Remppa vai muutto -ohjelman pöljyydet?
Kukaan ei ole kiinnostunut mikä lämmitysjärjestelmä, kosteus/homemittaukset tai asumiskulut. Tärkeetä kaikille open concept keittiö, saareke ja kiva master bedroomin kylppäri.
(Älkää ottako tätä ketjua liian vakavasti)
Kommentit (204)
Melkoista teatteria siis?
Lomakotijaksossa ärsyttää kun rempan jälkeen joka hiton mökki on sitä samaa valkoseinäistä nykysisustusta. Samoin ihmettelen noiden kriteeriä upealle järvimaisemalle eli hiekkarantana pikkasen soraa josta pilkistää jotain rikkaruohoja ja aava järvenselkä (ei saaria tai mitään) josta taatusti puhaltaa sekä lujaa että kylmästi sopivalla säällä. Ilmeisesti puut rannalla ovat wt joten ne kaadetaan.
Mitähän nuo suomalaisesta järvimökkimaisemasta sanoisivat (jos unohdetaan ne minimökit joissa ei ole 3 isoa makuuhuonetta, viemäröintiä tai joskus edes sähköä tai juoksevaa vettä).
Mun järkeen ei käy, miksi kaikki haluavat kaksi pesuallasta kylppäriin, ja jos niitä ei ole, niin aina mainitaan että double-sinkin puuttuminen on ehdoton deal-breaker. Itse henkilökohtaisesti käyn mieluiten vessassa yksin.
Joo huvittaa kyllä kun jollekin vanhalle pariskunnalke 300 neliötä on liian vähän. Ja se miten tärkeää on saada vierashuone suihkuineen ja omine vessoineen! Me kun täällä suomessa työnnämme vieraat vapaaseen mahdolliseen punkkaan tai sohvalle! Jos suomessa vieras odottaisi pääsevänsä omaan vierashuoneeseen omalla vessalla voisi tulla jäätävä hiljaisuus 😂
Loma-asuntoversiossa varsinkin naurattaa kun 'mökkien' pitää olla valtavia linnoja jotta koko suku mahtuu kylään yhtä aikaa 😆 Suurimmalle osalle suomalaisia tuo olisi varmaan kauhistus kun mökillä on pakko Koko ajan 'entertain'.
Lomakotiversio on ihan kökkö ja koominen versio Rempasta vai muutosta :) Juontajaparilla ei solju juttu yhtään. Se vanhempi rouva on aika jäykkis eikä ehkä ton ikäiseltä sellainen luonteva läpänheitto luonnistu.
Eikä lopputuloksetkaan hirvästi silmää hivele. Tosin onhan ne mökkejä, että ei niihin panosteta niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se, että Jillian suunnittelee kämpät uusiksi miettimättä yhtään onnistuuko se. Mitään ei tarkasteta etukäteen vaan kaikki suunnitellaan silleen että nätiltä näyttää. Sitten Jillian antaa paskatyöt miehille jotka toteuttavat kaiken mitä Jillian haluaa. Jos sitten joku ei onnistu alkaa "no yyähää mä haluun" vaikka talon rakenteet uhkaisivat romahtaa. Jillian kopsuttelee remppatalossa mekoissa ja korkkareissa kahvia lipitellen sekä miettien ruokapöydän väriä. Samalla remonttitiimi purkaa taloa ja huolehtii sähköistä, perustuksista, putkistoista ja kaikista rakenteellisesti tärkeistä seikoista.
Ihmettelen näitä jotka jaksavat valittaa siitä että joku näyttää nätiltä :D Joo eiku paljon parempihan se on kattoa huvila ja huussi -ohjelman pubiruusun näköisiä juontajia liian pienissä huppareissa ja vihreissä hai-saappaissa kyykistelemässä ja pyllistelemässä. Sissus sentään.
Näissä molemmissa kommenteissa on mennyt puurot ja vellit sekaisin :). Jillian ON suunnittelia ei remppamies ja voi sen takia kulkea korkkareissa remppapaikalla. Ne miehet on siellä taas just sen takia, että ne toteuttaa sen mitä suunnittelia on suunniltellut. Huvila ja Huussissa Jenni taas on remppamies, eikä voi esiintyä ohjelmassa korkkareissa vaan työkamppeissa. Siinäkin ohjelmassa on suunnitteliat ja remppaajat erikseen ja pukeutuminen sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun järkeen ei käy, miksi kaikki haluavat kaksi pesuallasta kylppäriin, ja jos niitä ei ole, niin aina mainitaan että double-sinkin puuttuminen on ehdoton deal-breaker. Itse henkilökohtaisesti käyn mieluiten vessassa yksin.
Ehkä ne käy pääasiassa yksistään, mutta nainen ei halua nähdä partakarvoja omassa lavuaarissaan, sehän on ihan hirveää, IIK!!! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juontajaparin kemia ja läpänheitto toimii valtavan hyvin
Olen samaa mieltä, vaikka joskus harmittaa, että Jillian piikittelee Toddia vähän liikaa. Mutta osaa Jillian itseäänkin pistää halvalla, ja huvitti etenkin jakso, jossa hän sanoi "et sinä syyttä hankkinut minulle lähestymiskieltoa". :P
Samaa mieltä. Todd osaa läpänheiton taidon paremmin ja niin, ettei se ole ilkeää. Jillianilla menee joskus ilkeälle puolelle kun ei oikein keksi mitään näppärää ja hauskaa sanottavaa. Tosin joo, molemmat osaavat nauraa itselleen ja harrastavat itseironiaa. Sekin on muuten yksi taito, mitä suomalaiset juontajat eivät aina osaa.
Eiköhän se koko läpänheitto ole täysin käsikirjoitettua ja moneen otteeseen kuvattua.
McMansion Hellistä voi lukea jenkkilän talo kokojen ja rakenneratkaisujen arvostelua http://mcmansionhell.com/
Aika järkyttäviä nuo talot ovat kun alkaa vähän tarkemmin katsoa. Voisi joku sateinen päivä katsella löytyykö vastaavia "lukaaleja" suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se, että Jillian suunnittelee kämpät uusiksi miettimättä yhtään onnistuuko se. Mitään ei tarkasteta etukäteen vaan kaikki suunnitellaan silleen että nätiltä näyttää. Sitten Jillian antaa paskatyöt miehille jotka toteuttavat kaiken mitä Jillian haluaa. Jos sitten joku ei onnistu alkaa "no yyähää mä haluun" vaikka talon rakenteet uhkaisivat romahtaa. Jillian kopsuttelee remppatalossa mekoissa ja korkkareissa kahvia lipitellen sekä miettien ruokapöydän väriä. Samalla remonttitiimi purkaa taloa ja huolehtii sähköistä, perustuksista, putkistoista ja kaikista rakenteellisesti tärkeistä seikoista.
Ihmettelen näitä jotka jaksavat valittaa siitä että joku näyttää nätiltä :D Joo eiku paljon parempihan se on kattoa huvila ja huussi -ohjelman pubiruusun näköisiä juontajia liian pienissä huppareissa ja vihreissä hai-saappaissa kyykistelemässä ja pyllistelemässä. Sissus sentään.
Näissä molemmissa kommenteissa on mennyt puurot ja vellit sekaisin :). Jillian ON suunnittelia ei remppamies ja voi sen takia kulkea korkkareissa remppapaikalla. Ne miehet on siellä taas just sen takia, että ne toteuttaa sen mitä suunnittelia on suunniltellut. Huvila ja Huussissa Jenni taas on remppamies, eikä voi esiintyä ohjelmassa korkkareissa vaan työkamppeissa. Siinäkin ohjelmassa on suunnitteliat ja remppaajat erikseen ja pukeutuminen sen mukaan.
Mihin unohtui J-kirjain?
Eli sana on suunnitteliJa.
Hajaisia vastauksia eri kommentteihin:
- Kyllä, Pohjois-Amerikassa talot ovat tuon kokoisia. Eihän siinä järkeä olekaan. Lainaa otetaan miljoona ja sitten katsotaan saadaanko maksettua vai ei. Mutta pieni talo tai kerrostalo (ellet asu miljoonakaupungin sydämessä) on yhtä kuin epäonnistuminen.
- Hometta lähes kaikkialla muualla maailmassa on mutta sitä ei pidetä ongelmana. Vuokranantajamme oli meille vihainen kun emme hinkanneet homepilkkuja pois itse vaan valitimme hänelle. Pilaantuneiden kohtien päälle vaan maalataan.
- Valaisimia ei useinkaan voi vaihtaa itse.
- Master bedroom on todella tärkeä, koska elämä päättyy jos ei pääse makuuhuoneesta suoraan vessaan. Ja tosiaan kaksi lavuaaria on oltava.
Törkeen hyvä tyhjän päiväinen ohjelma, ihanat juontajat ja huomaa kuinka kemia toimii.
Itse olan miettynyt kuinka järkyttävin isoissa taloissa he elävät yhdelle pariskunnalle ei riittänyt 300m2 talo (heillä kaksi lasta),miten 4 henkinen perhe ei mahdu 300m2.
Itse olen miettinyt tuota budjettia, kaikilla tuntuu olevan vähintään se 80 000 c.dollaria remonttiin - ei taida jokaisella olla varaa sellaiseen.
Tämä double sink on kyllä mielenkiintoinen. Saksassa asuessa oli sellaisia ja en koskaan nähnyt tai kuullut niitä käytettävän samaan aikaan. Noille nuo master bathroomit kuulostaa ihan paikoilta, jonne mennään viettämään aikaan ja siksi ne pitää olla viihtyisiä keitaita suihkuineen, ammeineen, tupla-altaineen.
Mulle on tullut vähän sellainen olo että ihan vain tasapuolisuuden vuoksi ne menee fifty-fifty, jäädään/muutetaan. Mutta sitten todellisuus voi olla eri eli suurin osa jää asumaan sinne.
Muutenkaan en ymmärrä näissä Amerikkalaisissa ja Kanadalaisissa sitä, miksi päämakuuhuoneen on pakko olla niin valtava. Mitä ne siellä oikein tekee? Eikö kuitenkin suurin osa ajasta vietetä yhteisissä tiloissa, olohuoneessa ja keittiössä? Jokaiselle on myös saatava oma kylpyhuone. Miksi ei riitä jos perheellä on vaikka kaksi kylppäriä? Keittiöissä tykkäävät mielestäni tosi rumista materiaaleista. Tuntuu että mitä tummemmat ja tunkkaisemmat kaapistot, sen parempi.
Tuo remppa ja muutto on tosi tylsä ohjelma kun se menee aina samalla käsikirjoituksella. Jillianilla on hieno suunnitelma mutta ei pysty lopulta tekemään kaikkea kun tulee yllätyksiä. Todd löytää hienon uuden talon mutta se on joko liian kallis tai väärällä asuinalueella.
Yksi tärkeimmistä asioista tuntuu olevan, että mahtuu järjetön määrä ihmisiä juhlimaan. Kuinka paljon kanukit oikein juhlii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, vaikka joskus harmittaa, että Jillian piikittelee Toddia vähän liikaa. Mutta osaa Jillian itseäänkin pistää halvalla, ja huvitti etenkin jakso, jossa hän sanoi "et sinä syyttä hankkinut minulle lähestymiskieltoa". :P
Samaa mieltä. Todd osaa läpänheiton taidon paremmin ja niin, ettei se ole ilkeää. Jillianilla menee joskus ilkeälle puolelle kun ei oikein keksi mitään näppärää ja hauskaa sanottavaa. Tosin joo, molemmat osaavat nauraa itselleen ja harrastavat itseironiaa. Sekin on muuten yksi taito, mitä suomalaiset juontajat eivät aina osaa.
Omia juttuja vai käsikirjoitettuja? Veikkaan jälkimmäistä.
Ehdottomasti käsikirjoitettuja viimeistä piirtoa myöten, sekä Jillianin että Toddin repliikit. Mutta hauskasti, vaikka joskus vähän ärsyttää se kinailu. Mun sunnuntaiaamujen vakio-ohjelmistoa! Tämän aamun ensimmäinen pariskunta oli vähän vaisu, olisivat voineet olla vaikka suomalaisia. Tuotantoryhmä on varmaan haronut hiuksiaan ja vähän "piiskannut" paria, että on lopulta saanut sieltä sen muutaman "wow"-kiljahduksen!
Ne oleilee päämakkareissa varmasti enemmän mitä esim. meillä on tapana. Mikä on tavallaan hiukan ymmärrettävääkin, jos asuu valtavissa taloissa niin ehkä kaipaakin sellaista "omaa rauhallista soppea" ja kun aina pitää olla niin sosiaalinen,niin on kiva olla sen puolison kanssa rauhassa. Tämä näkyy myös amerikkalaisissa tv-ohjelmissakin, täykkäreissä se yksi nainen pitää kaveritapaamisia siellä makuuhuoneessaan, jonne ystävät tulevat istuskelemaan siihen valtavaan sänkyyn sen kanssa. Samoin muissa jaksoissa ne ystävät viedään päämakuuhuoneeseen, jossa tietysti valtava oma kylppäri ja vaatehuone. Myös muissa tv-realityissa on ollut samaa esim. vaimot vaihtoon ja ilmiö on komediasarjoissakin näkyvissä.
Niillähän on usein kaikki siinä makkarin yhteydessä, telkkarit, sohvat, kylppärit, vaatehuoneet. En yllättyisi vaikka jollakin olisi joku minijääkaappikin sängyn vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia juttuja vai käsikirjoitettuja? Veikkaan jälkimmäistä.
Ehdottomasti käsikirjoitettuja viimeistä piirtoa myöten, sekä Jillianin että Toddin repliikit. Mutta hauskasti, vaikka joskus vähän ärsyttää se kinailu. Mun sunnuntaiaamujen vakio-ohjelmistoa! Tämän aamun ensimmäinen pariskunta oli vähän vaisu, olisivat voineet olla vaikka suomalaisia. Tuotantoryhmä on varmaan haronut hiuksiaan ja vähän "piiskannut" paria, että on lopulta saanut sieltä sen muutaman "wow"-kiljahduksen!
Todella käsikirjoitettua! Mua nauratti se jakso, kun aina siinä lopussa pitää tulla joku IIISO vastoinkäyminen siihen rempattavaan taloon joka on PAKKO korjata heti, jonka vuoksi Jillian joutuu anomaan lisää rahaa ja nämä asukkaat aina suuttuvat rahanmenosta.
No tässä jaksossa oli sitten Jillian hälytetty paikalle, koska salaojissa oli jotain tosi pahasti vialla ja ne oli pakko uusia! Sitten se Jillian siinä ronkki kauhistuneena sitä esiin kaivettua salaojaputkea ja kauhisteli että sehän on tuommoista ihan hapertunutta ohutta muoviputkea, ihan menee lysyyn kun sitä painaa ja kyllä tämä nyt on välittömästi korjattava ja kaivettava esiin kaikki ja vaihdettava kunnollisiin putkiin!
Paitsi että se oli kyllä ihan normaalia salaojaputkea ja sellaista sen kuuluukin olla, ei ne mitään paksuja kovamuovisia putkia ole ikinä. Ja sitten se raukka remppamieskin oli pakotettu kauhistelemaan sitä "viallista" putkea. :D
Jos he valitsevat muutto niin miten se voi olla muka niin itsestäänselvää että saavat ostettua sen haluamansa talon saatika myytyä omansa ensin? Iloisena vaan huutavat että muutto.
Olen kerran käynyt suomessa talossa, jossa sauna-kylppäriosaston lisäksi oli poreammehuone, jossa myös suihku. Lisäksi oli pikkuvessa. Tää oli ihan tavallinen 80-luvun okt.
Varmaan jossain isoissa uusissa 2000-luvun taloissa on myös kaksi kylppäriä..? Mutta ei nyt todellakaan enempää.