Häät vain lähisuvulle, erikseen illanistujaiset ystäville - onko ok?
Tai siis itsehän se tietysti päätetään onko ok ja miten tehdään, mutta haluaisin mielipiteitä. Suunnitelmissa melko pienet häät, vain oma perhe ja molempien vanhemmat, isovanhemmat ja sisarukset perheineen. Siitäkin tulee jo nelisenkymmentä henkeä. Uusperhe kun ollaan, haluttaisiin kerrankin saada kaikki läheiset kerralla paikalle. Ystäville järjestettäisiin illanistujaiset sitten myöhemmin, jotain pientä syötävää ja juotavaa mutta ei varsinaisia hääjuhlia. Loukkaantuisitteko ystävänä, jos ette saisi hääkutsua ja tällä lailla ilmaistaisiin, että ette kuulu parin läheisiin?
Kommentit (10)
Itse järjestimme häät juuri noin, virallinen tilaisuus + ruokailu lähimmälle suvulle, seuraavana päivänä bileet kaveriporukalle.
Hölmö kysymys. En tietenkään loukkaantuisi. Jos ei ole lähisukua, niin ei ole lähisukua, kai sen jokainen järkipäinen ymmärtää.
Todella hyvä suunnitelma juuri noin. En loukkaantuisi.
Jaa, meidän häissä oli myös vain perheet, eikä edes jälkeen päin pidetty ystäville mitään bileitä. En tajunnut, että joku voisi loukkaantua :0 Nyt kun oikein mietin, niin kyllä kaikki olivat onnellisia puolestamme kun jälkeen päin kerrottiin. Ymmärsivät, ettemme kutsuneet ketään perheen ulkopuolelta. Ei ole välit kyllä kärsineet...
En loukkaantuisi laisinkaan. Ihan ok ajatus ap.
Onko sun ystävät jollakin lailla heikkolahjaisia? Siis jos eivät ymmärrä, että eivät ole teille lähisukua?
No me tehtiin viime vuonna just noin. Pidettiin mun entisellä kotipaikkakunnalla häät, joihin kutsuttiin vaan mun ja miehen vanhemmat ja sisarukset perheineen. Pari viikkoa myöhemmin pidettiin ns. kaverihääbileet, illanistujaiset meidän kotona kotipaikkakunnalla. Ei ainakaan kukaan valitellut päin naamaa. Itse hääjuhla olis ollu kavereille tylsä ja turhan pitkän matkan takana, se kesti muutamia tunteja ja oli alkoholiton. Haluttiin se omalle jälkikasvulle ja lähipiirin muulle mittavalle lapsiperheporukalle mahdollisimman sopivaksi tilaisuudeksi. En usko, että kaverit loukkaantuivat, koska tosiaan itse kirkossa ja häissä ei ollut yhtään perheen ulkopuolista kaveria, joten oli selkeä rajanveto siinä, ettei kyse ollut siitä, etteikö jotkut kaverit olisi olleet "tarpeeksi läheisiä". Kavereiden hääillanistujaisissa sitten kaverit toi häälahjoja ja leikattiin kakku, pidettiin sama tietovisa hääparista kuin hääjuhlassakin ja juotiin alkoholia.
Kannustan pitämään juuri sellaisen hääjuhlan, kun hääparina itse haluatte!
Kunhan et häälahjaa pyydä niiltä joita ei kutsuttu häihin
Onko teillä kummeja, joita olisi tarvis kutsua?
mun mielestä ihan loistava suunnitelma. ja tehän ne juhlat järjestätte.
ihmiset nyt loukkaantuu niin monesta asiasta että jos sellaista alat miettiä niin ihan loputon suo..