Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te muut todella lyhyet: Kuuletteko kommentteja pituudestanne?

Vierailija
16.07.2017 |

Olin viikonlopun festareilla, enkä muuta saanut kuullakaan kuin siitä, että olen niin lyhyt että en varmaan näe mitään. T: 154cm nainen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saman pituinen. En oo oikeastaa kuullut kauheasti pituudestani. Ja jos joku on jotain sanonut, niin se kertoo kyllä kommentoijan tyhmyydestä, joten olen jättänyt ne omaan arvoonsa.

Vierailija
2/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

152 cm ja ihan rauhassa saan olla lyhyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joo. Olen kuulemma suloisen kaunis kääpiö. On muuten helkutin huono iskurepliikki:)

Vierailija
4/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kuulen kommentteja silloin tällöin. :)

T: nainen 147 cm.

Vierailija
5/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ennenkin saanut kuulla, mutta jotenkin nyt alkoi masentamaan. Muuta ei minussa sitten nähtykään. Ap

Vierailija
6/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen heikkona alle 160cm mittaisiin naisiin, mutta valitettavan harvoin heitä näkee esim. yöelämässä. :/ Täysin myyty olen, jos kyseessä sattuu vielä olemaan suomalainen, aito tummaverikkö ruskeilla silmillä.

En voi käsittää, että oikeasti jonkun naisen lyhyyttä arvostellaan, tai ylipäätään muitakaan mittoja.

M41-08

Vierailija
7/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 156, enkä ole koskaan kuullut mitään negatiivista pituudestani.

Vierailija
8/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Jos ihminen on lihava, laiha, pitkä tai pätkä, ihmiset kommentoivat aina ja joka puolella ajattelematta, että hän on kuullut kommentin jo kyllästymiseen saakka tuhansilta muilta yhtä tyhmiltä kommentoijilta. 

Tämän ymmärtää vasta sitten, kun kommentoidaan samasta asiasta kuin mikä itselle on hankala. Esimerkiksi symppaa lyhyttä, jolle kommentoidaan pituuden riittämättömyydestä. 

Pitkä, joka ei kommentoi kenenkään kokoa tai näköä

Vierailija
9/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia kommentoidaan oli sitten pitkä tai lyhyt, läski tai laiha. Voisiko tuollaisen kommentoinnin jättää väliin? Ja lopetetaan me naiset myös toisten naisten arvostelu ja kommentointi ja opetetaan seuraavalle sukupolvelle esimerkkiä näyttäen. Itse olen taskuraketti, hoikka ja raskausvatsaani ovat tuntemattomat kommentoineet ääneen. Omasta mielestäni olen ihan normaalin pituinen ja painoinen. Raskaana ollessani olin ihan perus pallovatsa. Jos ei ole hyvää sanottavaa, voi pitää mölyt sisällään.

Vierailija
10/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen ennenkin saanut kuulla, mutta jotenkin nyt alkoi masentamaan. Muuta ei minussa sitten nähtykään. Ap

Älä nyt tollasesta masennu. Välillä tosiaan harmittaa, että lyhyitä ja hoikkia saa arvostella mutta teeppä sama lihaville tai pitkille. Pienenkin pituuden voi kantaa ylpeydellä:) T:3

Vierailija
11/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman pituinen kuin ap. Suomessa suht usein tulee kommenttia, nykyisessä eteläeurooppalaisessa asuinmaassani olen ihan normaalipituinen eli täällä saa olla rauhassa. Ei kyllä itseäni ole lyhyys eikä kommentit koskaan haitanneet.

Vierailija
12/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu :) Minä oon ainakin tyytyväinen pituuteeni (153cm)

Vierailija
13/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Olen aina ollut sinut pituuteni kanssa, mutta jotenkin nyt en jaksanut. Ap

Vierailija
14/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. - Mutta harvoin, hyvin harvoin missään yhtä ilkeästi ja pahansuovasti ja halveksien kuin tällä palstalla toisinaan. Olen kyllä taipuvainen uskomaan, että he, jotka, erityisesti täällä halveksivat ja syvästi vähättelevät kaikki lyhyempi kasvuisia naisia tai miehiä mahdollisesti kärsivät itse,  kenties jostain isommasta puutteesta/  vaja-vaisuudesta. . Tai ainakin minusta suunnilleen  terveellä ja melkein täyspäisellä ihmisellä ei pitäisi muutoin olla, mitään tarvetta halveksia tai vähätellä ihmisiä sellaisista piirteistä tai ominaisuuksista, joille ihminen itse voi tavattoman vähän itse yhtään mitään; tai kertokaa toki minullekin mistä voi hakea itselleen lisää pituutta.  Tai missä aikanaan valitsitte oman pituutenne.    

Vierailija
15/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeksi saanut kuulla kauhisteluja lyhyydestäni varmaan joskus yläasteella (olen 150cm). Nykyään olen siis kolmekymppinen ja ihan sinut pituuteni kanssa. Teininä se ahdisti paljon.

Vierailija
16/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän usein joku heittää et "vähän sä oot lyhyt". Oon tosi sinut pituuteeni kanssa mut aina välillä rupee lievästi käymään hermoille, sillee et "kato ku en ookkaa ite huomannu" Ja oon siis 154cm

Vierailija
17/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin minulle pituudesta mitään sanotaan, mutta muuten ärsyttää että huomaan että minua pidetään jotenkin todellisuutta heikompana. Olen 155 cm ja sirorakenteinen. Pienuudestani huolimatta kunnossani ei kuitenkaan ole mitään vikaa, joten ärsyttää jos joku naispuolinen kaveri on kantamassa kauppakassiani tai vähänkään painavampaa laukkuani jotenkin ajatellen etten itse jaksaisi kantaa.

Eilen olin erään tuttavani kanssa kävelyllä. Vähän isommassa ylämäessä hän kysyi, että pitäisikö hänen työntää vaunuja mäki ylös. Ihmiset ehkä tarkoittavat hyvää, mutta tuollaiset kommentit tuntuvat todella alentavilta. Tuo tuttavani on minua pidempi ja painavampi, mutta minä koen olevani häntä paremmassa fyysisessä kunnossa. Hän on ylipainoinan ja ei juurinkaan liiku. Minä taas käyn säänöllisesti salilla ja teen päivittäin pitkiä lenkkejä rattaiden kanssa ja ylämäet ilman apua ei todellakaan ole mikään ongelma. 

Ja sitten se päivittely, että miten noin pienestä naisesta on syntynyt vauva... No ei ne vauvat nyt kovin isoja syntyessään ole. Monen ihmisen vatstaan mahtuu 15 kg ylimääräistä rasvaa, niin kyllä pieneenkin naiseen reilu 3 kg vauva mahtuu..

Vierailija
18/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienuus on ihan ok, mutta miks pitää tehdä lapsi ja antaa ne huonot geenit vielä eteenpäin?

Vierailija
19/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut lyhyyttä mitenkään negatiivisena asiana. Etenkin miehiltä olen saanut vain positiivisia kommentteja ja monet miehet ovat sanoneet että pitävät pienistä ja siroista naisista. Kaikki lyhyet naiset eivät tietenkään ole hoikkia ja siroja. 

Vierailija
20/32 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienuus on ihan ok, mutta miks pitää tehdä lapsi ja antaa ne huonot geenit vielä eteenpäin?

hekoheko.. Lyhyellä ei ole sen huonommat geenit kuin pitkälläkään. Ainakin mulla on myös riittänyt vientiä miesrintamalla. Esimerkiksi Janni Hussi ja Anna Abreu on upeita pieniä naisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi