinkään perustumaton itsetunto ei anna periksi myöntää ettäheidän molempien ongelmien ainoa syy löytyy peilistä! Ellei hyvin nopeaan tuki suitaan, löytävät törkytapansa edestään ongelmalapsinaan. Tuollainen esimerkki ei kyllä jää toistumatta jälkikasvussa, voi olla jo myöhäistä tehdäkorjausliiketta kun asennevamma on noin vahva. Eikö KUKAAN vinkannut tälle Riinikselle että näillä toistuvilla avautumisilla naulaa työelämäarkkunsa tiukasti kiinni. Enkä kyllä yrittäjänäkään hänen kanssaan olisi missään tekemisissä. Parodia itsestään, sitä Palanderit antamansa kuvan perusteella ovat😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hyvä olo?
Jatkakaa vaan. Tämä teidän sakki täällä on kuin kyläpahasen pissisjoukko, joka jää samalle kylälle hoitamaan työkseen kylän mummojen paskavaippoja. Nai sen rinnakkaisluokan autonasentajan tai parhaassa tapauksessa kylän yrittäjän (sen jolla oli se maansiirtokone).
Ja tuo oli vertauskuva. Nille, jotka ei hoksanneet.
Jotenkin tää rva Palander on kuitenkin vähän silleen liikuttava!
Se on oikeesti niiin pihalla kaikesta..
(silti, jos pitäis pisteyttää tän pariskunnan suoritukset jollakin average-asteikolla, niin kyllä toi tahattoman koomisuuden osuus nostaa nää ihan omalle levelilleen... anteeks..)
Mutta on munkin päässä joku ontto kohta kun jostain käsittämättömästä syystä tämän desperado-rouvan ja alppinisti-sankarin vuosisadan rakkaustarinan alku on piirtynyt lähtemättömästi muistiini:
Tämä Tornionjokilaakson tuleva taloustieteen nobelisti ja Harvardin sekä Oxfordin kunniatohtori oli kyllä ihan pohjois-norjalaisessa baarissa kausityötä tekevänä tarjoilijana kun Kalle sen sieltä pokas pois kuleksimasta.
Reipas, rehellistä työtä tekevä yksinhuoltaja, oli muistaakseni se ensivaikutelma mikä daamista muodostui. (en siis pelkästään ilkeile nyt..)
Siitä on siis se plus miinus kymmenen vuotta (kauppatieteilijän aikamääreet tuppaa olemaan hiukka fluktuoivia näissä lehdistöavautumisissaan..) eli luulisi tuolloin vielä olleen jokunen muistijälki niistä useamman mantereen kattaneista kauppatieteiden yliopisto-opinnoistaan?
Mutta et silloinkin - tarjoilijanko vakanssiin riittivät ne Huipulla Lopetetut arvosanat??
(tjsp...tai kuten Riinis & Pallis sanois, rouvan retoriikan tulkitseminen on välillä hieman *haastavaa*....)
Kuten kuulema oli "Espanjassa asuminenkin", *haastavaa*.
Reissu jäi kolmeen kuukauteen..."Kesälomamatka", kuittas rva kauppatieteilijä..)
Taitaa ne siellä notkuvat suomieläkeläiset ollakin aika sissejä loppujen lopuksi?
Kun en muista koskaan ennen kuulleeni et se siellä asuminen ja päivien kuluttaminen Suomibaarissa olis noin valtavan..no, *haastavaa*..
MUTTA, tulihan siinä sivussa opittua ne espanjankielen "BASICS"-taidot.!!
(varmaan vahvempi se kirjallinen osaaminen - toi puhuttu tais olla vielä hiukka...*haastavaa*...)
Erityisesti allekirjoittanutta näin vanhana latinistina ilahdutti kuitenkin tämän klassisen kielen nosto sinne kielitaito-osaamisen etulinjaan!!
Aion ehdottomasti päivittää myös oman ceeveeni tähän päivään - ikinä tiedä koska kohdalle sattuu joku vain sitä puhuva!!
(noista pakolaisistakaan kun tiedä mistä ihme valtioista se seuraava keräilyerä on tänne koottu...)
Turhan vaatimaton tämä moniosaaja kyllä on; jos nyt kerta on käynyt hevoskilpailuissa sekä Belgiassa että Hollannissa, niin kyllä ehdottomasti kannattaa sinne kielitaito-osaamiseen lisätä myös "lyhyt belgia" ja "pitkä hollanti"!!
(Ja yhtä lailla voi siinä kohtaa vedota oikeuteen vaieta, jos joku tylsä työhaastattelija ehdottaa parin sanan rupattelua molemmilla alankomaalaisilla...)
Jaa mutta yksi up-gradaussuositus vielä Riinikselle by @Tuksu:
glamourin papitar luettelee omassa CV:ssään mm lempivärinsä, miesihanteenteensa, kaikki eksät (myös säädöt) - sekä pisteyttää näiden..hmm, "sänkytaidot"....
Myös niiden kohdalta joiden kanssa ei edetty sinne intiimimmälle tasolle lainkaan...
Niin ja unohtamatta toki mainintaa edesmenneen sisaren postimerkin kokoisesta mustavakokuvasta PLAYBOYN (!!) "Lukijoiden lähettämiä" (tms) -palstalla, noin parisenkymmentä vuotta sitten..oisko ollut ysärin alussa tai jotain.
Kansainvälinen merkkitapaus anyway.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hyvä olo?
Jatkakaa vaan. Tämä teidän sakki täällä on kuin kyläpahasen pissisjoukko, joka jää samalle kylälle hoitamaan työkseen kylän mummojen paskavaippoja. Nai sen rinnakkaisluokan autonasentajan tai parhaassa tapauksessa kylän yrittäjän (sen jolla oli se maansiirtokone).
Ja tuo oli vertauskuva. Nille, jotka ei hoksanneet.
Riiniksen ystävättäriä palstalle eksynyt?
Helmikuinen Iltalehti kertoo markkinoinnin ammattilaisesta. Yritin etsiä tietoa Riiniksen tutkinnoista ja opinnoista, eipä löytynnyt. Yllätys.