Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vegaaniuteni on joillekin niin suuri ongelma?

Vierailija
14.07.2017 |

En ole kailottanut ruokavaliotani missään, en saarnaa tai vaadi erikoiskohtelua. Silti minua nälvitään tästä jatkuvasti mm. työpaikalla. Olen hyvässä kunnossa ja virkeä, onnellinen ihminen. Sekö tässä nyt rassaa muita vai mikä ihme on? Haluaisin syödä ja elää rauhassa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, katsoin vegaanijäätelön ainesosat... Vettä, sokeria, glukoosisiirappia.. Varmasti todella ravitsevaa.

http://www.ingman.fi/Products/ProductDetail.aspx?pid=415849

Vierailija
22/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, että "julkisuudessa" esillä olevat vegaanit käyttäytyvät yleensä näin. Katsokaa koko video.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, katsoin vegaanijäätelön ainesosat... Vettä, sokeria, glukoosisiirappia.. Varmasti todella ravitsevaa.

Joo koska se kermajätski on niin hiton terveellistä :D Kovaa rasvaa ja ihan yhtä lailla sokeria.

Vierailija
24/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioh**raamista.

"Olen vegaani, minua kiusataan."

Pidä sitten suusi tukossa äläkä vongu.

Ei oo muitten ongelma, että olet huomioh**ra omien valintrojes tähden.

'Jos se noin vaikeaa on olla vegaani, niin mieti valintaasi kolmanteen kertaan..

Vierailija
25/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi ottaa vastuuta joidenkin riehuvien idioottien toiminnasta. Ulkonäön, kansallisuuden, seksuaalisuuden perusteella kiusataan ja syrjitään, mutta että ruokavalionkin? En vaan ymmärrä nykyihmisten tarvetta mollata toisia.

-Ap

Vierailija
26/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska keinotekoiset ruokarajoitukset ovat sairaita. Sinuun suhtaudutaan kuin muihinkin mielenterveysongelmaisiin.

Eikös mielenterveysongelman määritelmä ole, ettei pysty luomaan terveitä ihmissuhteita, voimaan hyvin ja toimimaan yhteiskunnassa? En ole tuon määritemän mukaan mielenterveysongelmainen, minulla ei ole vaikeuksia ajatella, toimia tai tuntea terveeksi määritellyllä tavalla.

-Ap

Syömishäiriö on myös mt-ongelma.

Vierailija
27/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioh**raamista.

"Olen vegaani, minua kiusataan."

Pidä sitten suusi tukossa äläkä vongu.

Ei oo muitten ongelma, että olet huomioh**ra omien valintrojes tähden.

'Jos se noin vaikeaa on olla vegaani, niin mieti valintaasi kolmanteen kertaan..

Hei vaan ja kiitos älykkäästä viestistäsi. Valitettavasti en luovu minulle hyvää oloa tuottavasta elämäntavasta kiusaajien takia. Olen aikuinen, enkä ala syrjimisen pelossa kulkemaan massan mukana vastoin omia periaatteitani. Minua ei kiinnosta huomio, minua kiinnostaa eläinten oikeudet ja hyvinvointi.

-Ap

Vierailija
28/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska keinotekoiset ruokarajoitukset ovat sairaita. Sinuun suhtaudutaan kuin muihinkin mielenterveysongelmaisiin.

Eikös mielenterveysongelman määritelmä ole, ettei pysty luomaan terveitä ihmissuhteita, voimaan hyvin ja toimimaan yhteiskunnassa? En ole tuon määritemän mukaan mielenterveysongelmainen, minulla ei ole vaikeuksia ajatella, toimia tai tuntea terveeksi määritellyllä tavalla.

-Ap

Niin on, mutta normaali ruokailu, joka koostuu itseä miellyttävistä monipuolisista aineksista ei ole syömishäiriö. Syömishäiriö aiheuttaa henkistä pahoinvointia, minulla ei sellaista ole.

-Ap

Vierailija
29/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et oikeasti vaadi erityiskohtelua, ei ruokarajoituksesi muita haittaa, mutta en oikein usko, koska vaadit sitä vegaaniruokavaliota, joka on normaaliruokavaliosta huomattavasti poikkeava. Niin onhan se melkoisen erityiskohtelun vaatimista.

En ole vielä tavannut vegaania, joka ei tekisi elämäntavastaan numeroa. Tavalla tai toisella.

Vierailija
30/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo koska se kermajätski on niin hiton terveellistä :D Kovaa rasvaa ja ihan yhtä lailla sokeria.

Kerma on sentään aitoa tavaraa ja se rasvakin siinä on oikeaa rasvaa.

Vierailija
31/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, että "julkisuudessa" esillä olevat vegaanit käyttäytyvät yleensä näin. Katsokaa koko video.

Tällä kommentilla tarkoitin siis sitä, että jotkut (kuten minä) eivät ole koskaan tavanneet vegaaneja. Ainoa kokemus vegaaneista on tässä tapauksessa esim. vegaanitubettajat, vegaanibloggarit jne. Valitettavasti useimmat julkisuuden vegaaneista käyttäytyvät kuten tuon linkin nainen. Mollaavat muita siitä, etteivät he ole vegaaneja ja luulevat olevansa parempia kuin kaikki muut. Tiedän hyvin, että kaikki vegaanit eivät ole tuollaisia, mutta monille syntyy negatiivinen kuva veganismista juuri tuolla tavalla.

Vierailija
32/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paitsi että eniten lehmästä peräisin olevassa jäätelössä on rasvatonta maitulia, vasta sen jälkeen kermaa. Rasvaa kokonaisuudessaan 10 g / 100 g. 

Katsoin vegaanijäätelön hinnan: 750 ml / melkein 5 €! Aika paljon minusta vedestä, sokerista ja siirapeista. Lisäksi "herkku" on pakattu muovilaatikkoon.... Eipä kovin ympäristöystävällistä, mutta sehän ei olekaan vegaaneille kovin tärkeää. 

http://www.ingman.fi/Resources/Others/PDF/unilever-choice-tiedote-2017…;

Vierailija
33/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Vähän tarkkuutta. Kasvissyönti ei ole syömishäiriö. Se on ihan tietoinen valinta ja hyvin terveellinen sellainen.

Vierailija
34/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä kommentilla tarkoitin siis sitä, että jotkut (kuten minä) eivät ole koskaan tavanneet vegaaneja. Ainoa kokemus vegaaneista on tässä tapauksessa esim. vegaanitubettajat, vegaanibloggarit jne. Valitettavasti useimmat julkisuuden vegaaneista käyttäytyvät kuten tuon linkin nainen. Mollaavat muita siitä, etteivät he ole vegaaneja ja luulevat olevansa parempia kuin kaikki muut. Tiedän hyvin, että kaikki vegaanit eivät ole tuollaisia, mutta monille syntyy negatiivinen kuva veganismista juuri tuolla tavalla.

Tämä voisi tosiaan selittää joidenkin käytöksen! Ehkä olen ensimmäinen vegaani, jonka nämä kiusaajat ovat oikeassa elämässä tietääkseen tavanneet. Olen vain luonteeltani sellainen hiljainen, kiltti ja pohdiskeleva, en lainkaan sellainen huomiota hakeva "julkkisvegaanin" tyylinen. Olen siis ehkä myös helppo kohde kun en ala mölisemään takaisin. Tyydyn usein vain tokaisemaan, että voisitteko vaihtaa puheenaihetta.

-Ap

Vierailija
35/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Syömishäiriö?? Tietämättömyyttä vai tyhmyyttä tämä kommenttisi. Vai pelkkää ilkeyttä.

Ahdasmielisyyskin voisi olla mt-ongelma.

Vierailija
36/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valtaosa vegaaneista on inhottavia vouhkaavia saarnaajia. Ehkä ap olet oikeasti se säännön vahvistama poikkeus, tai sitten et. Mitenköhän ne työkaverit sun muut tietävät vegaaniudestasi jos et sitä mainosta?

Vierailija
37/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska valtaosa vegaaneista on inhottavia vouhkaavia saarnaajia. Ehkä ap olet oikeasti se säännön vahvistama poikkeus, tai sitten et. Mitenköhän ne työkaverit sun muut tietävät vegaaniudestasi jos et sitä mainosta?

Ostan omat maidot jääkaappiin ja maksan työpaikalla enemmän lounaastani, ja annos usein tietenkin näyttää erilaiselta kuin muiden annokset. Ihmettelivät tätä, niin kerroin.

-Ap

Vierailija
38/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko oikeasti montakin vouhkaavaa vegaania? Itse en yhtään, vaikka minulla eri ruokavalioisia ihmisiä onkin ystäväpiirissäni. Kaikki syövät sitä, mitä tahtovat, eikä asian pitäisi mielestäni kuulua muille.

-Ap

Vierailija
39/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen tätä. Aina saa kuulla vitsejä ja nälvintää ruokapöydässä, vaikka en ikinä saarnaa. Ei tulisi mieleenkään. Enkä edes ole vegaani vaan kasvissyöjä. Aina näihin vegaanikeskusteluihin tullaan sanomaan kuinka vegaanit ja kasvissyöjät hehkuttavat ruuan terveellisyyttä ja pakottavat muutkin vegaaneiksi, mutta oikeasti sellaisia ihmisiä on vain kourallinen. Enemmän löytää saarnaavia sekasyöjiä. Enkä todellakaan halua yleistää kaikkia sekasyöjiä tällaisiksi, sillä tunnen enemmän normaaleja sekasyöjiä jotka eivät välitä muitten ruokavalioista.

Vierailija
40/52 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen tätä. Aina saa kuulla vitsejä ja nälvintää ruokapöydässä, vaikka en ikinä saarnaa. Ei tulisi mieleenkään. Enkä edes ole vegaani vaan kasvissyöjä. Aina näihin vegaanikeskusteluihin tullaan sanomaan kuinka vegaanit ja kasvissyöjät hehkuttavat ruuan terveellisyyttä ja pakottavat muutkin vegaaneiksi, mutta oikeasti sellaisia ihmisiä on vain kourallinen. Enemmän löytää saarnaavia sekasyöjiä. Enkä todellakaan halua yleistää kaikkia sekasyöjiä tällaisiksi, sillä tunnen enemmän normaaleja sekasyöjiä jotka eivät välitä muitten ruokavalioista.

Niin, aika paljon nälvintää tullut tässäkin ketjussa. Haukuttu mm. huomioh*oraksi. Ihme hommaa, miksi ihmiset käyttäytyvät näin.

-Ap