Mies haistatteli ja töni
Tämä on varmasti pohja ja nyt viimeistään pitäisi erota. Vai onko kukaan enää tällaisesta onnistunut korjaamaan tilannetta? Siis muuten kuin eroamalla?
Kommentit (28)
Älä turhaan pelkää eroa.
Mies uhittelee ja painostaa sinua,
mutta oikeasti sinulla on ihmisarvo.
Sinulla on oikeus kotirauhaan ja omaan elämään.
Soita heti Turvakotiin ja kerro tilanteestasi, voit muuttaa aluksi sinne pakoon miestä, ettei hän voi estää sinua eroamasta hänestä.
Kyllä sinä pystyt.
Mieheni piti olla viimeinen ihminen joka voisi olla väkivaltainen. En oikeasti ymmärrä. Hän on selvästi menettänyt kaiken arvostuksen minua kohtaan, mutta ei halua erota. Suuttuneena huutaa joskus kiroten, että erotaan, mutta ei pysty keskustelemaan asiasta asiallisesti.
Kerran se ero kirpaisee! Sen jälkeen voit nauttia vapaudesta ja turvallisuudesta.
Väkivalta tulee vain pahenemaan tulevaisuudessa.
Miksi hän on menettänyt arvostuksensa sinua kohtaan? Selstinin ärsytät häntä, mutta miksi kummassa?
Vierailija kirjoitti:
Kerran se ero kirpaisee! Sen jälkeen voit nauttia vapaudesta ja turvallisuudesta.
Väkivalta tulee vain pahenemaan tulevaisuudessa.
Tuota pahempaa väkivaltaa minäkin pelkään, kun on sille tielle lähtenyt. Mies sanoi, ettei voisi ikinä tehdä mitään tuon pahempaa. Anteeksipyyntö tönimisestä tuli: No anteeks kun kävi niin.
Ja tuo tylyllä äänellä sanottuna. Olisi pitänyt erota jossain voimakkammassa vaiheessa. Nyt tuntuu, että olen ollut aina täysi idiootti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän on menettänyt arvostuksensa sinua kohtaan? Selstinin ärsytät häntä, mutta miksi kummassa?
Kysyin mieheltä. Hän kertoo kivuistaan. Ei kuitenkaan tilaa aikaa lääkäriin. Sanoo tilaavansa joskus. Minulla ei vain riitä voimat siihen tuskailuun ja tiuskimiseen.
Ap
Miksi mies haistatteli ja töni? Ihan muuten vaanko? Mitä sinä teit? Ei silti, että mikään oikeuttaisi tönimään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies haistatteli ja töni? Ihan muuten vaanko? Mitä sinä teit? Ei silti, että mikään oikeuttaisi tönimään.
Halusin selvittää asioita. Mies sanoi että lähtee ulos, suuttuneena. Sanoin, että hän ei voi lähteä noin vain, meidän on puhuttava. Sitten hän töni. Ei hän tietenkään yksin riidellyt, mutta minä en jaksa enää elää ihmisen kanssa, joka ei halua käydä rauhallista, loogista keskustelua, eikä näe vaivaa ollakseen iloinen ja elinvoimaisen oloinen.
Kun itse saan hieman voimaa ja alan energisesti tehdä asioita jousta nautin, on raskasta, kun toinen on tympeä tai tiuskiva.
Ap
Miehet tuntuvat olevan aika heikkoja noin yleensä. Surullista.
Mies on ollut mukana tukemassa ja koettavaa Amsterdamissa on.
Plääh. Tiedät kysymättäkin.
Näitä samoja asioita on pyöritelty jo 70-luvulta lähtien, eikä mikään muutu.
Eli kohtelee sua kuin ranskalaista presidenttiä. Pitäiskö tuosta olla imarreltu?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni piti olla viimeinen ihminen joka voisi olla väkivaltainen. En oikeasti ymmärrä. Hän on selvästi menettänyt kaiken arvostuksen minua kohtaan, mutta ei halua erota. Suuttuneena huutaa joskus kiroten, että erotaan, mutta ei pysty keskustelemaan asiasta asiallisesti.
Miesvauva kiukuttelee.
Mies on selvästi masentunut. Ollut todennäköisesti jo pitkään. Ei sillo kykene olemaan "iloinen ja elämäniloinen". Masennus on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Miehet tuntuvat olevan aika heikkoja noin yleensä. Surullista.
Miehilläkin esiintyy masennusta, kyllä. Sen nimittely "heikkoudeksi" on vähän ala-arvoista.
Miksi jatkaa yhdessä, jos asioiden selvittäminen ja puhuminen ei tuon tyypin kanssa onnistu? Ja yritys kärjistyy väkivaltaan?
Kyllä minä sinuna nyt näkisin metsän puilta ja alkaisin tehdä järjestelyjä. Yksinkertaisesti ilmoitat aamulla, että tämä teidän tarina oli nyt tässä, ei ole mieltä jatkaa enää.
Ero on vähän kyin itsemurha. Pohjalla siihen ei riitä voimat. Se pitäisi osata tehsä sitten kyn menee vähän paremmin.
Ap