Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska saunaan synnytyksen jälkeen?

31.03.2006 |

Synnytin viikko sitten ja nyt mietin onko jotain syytä, miksi saunaan ei voisi mennä jo. Onko lääkäri antanut teille mitään ohjeistusta tai sanonut syytä miksi saunaan menoa pitäisi lykätä?

Itse olen toipunut erinomaisesti, tikkejä ei ole, jälkivuotoa toki vielä on. Kiitos vastauksista!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti voi mennä jos ei tikkejä ole.

Vierailija
2/6 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuotoa kovin reippaasti vielä tulee niin en tiedä kantsiiko mutta minä olen saanut sellaset ohjeet että omaan saunaan voi mennä kunhan huolehtii hyvin puhtaudesta. Eli yleisiä saunoja kannattaa välttää. Itse käytin omassakin saunassa laudeliinaa kun vuotoa vielä jonkun verran tuli. Siitä en tiedä sitten että jos on tikkejä että kantsiiko mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä heti. Yleiseen saunaan jälkivuodon loputtua. Tai minua ainakin ohjeistettiin, että uimahalliin jälkitarkastuksen jälkeen. Mutta siis omaan saunaan voi mennä heti. Sektion jälkeenkin sai mennä heti pieniin löylyihin.

Vierailija
4/6 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös menin toisena iltana synnytyksen jälkeen eli heti kun kotiuduin ja joinpa siihen vielä siiderinkin päälle =)) Hyvää teki ja rentouttavaa oli!!!!

Vierailija
5/6 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla oli myös tikit episotomiasta, mut kättärillä sanoivat et voi aivan normaalisti peseytyä ja saunoa. Kylpyä tulisi välttää jälkivuodon ajan ettei tule mitään tulehdusta ja omassakin saunassa kannattaa käyttää vaik pyyhettä pepun alla ettei saa bakteereja.(lauteissa elää vaik mitä pöpöjä)

Siideri ei mulla maistunut vaik mukana olikin, oli jotenkin niin levoton ja omituinen olo et kun saunottiin vanhemmilla niin oli vaan kiire päästä äkkiä kotiin vauvan ja miehen kanssa, ne hormoonit!

Vierailija
6/6 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tikkejä ja ihan kunnon haava/repeämä, ei kannata mennä heti: lämpö laajentaa kudoksia ja voi tehdä tikeille pahaa, haava voi alkaa vuotaa. Itse odottelin, että tunsin haavan olevan jollain tavoin kiinni/arpeutumassa, joten ei tarvinnut pelätä tikkien aukemista. Siihen meni puolitoista viikkoa.

Lämmöstä johtuen myös jälkivuoto voi lisääntyä, joten sitäkin kannattaa varoa, jos vuoto on kovin runsasta. Nämä siis meidän sairaalan ohjeet. Periaatteessahan estettä ei ole.