Pojalle nimeksi Aatos vai Alvar
Kommentit (29)
Tykkään enemmän Aatoksesta. Sillä on kaunis merkitys, ja se on helppo lausua.
Alvarille ääni myös täältä. Nimi sopii hyvin Suomalaiselle.
Alvar on yksi kauneimmista miehen nimistä. Olen ihastunut myös nimeen Alva.
Molemmat ovat hienoja nimiä.
Minä valitsisin Alvar.
Mun papan veli oli Aatos. Häntä kutsuttiin Paatokseksi, koska hän kuulemma jaksoi paasata ja jankata jatkuvasti.
Olet selvästi jo valinnut nimen Alvar, joten anna se. Voihan pojalle antaa nimeksi vaikka Alvar Aatos tai lisää jokin nimi noiden väliin.
Alvar on hieno nimi, 1800-luvun lopulla syntyneen isoisoisäni nimi, tosin yhdistettynä Axel nimeen, ja ruotsinkieliseen sukunimeen. Suomalainen versio tosiaan on Alvari. Meidän suvussa on paljon noita Axel-nimisiä ja sitten on siitä versioita esim. Albert toisena nimenä.
Aatoksesta en tykkää, en yleensäkään tykkää nimistä jotka tarkoittaa jotain, tuntuu että sillä jotenkin halutaan sanoa jotain, kuitenkin normaaleja nimiäkin piisaa. Tämä siitä huolimatta että aikoinaan se on ollut hyvin yleistä, jotenkin en muinaissuomalaiset nimet on kuitenkin eksoottisen hienon kuuloisia verrattuna näihin 1900-luvun Toivo ja Onni tyylisiin, ja sitten nykyajan hippinimet Vilja ym. on nekin ärsyttäviä jos koko lapsikatras on nimetty joidenkin kasvien mukaan. Aatos on mielikuvissani viisi-kuusikymppinen isomahainen kaljuuntuva maanviljelijä... Samoin Aake, Ahti, Alpo, Aatto...
Aatos. Hieno nimi.