Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pillereistä asiaa. Niin kamalat menkat etten ihan oikeasti kestä!

Vierailija
14.07.2017 |

Nyt tulee ehkä vähän sekavaa tekstiä, pahoittelut siitä jo etukäteen.
Aloitin Diza -merkkiset pillerit raskaudenehkäisyyn 3kk-sitten, taukopäivät pitänyt tämänhetkinen kidutus laskettuna kolmesti eli en ole siirrellyt kummemmin. Ennen pillereitä kärsin (nautin) todella epäsäännöllisistä kuukautisista, jotka olivat niukat. Menkat olivat hetken jopa 8 kk pois. Nyt pilleritauoilla kuitenkin ollut järkyttävä vuoto, kivut ja pahoinvointi. Vajaa vuosi sitten oli papa, jossa lieviä muutoksia ja kontrolli olisi nyt elokuussa. Naistentautien klinikalle piti jo päästä ennen pillereitä moninaisten oireiden ja sukurasitteen osalta (munasarjasyöpä, kystat) mutta kunnallinen lääkäri päätti toisin. Yksityiseen ei tällä hetkellä pätäkkää. Ja edellisen kerran kun kehutulla yks. gynellä kävin ei tehnyt muuta kuin tunnusteli vatsaa päältä ja sanoi että kaikki ok (terveystalo).

Mutta joo, tosiaan olen joutunut vaihtamaan siteen tänään 10 kertaa litimärkänä, oksentanut kaksi kertaa kivusta ja oli näiden kanssa muuten helvetin hauska työpäivä fyysisesti todella raskaassa työssä.
Thank god oli työmaalla edes paskaiset bajamajat pystyssä. Melkein itkettäisi ellei naurattaisi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi karmea aloitus, yhtäkään kappalejakoa en saanut vaikka yritin 😁 Kirjoitan luurilla ja harvemmin aloitan tänne keskusteluja tai edes vastailen ketjuihin.

Ja olen siis 24 -vuotias kun sen aiemmin unohdin mainita.

Vierailija
2/4 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli niin, että kun ekan kerran aloitin pillerit, oli ekat menkat sen jälkeen juuri tuollaiset kuvailemasi. Ja sama juttu, kun vuosien tauon jälkeen aloitin pillerit uudelleen. En osaa sanoa, mistä johtuu, mutta myös minulla ollut noin. Endometrioosista olen kärsinyt, sekä kystista myös. Nyt jo kohtu ja munasarjat poistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli niin, että kun ekan kerran aloitin pillerit, oli ekat menkat sen jälkeen juuri tuollaiset kuvailemasi. Ja sama juttu, kun vuosien tauon jälkeen aloitin pillerit uudelleen. En osaa sanoa, mistä johtuu, mutta myös minulla ollut noin. Endometrioosista olen kärsinyt, sekä kystista myös. Nyt jo kohtu ja munasarjat poistettu.

Kiitos vastauksestasi! Minkä ikäisenä sinulla huomattiin kystat/endo?

/ap

Vierailija
4/4 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, ei kannata käyttää pillereitä. Vaatikaa miehiltä kumi tai potkikaa pihalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi