Kesäjuhlissa muistettava: JUHLA-ASUUN KUULUU SUKAT! Koskee sekä miehiä että naisia!
Kommentit (79)
Aina löytyy niitä sankareita, joiden mielestä etiketti ei koske juuri heitä. Valitettavasti.
No, on juhlia ja juhlia. Toisissa voi olla tiukempi etiketti, toisissa väljempi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Esim. Anna Abreun miehen häälookissa pisti silmään paljaat varpaat/jalat kengissä. Häissä. Huoh. Annan instassa kuva.
Mikä ongelma tässä on? Siis pitäisi olla sukat avonaisissa korkkareissakin? Ilmeisesti omat jalkasi on siinä kunnossa ettei niitä voi esillä pitää niin täytyy olla kateellisena kieltämässä muiltakin.
Mä olin tänään ilman sukkahousuja rippijuhlissa. Paljaat ruskettuneet sääret korkkareissa joissa umpikärki. Pari viikkoa sitten olin samoissa vaatteissa häissä. Enpä usko että kukaan edes huomasi ettei mulla ollut sukkahousuja.
Onko tää joku suomalainen erityispiirre että ei voi olla ilman sukkia tai sukkahousuja?
Kun katselee kuvia maailmalta niin siellä kyllä näkyy paljaita varpaita ja sääriä.
Älä puhuko paskaa, se on viimeisen päälle vanhanaikainen ja taakse jäänyt sääntö, pitää elää tilanteen mukaan. Sukkahousuja käyttävät näyttävät mummoilta ja urpoilta kiiltävien sukkahousujen kanssa.
Kyllä näyttäis nääkin lyylit aika oudoilta sukkahousuissa:
http://www.chikoshoes.com/blog/wp-content/uploads/2014/01/red-carpet-sh…
Kyllä voi kaikenlaista tulla ihmisillä mieleen :D.Pakko myöntää,mutta otsikko herättää mielikuvan sormea heristävästä kansankynttilästä.
Vaikka itse palvoo hikisiä varpaitaan, kanssaihmiset eivät sitä tee.
Ei mulla muuta.
Juuri näin.
Ja harvalla naisella on niin hyvät jalat, että niitä kelpaisi ilman sukkia esitellä.
Miehistä puhumattakaan, mutta heitä en ole ilman sukkia juhlissa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse palvoo hikisiä varpaitaan, kanssaihmiset eivät sitä tee.
Ei mulla muuta.
Ja vaikka sinulla olisi hikiset varpaat niin kaikilla kanssaihmisillä ei kuitenkaan ole.
Mullakaan ei muuta.
Oiskohan kyse siitä että paikalla voi olla punkkeja?
Miksi mulla on sellainen käsitys että se on nimenomaan etikettivirhe jos siroihin remmisandaaleihin laittaa sukat tai sukkahousut. Ymmärrän kyllä aloituksen pointin mutta kun joka kenkään se sukka ei tietääkseni kuulu.
Jos on nuoret, hyvännäköiset ja hoidetut sääret, voi mennä juhliinkin ilman sukkia. Jos on ikää, ja sääret eivät ole enää ihan niin katseenkestävät, voi olla parempi laittaa ohuet mattapintaiset tai puolikiiltävät sukat.
Sellaiset kiiltävät paksut 20 den sukat on kamalia.... Paitsi jos on ikää mittarissa 80 vuotta.
Etiketit ovat jotain niin jonninjoutavaa.
Itse juhlin tapauskohtaisesti sukkahousuilla ja ilman. Mun puolikerettiläisessä suvussa ketään tuskin haittaa jos olen rippijuhlissa ilman. Hautajaisissa toki tummat sukkahousut jalassa.
No onhan naisen kuin naisen sääret ja pohkeet paremman näköiset laadukkaissa ohuissa sukkahousuissa.
M37.
Siis, jos laitan juhliin mekon ja avonaiset remmikorkokengät, niin täytyy laittaa vaikka ne kaapin perältä kaivetut mikkihiirisukat jalkaan, koska muuten on etikettivirhe :D no en todellakaan laita mitään sukkia tai sukkahousuja, jos sää antaa myöden olla ilman
Vierailija kirjoitti:
Etiketit ovat jotain niin jonninjoutavaa.
Sulle on siis ihan sama tullaanko häihisi Keravan kolmiraitaverkkareissa ja uimasandaaleissa?
Ok, mutta valtaosalle meistä hyvät käytöstavat ovat toisten kunnioittamista, sitähän etiketti pohjimmiltaan on.
Ei sitä ole laadittu ihmisten kiusaksi ja riesaksi.
Samaa mieltä. Esim. Anna Abreun miehen häälookissa pisti silmään paljaat varpaat/jalat kengissä. Häissä. Huoh. Annan instassa kuva.