Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lääke tehosi paniikkihäiriöösi

Vierailija
12.07.2017 |

EIKÄ aiheuttanut kamalasti sivuoireita??

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskenkorva.

Raikasti hengityksen ja antoi sulavan käytöksen.

Vierailija
22/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanorit ja bentsot pitävät kurissa, mutta ei vie pois. Ei missään nimessä suosittele alkoholia tai kofeiinipitoisia juomia, lisäävät paniikkia ja tietysti (kolmiolääkkeiden kanssa, ei alkoholia)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Selätin paniikkioireeni omin avuin. 

En syö turhia lääkkeitä, ei huvita myrkyttää itseään turhan takia. Ja kyllä, oireeni olivat todella pahoja. Kuitenkin kun tietää että kyse ei ole mistään vaarallisesta ja siitä pääsee eroon kun tahtoo ja näkee vaivaa, ei todellakaan myrkyt kiinnosta.

Valehtelet. Ei sinulla ole paniikkihöiriötä ollutkaan, korkeintaan pientä hermostumista.

Jos on kunnon paniikkihäiriö, ei siihen auta muu kuin lääkkeet (ja joillakin terapiat, ei kaikilla).

En ole tuo aiempi. Mutta sain itse muutama vuosi sitten sen verran pahoja paniikkikohtauksia, että vietiin ambulanssilla sairaalaan, kun en saanut happea ja luultiin, että on sydänkohtaus.

Lääkkeettömästi pääsin itsekin niistä eroon ja moneen vuoteen ei ole kohtauksia ollut.

Vierailija
24/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoloft pelasti minun elämäni paniikkikohtauksilta. Samaan aikaan jätin pois kaikki hermostoa kiihottavat aineet, kuten kahvi, tee, cokis, alkoholi.

Vierailija
25/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle voi tuoda apua, erilaiset lääkkeet. Kaikki ei toimi kaikilla ja ei vaikuta heti, paitsi nopeet, tilapäisesti. Eri lääkkeiden kanssa, on toisilla sivuvaikutuksia, kaikilla ei. Mene lääkäriin, lekuri aloittaa pienellä annoksella ja kk kuluttua kyllä olet huomannut, oliko lääkkeestä apua ja kenties lisätä/pienentää annostusta. Tai vaihtaa toiseen merkkiin. Kaikki ei toimi samalla lääkkeellä/lääkkeillä ja annostuksilla. Valitettavasti joudut itse kokeilemaan, millä lääkkeellä pärjäät, paniikin kanssa! Pärjäile!

Vierailija
26/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas Diapam (2,5mg) tarvittaessa.

Vierailija
27/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä auttoi betasalpaajat + hypnoosihoidot. Paniikkikohtaukset loppuivat :)

Kerro lisää tuosta hypnoosista. Mitä maksoi ja miten se tehtiin?

Tietyissä paikoissa hoidoista on mahdollista saada kela -korvausta. Kävin itse Oulussa, muistaakseni hintaa jäi n.100€/2 kertaa. Osalla auttaa nopeammin kuin toisilla mutta yleensä vaatii 1-6 hoitokertaa. Itselläni auttoi heti ensimmäisellä kerralla, kävin vielä toisen kerran ja kotona iltaisin/ahdistavissa tilanteissa kuuntelin äänitteitä youtubesta. Hoito kesti aina tunnin, ensin 15min keskustelua ja sen jälkeen 45 min itse hypnoosihoitoa. Hoidon aikana huone testiin mahdollisimman rentouttavaksi; ikkunaa auki, valaistus pois, ja sohvalle makoilemaan. Hoitoa on hankala selittää, ammattilainen osaisi siitä paremmin kertoa. Mutta se on kuin unta, jossa hoitoa tekevä henkilö vaikuttaa ajatuksiisi. Hypnoosi auttoi minua rentoutumaan, ja en panikoitunut enään. Jos aloittaa hypnoosihoidot tapahtuu suurin muutos siis mielessä ja oppii selättämään paniikit. Mulla oli apuna kohtauksiin betasalpaajat, mutta ne jäivät hyvin nopeasti pois.

Vierailija
28/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsojen kanssa voi paniikin kanssa, just ja just olla. Mutta ei vie pois paniikkia lopullisesti, lieventää kohtauksia. Suurimmalla osalla ei tule, sivuvaikutuksia muita kun se suurin riippuvuus. Mutta niinhän kaikilla, kolmio lääkkeillä on! Itse syönyt vaikka mitä, esim edellä mainittuja, mutta lihottavat, turvottavat, ja jotkut toivat univaikeuksia. Lääkkeitä on koko ajan uusia, pysy kohtuudessa, jos kykenet. Tehokkain xanor, viekkarit on sitten, verrattavissa suonensisäisiin huumeviekkaireihin. Joten ota, varovasti sitä mihin päädytkään. Äläkä juo alkoholia!

Vierailija
29/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfulness ja kognitiivinen terapia, pahimpina aikoina Atarax (ja kyllä, kohtaukset oli ja on joskus vielä sitä luokkaa että olin valmis kärräämään itse itseni osastolle).

Lääkkeet auttaa vain oireisiin, mutta ei poista syytä. Siksi pitäisi yrittää selvittää mistä paniikkioireet juontaa, koska sillä saadaan suurimmalla osalla oireet häviään. Tietty joillakin voi olla niin pahat traumat että ei onnistu, mutta silloin ollaan sitten lääkkeillä loppuelämä.

Itse olen saanut pysäytettyä alkavia kohtauksia hengitysharjoitteilla (kun tulee fyysisiä oireita) ja ajatuskaavojen "uudelleensuuntaamisella" - kun katastrofiajatuksia alkaa tulla, kierre pitää saada poikki ennen kuin kontrolli lähtee. Tämä onnistuu vain silloin jos tunnistaa ajatusketjut jotka johtaa paniikkiin (eli esim. ajattelet ensin että nyt joutuu lähteä kaupungille - mikä johtaa ajatukseen että nyt joudut kohtaamaan ihmisiä - mikä aiheuttaa pakokauhun kun pelkäät mokaamista tai muiden loukkauksia tai arvostelua jnejne. Tuo pitää pysäyttää heti ekalla ajatuksella; mennään kaupunkiin, so what. Ihmiset kompuroi ja mokailee joka päivä. Vaikka joku näkisi, ei kukaan muista enää seuraavana päivänä mitään). Tuo nyt lievimmästä päästä oleva esimerkki, kun tulee pakkoajatuksia esim, itsensä satuttamisesta niin joutuu pää koville kun yrität saada ajatuskierteet pysäytettyä. Mutta mitä pidempään sitä tekee, sen paremmaksi siinä tulee. Lopulta ei enää edes kiinnitä vastaaviin ajatuksiin huomiota, ja ne häviävät itsestään kun niille ei anna enää "voimaa" pelottaa itseään. Samalla triggerit myös poistuu.

Vierailija
30/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpratsolaami(Xanor, Xanax, Alrox jne). Ja päihteet, kofeiini ja nikotiini kokonaan pois. Riippuvuus syntyy helposti alpratsolaamiin joten jos muuten selviät, niin en suosittele. Itse mieluummin riippuvaisena lääkkeistä, kuin paniikkihäiriöisenä.

Vierailija
31/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bentsojen kanssa voi paniikin kanssa, just ja just olla. Mutta ei vie pois paniikkia lopullisesti, lieventää kohtauksia. Suurimmalla osalla ei tule, sivuvaikutuksia muita kun se suurin riippuvuus. Mutta niinhän kaikilla, kolmio lääkkeillä on! Itse syönyt vaikka mitä, esim edellä mainittuja, mutta lihottavat, turvottavat, ja jotkut toivat univaikeuksia. Lääkkeitä on koko ajan uusia, pysy kohtuudessa, jos kykenet. Tehokkain xanor, viekkarit on sitten, verrattavissa suonensisäisiin huumeviekkaireihin. Joten ota, varovasti sitä mihin päädytkään. Äläkä juo alkoholia!

Mitä suonensisäisiä huumeita olet käyttänyt?

Vierailija
32/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 jatkaa - omakohtaisesti tullut huomattua että pahinta myrkkyä on jos itse uskoo ettei mikään auta, tai ei saa päästettyä irti seuraavan kohtauksen pelosta. Kyllä sillä omalla mielentilalla on paljon vaikutusta siihen miten mikäkin hoito tehoaa, vaikka sitä ei hevillä uskoisi, en uskonut minäkään aluksi. Se miten noista ajatuksista pääsee eroon riippuu ihmisestä, jotkut tarvitsee terapiaa, toiset lääkkeitä, jotkut molempia ja jotkut keksivät omat keinot. Mutta näen että paniikin ydin ja kierre pohjautuu juuri noihin.

Vierailija
33/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor debot ja lievä annos diapamia. Debot pitkävaikutteinen toisin, kun xanor. Mulla debot 2mg tbl kax krt pvä, ja se on toimiva mutta mulla pakko, en pääse ulos ollenkaan. Hätävarana diapamit. Kaikki muut asiat ketjussa kokeiltu, ei toiminut minulla. Nämä kax et pysyn olemaan, edes himassa.. Eikä sairaalassa.

Vierailija
34/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valitettavasti huomannut että hydrokortisoni (locoid 0,1%) jota käytän päänahkaan (seborroinen ekseema) aiheuttaa ahdistusta/jännitystä..

Olenkin aina ihmetellyt kun tulee sellaisia "jännityspiikkejä" ja välillä olo tuntuu rennomalta, taitaa olla olo rennompi juuri silloin kun ei tule hydrokortisonia käytettyä..

Vierailija
35/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor ym. Lyhytvaikutteiset bentsot ovat voimakkaasti riippuvuutta aiheuttavia, koukkuunjää pian, toleranssia tulee, tarve nostaa annosta - ihan narkkarikamaa. Mielialalääkkeitä , ssri lääkkeitä voi käyttää, esim. Sitaloprrami, essitalopraami, remeron, mutta vasteet hitaita.. mutta varo bentsoja!

Sisätautilääkäri

Vierailija
36/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on Citalopram ja lisäksi bentsot tarvittaessa, käytännössä kuitenkin päivittäin menee bentsoja.

Vierailija
37/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras apu on löytynyt satunnaisesti otetuista betasalpaajista (auttavat sydämen sykkeeseen, käsien ja raajojen tärinään, pään tärinään jne) sekä ikävien, paniikkikohtauksia aiheuttavien ihmisten välttelystä. Olen oppinut välttelemään ikäviä tilanteitakin. Tai ehkä paremminkin: valitsen nykyisin tarkemmin mihin menen. En pakota itseäni velvollisuudesta mihinkään jos en oikeasti tahdo tai halua. Ahdistus ja paniikkikohtauksen mahdollisuus lisääntyy jos ei koe hallitsevansa omaa elämäänsä ja valintojaan. Jos ns. "pakotetaan".

Xanorista ei ollut itselläni mitään apua. Tai apuahan oli siis siinä mielessä, että olo oli huumattu ja sekava, puhe sammalsi kuin olisin ollut kännissä, tunsin pahoinvointiakin. Kaikki tapahtui kuin hidastetussa filmissä enkä tosiaan kiinnittänyt huomiota itseeni tai paniikkiini. En silti kokenut olevani oma itseni.

Vierailija
38/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suonensisäisiä huumeita olet käyttänyt?

Katso netistä, AA- klinikka sivun kertomukset, missä ihmiset ovat avoimesti kertoneet vieroitusoireistaan. Itse en ole käytä huumeita, alkoholia, tupakkaa, kahvia. Olen syönyt lääkkeitä sairauteeni. Lääkärit eivät nykyään mielellään, edes määrää niin kovia "myrkkyjä", mutta joidenkin on pakko niitä jonkin aikaa syödä, parantuakseen. Toivon, että et ikinä olisi sairas. Älä pilkkaa, jos et ymmärrä tai kysy sairaudesta jos haluat tietää. Toiset elävät tämän ja muiden sairauksien kanssa, joka päivä, toivon, et ymmärsit pontin!

Vierailija
39/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Selätin paniikkioireeni omin avuin. 

En syö turhia lääkkeitä, ei huvita myrkyttää itseään turhan takia. Ja kyllä, oireeni olivat todella pahoja. Kuitenkin kun tietää että kyse ei ole mistään vaarallisesta ja siitä pääsee eroon kun tahtoo ja näkee vaivaa, ei todellakaan myrkyt kiinnosta.

Valehtelet. Ei sinulla ole paniikkihöiriötä ollutkaan, korkeintaan pientä hermostumista.

Jos on kunnon paniikkihäiriö, ei siihen auta muu kuin lääkkeet (ja joillakin terapiat, ei kaikilla).

Mulla puhkesi paniikkihäiriö n 16-vuotiaana vanhemman kuoleman jälkeen, meni kymmenen vuotta ennenkuin hain hoitoa. Ja kyllä, kohtaukset todella pahoja ja voimakkaita joita en pystynyt hallitsemaan. Ensimmäinen lääke duloksetiini (cymbalta) auttoi pahimman yli, vaadin vaihtoa mm. ummetuksen, muistin pätkimisen ja haluttomuuden takia. Se kyllä poisti alkuoireiden jälkeen paniikin mutta tasasi liikaa kaikkia tuntemuksia, halusin tunteeni takasin. Sitten koitin Seronilia, tasaantuessaan auttoi myös, mutta teki minusta täysin itselleni vieraan ihmisen. Välillä olin marssimassa terveyskeskukseen ampumaan kaikki ja välillä kävelevä malliesimerkki siitä kun lääkkeet toimii, hyperaktiivinen ja maaninen.

Ihmisten pitäisi enemmän tiedostaa ruokavalion ja elintapojen vaikutus mielenterveys-ongelmiin ja ottaa itse selvää asioista ja vastuuta itsestään.

Itse ainakin olen huomannut sokerin, kofeiinin ja vaalean vehnän pahentavan oireita ja kolmekin päivää ilman hikiliikuntaa ja kurjalla ruokavaliolla niin makaan sängyssä itkemässä ja olen tappamassa itseäni. Syön paljon puhdasta, ravitsevaa ja tuoretta ruokaa. Lisäravinteista omegat, B-vitamiini, magnesium ja 5htp käytössä ja oloni pysyy melko seesteisenä. Kofeiini rajoittuu aamukahviin, alkoholi ja tupakointi pahentaa oireita.

Myös koitan pitää yllä asennetta että minä en suostu uhriutumaan paniikille ja antamaan sille valtaa lopun elämää, potkin sitä turpiin ja taistelen vastaan enkä välitä siitä.

Vierailija
40/77 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön sellaista lääkettä kuin Lexotan (bentso, en asu Suomessa, ei kuulu Suomen lääkevalikoimaan). Lääkäri on mulle sanonut, että kannattaa se puolikas nappi ottaa enemmin kuin stressata asiasta. Stressiin kuolee helpommin kuin paniikkiin ja huonoon oloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan