South Beach Diet: 7 päivää ja -5kg :)
Kommentit (99)
lue tuo kasin viesti tarkemmin niin siinähän lukee noin
Juu niihän siinä lukee, mutta kun kartiologi ei ole mikään sydänlääkäri. Sydänlääkäri on Kardiologi, joten tama kartiologi lienee jokun ihan itse keksimä titteli!
käydä puntarilla. 13 päivää ja -4,5kg. Vitsit että oon tyytyväinen, en olis ikinä uskonut että on näin tehokas, tästä on hyvä jatkaa.
Tsemppiä 81:lle
Kokeile, light mehuja (esim. sun light mansikka). Sekoita vähän tiivistettä rahkaan, niin saat hyvän maukkaan aamupalan :)
-kk
tämän viestiketjun innoittamana SBD:n? Mä olen nyt yrittänyt olla pari päivää vähähiilarisella ja nesteitä on kyllä lähtenyt. Tänään oli hiukan päänsärkyä, mutta se hävisi kun söin kunnon salaattiaterian. Mä uskon tähän :-)
Mulla ei mielikuvitus riitä kun mitään ei saa muka syödä:)
Haluisin pois noin 4-5 kiloa kevään aikana.
Onko mitään valmisruokia tai puolivalmiita mitä sais syödä? Aina kun ei ehdi paistella pihvejä ja vääntää salaatteja... Ja kiireessä sitten usein repsahtaa.
1. vaihe - kahden viikon kieltäytyminen
Nämä 2 viikkoa ovat vaikeimmat. Tänä aikana on mahdollisuus laihtua 3-6 kiloa (jopa 8) riippuen aloituspainosta.
Ruokavalio sallii kunnon annokset proteiinia, hyviä rasvoja sekä matalan GI:n omaavia hiilihydraatteja, joita tarvitaan mm. verensokerin kontrolliin. Kuitenkin kun tämä vaihe loppuu, kaikkien karkki-, sokeri-, leipomo- tms. tuotteiden himon tulisi olla hävinnyt.
Joka päivä tulisi syödä jopa 6 kertaa, joten nälän ei pitäisi yllättää. Jos näin kuitenkin käy, annosten koot ovat tod.näk. liian pienet. Annosten tulee olla normaalin kokoisia, tarpeeksi isoja viedäkseen nälän, mutta ei enempää (ei ähkyä). Eikä tarvitse laskea mitään kaloreita/hiilihydraatteja!!!
* Naudanliha: Mahdollisimman rasvattomat osat, (sisäpaisti, ulkopaisti, ulkofile, sisäfile, jauheliha...)
* Sianliha: Keittokinkku, File-pekoni, ulko- ja sisäfile
* Vasikanliha: kyljykset, leikkeleet..
* Siipikarja (nahaton): kalkkunan- ja broilerin rintaleike/file, kalkkunapekoni
* Kalat ja äyriäiset: kaikenlaiset kalat ja äyriäiset.
* Juusto (rasvaton tai vähärasvainen): amerikkalainen, cheddar, raejuusto, maidoton tuorejuusto (esim. soija-), feta, mozzarella
* Pähkinät: maapähkinävoi, maapähkinät, pecan- ja pistaasipähkinät.
* Kananmunat: ei rajoitusta. Käytä halutessasi rasvattomia munavalmisteita.
* Tofu: käytä pehmeää, vähärasvaista tai kevyttä tofua. Makeuttamaton soijamaito.
* Vihannekset ja palkokasvit: latva-artisokat, parsa, pavut ja palkokasvit, parsakaali, kukkakaali, selleri, kurkku, munakoiso, salaatti, sienet, pinaatti, tomaatti, kesäkurpitsa, paprika, sipuli.
* Rasvattomat tai vähärasvaiset maitotuotteet, mm. rahka, maustamaton jugurtti, maito, viili ? 2 annosta päivässä
* Rasva: kasvisrasvat, rypsiöljy, oliiviöljy
* Mausteet: kaikki mausteet, joihin ei ole lisätty sokeria.
* Muut: (kovat) sokerittomat makeiset (korkeintaan 75 kaloria päivässä): kaakaojauhe (sokeroimaton), keinotekoiset makeutusaineet.
Kahviin/teehen voi laittaa rasvatonta maitoa halutessaan.
Vältettavia ruokia 1. vaiheessa:
* Naudanliha: maksa, kylkipihvit, muut rasvaiset osat.
* Vasikanliha: rinta
* Siipikarja: kanansiivet, -reidet ja -koivet, kalkkunansiivet, ankka, hanhi, siipikarjatuotteet (teolliset).
* Sianliha: hunajakinkku
* Juusto: Brie, Edam, kaikki täysrasvaiset juustot.
* Vihannekset ja palkokasvit: ohra, punajuuret, pitkäpavut/ lehmänpavut/mustasilmäpavut, porkkanat, maissi, pintopavut, bataatti, perunat, jamssi.
* Hedelmät: vältä kaikkia hedelmiä ja hedelmämehuja 1. vaiheen aikana.
* Tärkkelys: vältä kaikkia tärkkelyspitoisia ruokia 1. vaiheen aikana, mm. kaikkea leipää, muroja, puuroa, riisiä, pastaa, piirakoita, perunoita, leivonnaisia.
* Maitotuotteet: jäätelö, vanukkaat.
* Alkoholi: vältä kaikkea alkoholia 1. vaiheen aikana.
Tuo diabetes juttu meni yli hilseen ,liian vaikeaa tekstiä tällaiselle kotiäidille..mutta ite söyn sdb:n mukaan ja syön aamulla kaurapuuron, sekä toisinaan illalla ruisleivän. Muutoin söyn kasviksia ja vähärasvaisia lihoja, kanaa ja kalaa. Pähkinöitä myös, mutta perunat ja pastat, riisit olen jättänyt ainakin toistaiseksi kokonaan pois.
Itellä lähtenyt 3viikossa 7kg..
Tasainen veren sokeri - miten?
Veren sokerin saa pysymään tasaisena seuraavilla keinoilla:
* Kaikkein korkeimman GI:n ruokia kannattaa välttää kokonaan. Ne ovat muutenkin yleensä pelkkää tyhjää energiaa: useimmat murot, riisikakut, popcorn, perunamuusi, uuniperunat, ranskikset ja sipsit - sekä pahimpana kaikista olut.
* Keskitason ruokia kannattaa syödä vain yhdessä proteiinipitoisten ruokien kanssa ja pitää määrät kohtuullisina: täysjyväleipä, puurot, keitetyt perunat kuorineen, pasta ja riisi.
* Matalan GI:n ruokia kannattaa syödä paljon ja usein: linssit, pavut, soija, omenat, päärynät, luumut, sitrushedelmät, pähkinät ja melkein kaikki mahdolliset vihannekset. Sokereista ainoastaan fruktoosilla eli hedelmäsokerilla on hyvin matala GI, joten sitä voi käyttää kohtuudella.
Usein laihduttaja alkaa noudattaa matalan GI:n ruokavaliota tietämättään samalla kun pyrkii syömään muutenkin terveellisimmin - korkean GI:n ruoka-aineet kulkevat lähes käsi kädessä eniten tyhjää energiaa sisältävien ruokien kanssa!
Ainoa mitä laihduttajan vielä tulisi muistaa on se, että laihdutuksen päätyttyä pitäisi jatkaa samalla linjalla. Sitä mukaa, kun roskaruoka alkaa hiipiä takaisin päivittäiseen käyttöön, myös kilot tulevat takaisin. Jos et halua olla ikuinen laihduttaja, on parasta opetella erottamaan jo nyt ne elintarvikkeet, joiden kylkeen olisi syytä leimata suuri varoitusmerkki.
Erilaisten ruoka-aineiden glykeemisen indeksin voi tarkistaa esimerkiksi osoitteessa http://www.glycemicindex.com/
Aiheesta löytyy runsaasti lisätietoja myös hakusanoilla glycemic index.
Teenkö jotain väärin vai eikö tämä sovi kropalleni? Vai alkaako laihtuminen vasta myöhemmin? Onko kokemuksia?
Mutta ei mun mielestä 4 päivän kokemuksella voi sanoa vielä mitään. Joskushan voi kestää kauankin, ennenkuin tapahtuu mitään ja sitten saattaakin yhtäkkiä lähteä monta kiloa. Jos tuntuu, että tämä sopii sinulle, jatka vaan. Ihan terveelliseltähän tuo kuulostaa.
niillä, jotka korjaavat kirjoitusvirheitä (kun teksti tosiaan näyttää typeryksen kirjoittamalta)
vai ne, jotka puuhailevat tällaisten ihmedieettien kanssa äkkilaihtumisen toivossa?
ja ehkäpä itsetunto-ongelmia siinä missä ylipainoisillakin.
Muistakaa myös se että ylipainoisella voi olla hyvä itsetunto jos on sinut painonsa kanssa.
Annan itselleni useamman vuoden aikaa palata normaaliin painoon. Olen muuttanut ruokailutottumukseni joten homma on hallussa.
Elämäntapamuutos on kyseessä ja suosittelen sitä sinullekin. Ehkä sinulla ei ole ylipainoa ja et tarvitse keinoja painonhallintaan, ongelma sinulla on kuitenkin ja ehkä pysyvämpi kuin minun ongelmani.
Minä voin muuttaa elintapojani mutta sinä et ehkä koskaan pääse pilkunnussimisesta eroon.
siitä, että nussin pilkkua, joten on se siinä mielessä pysyvää :)
Mutta ei ongelma, koska palkka on hyvä.
Itsetunto ei muuten välttämättä nouse painoa pudottamalla, mutta opettelemalla suomen kielen se saattaa oikeasti nousta, suosittelen!
Harva varmaan ei ymmärtänyt asiayhteydestä mitä tarkoitettiin, joten ...