Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Rapakunnossa"

Vierailija
12.07.2017 |

Onko muita joilla liikunta on syystä tai toisesta jäänyt hyvin paljon vähemmälle kuin ennen, mutta silloin jos yllättäenkin teette jonkun liikuntarykäisyn huomaatte että kuntonne ei olekaan niin huono mitä voisi vähällä liikkumisella olettaa?

Itse harrastin älyttömästi liikuntaa lapsena ja nuorena, nyt olen useamman vuoden ollut harrastamatta mitään kävelyä kummoisempaa liikuntaa aktiivisesti. Oletus olisi tietysti heti että kuntoni on aivan surkea, mutta olen saanut yllättyä aina kun olen lähtenyt yllättäen tekemään jotain "räjähtävämpää" liikuntaa - vaikka juoksua tai pallopelejä, silloin hyvin satunnaisesti kun kysytään mukaan. En hengästy tai väsy yhtään sen nopeammin kuin moni himoharrastajakaan, ainoa minkä huomaan efektinä on (luonnollisesti) jäykät paikat seuraavana päivänä. Voiko olla että jos liikkuu sopivan paljon nuorena, sen vaikutukset voivat kantaa vielä monia vuosia eteenpäin vaikka liikuntaa ei ylläpitäisi enää millään lailla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiölle on olemassa nimitys: lihasmuisti

Vierailija
2/2 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako lihasmuisti myös jo satunnaisilla liikuntakerroilla? Tiedän että lihasmuisti helpottaa kroppaa palauttamaan entisen treenikunnon nopeasti, mutta reagoiko se jo siitä että käy ehkä kerran kuussa pelaamassa rajummin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla