Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos Sipilän lomarahastani oli viety

Vierailija
12.07.2017 |

545€. Vituttaa, t. lto

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tulovero on pienentynyt, eli plussalle olet jäänyt.

Tulonsiirto karkeasti siis naisilta miehille: tulovero laski myös heillä jotka ei töissä julkisella eikä menettäneet lomarahoja...

Juuri näin! Vertasimme mieheni kanssa 14.7. palkanmaksun yhteydessä maksuun tulevia lomarahoja. Mieheni työskentelee yksityisellä ja viime vuoteen verrattuna hänen veroprosenttinsa on pienentynyt , joten käteen jää n. 180€ enemmän lomarahaa kuin viime vuonna. Minulla, Helsingin kaupungilla työskentelevällä, lomaraha pieneni 528€. Tässä näkyy selvästi se, että pienipalkkaiset enimmäkseen naisvaltaiset alat ovat tämän keissin maksajia. t. lh

Julkinen sektori on Suomessa niin pöhöttynyt että jotainhan sille on tehtävä. Palvelun laatu on paskaa, mutta maksaa ihan helvetisti. Tervetuloa talkoisiin vaan!

Talkoita on tehty! Ennen ryhmäkoko saattoi olla vain 16-20 oppilasta, nykyään yli 30. Joten teen enemmän töitä vähemmällä palkalla (eli saan vähemmän opetustunteja joiden mukaan palkka maksetaan) mutta opetan (ja korjaan) entisen määrän. "Palvelun laatua" yritän pitää ennallaan repimällä selkänahkaani mutta ei onneksi "maksa helvetisti" vaan suht edullisella saatte tämän maisterin raatamaan. Terveisiä lukiosta ja peruskoulusta

Vierailija
22/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa tämä kitinä lomarahoista. Se on muutenkin ylimääräistä rahaa. Tajuatteko, että teille annetaan rahaa jota mällätä lomalla? Loma-ajan palkka on ainoa, jota tulisi maksaa.

Siihen en kuitenkaan ota kantaa, onko nämä kikyt ja sote-uudistukset kuinka järkevästi toteutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä pitäisi lomia yhtä paljon, kun julkisella puolella on, siis palkattomana, olisi kulu minulle niistä noin 4000€. Että aika hyvin, jos vain vähän menetätte LOMARAHASTA. 

Sulla on hurja palkka! Minulla on valtiolla 3 vko kesäloma, pitempää ei saa ja lakikin tämän sallii. Lisäksi on 2 vko talvella.

Ihan normaali palkka on.

LOMAT:

Yksityinen: 4 vkoa

Julkinen: 8 vkoa

Lisäksi palkattoman loman kulut ovat isommat kuin vain menetetty kk-palkka. Vaikuttaa tulospalkkaukseen, lomakertymiin, lomarahoihin myös. Yksityisellä jokaista viikkoa kohden menee 6 lomapäivää; julkisella 5.

Miksiköhän minä en saa 8 vko lomaa, vaikka olen ollut valtiolla jo 7 vuotta. Ai niin, 8 vko vuosilomaan tarvitaan 15 vuoden työrupeama. En minä saa pekkkaspäiviäkään, joita kaikki yksityisellä työskentelevät automaattisesti saavat vuosilomien päälle. Valtiolla max loma on 7 vko 3 päivää, yksityisellä yllättäen 8 vko 2 päivää. Jostain syystä yksityisten pitkät lomat vaietaan.

Et tiedä mitään. Pekkaset kuuluvat muutaman harvan TES:in alla oleville, suurin osa EI saa mitään ekstraa.

t. Teknologiateollisuuden YTH

Vierailija
24/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulonsiirto karkeasti siis naisilta miehille: tulovero laski myös heillä jotka ei töissä julkisella eikä menettäneet lomarahoja...

Itsehän olet sektorisi valinnut. Miksi suostutte "naisammattiin"?

Saanko käyttää tuota seuraavan kerran kun jotakuta itkettää mun pitkät lomat ja oma kesäinen työssäkäyntinsä ja ties mitkä lasten kesähoito-ongelmat... "Itsehän olet sektorisi valinnut." Eiks olekin kivan asiallisen kuuloista keskustelua?

Vierailija
25/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä pitäisi lomia yhtä paljon, kun julkisella puolella on, siis palkattomana, olisi kulu minulle niistä noin 4000€. Että aika hyvin, jos vain vähän menetätte LOMARAHASTA. 

Sulla on hurja palkka! Minulla on valtiolla 3 vko kesäloma, pitempää ei saa ja lakikin tämän sallii. Lisäksi on 2 vko talvella.

Ihan normaali palkka on.

LOMAT:

Lisäksi palkattoman loman kulut ovat isommat kuin vain menetetty kk-palkka. Vaikuttaa tulospalkkaukseen, lomakertymiin, lomarahoihin myös. Yksityisellä jokaista viikkoa kohden menee 6 lomapäivää; julkisella 5.

Miksiköhän minä en saa 8 vko lomaa, vaikka olen ollut valtiolla jo 7 vuotta. Ai niin, 8 vko vuosilomaan tarvitaan 15 vuoden työrupeama. En minä saa pekkkaspäiviäkään, joita kaikki yksityisellä työskentelevät automaattisesti saavat vuosilomien päälle. Valtiolla max loma on 7 vko 3 päivää, yksityisellä yllättäen 8 vko 2 päivää. Jostain syystä yksityisten pitkät lomat vaietaan.

Höpö höpö, eivät läheskään kaikki saa yksityisellä pekkasia. Suurin osa ei. Tai siinäkään ei voi puhua "saamisesta": Ne joilla on pekkaset, on puoli tuntia pidempi päivittäinen työaika kuin muilla, eli pekkaset ovat vain päivittäin sisään tehtyjen tuntien pois pitämistä kokonaisina päivinä.

Aikanaan oli työpäivät 8 h + ruokatauko. Sitten sitä lyhennettiin noin 7,5 tuntiin + ruokatauko. Kaikilla aloilla päivittäinen lyhennys ei sovi työn rytmiin, joten siellä sovittiin, että keräävät työajanlyhennykset "pankkiin" ja pitävät niitä kokonaisina päivinä. (Nämäkin pidetään esim. rakennuksilla usein silloin kun työantajalle sopii, eli esim. ulkotöissä silloin kun on 30 astetta pakkasta tai tulee räntää vaakatasossa. Kauniilla säällä taas tehdään pitkää päivää. Ei kannata kadehtia.)

Eli työaika on molemmilla sama. Saman voi tehdä moni liukuvalla työajalla: Tekee vähän pidempää päivää ja ylimääräiset tunnit kerralla pois.

Vierailija
26/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali palkka on.

LOMAT:

Ihan tiedoksi, että kaikki yksityisellä työskentelevät eivät tosiaankaan saa pekkaspäiviä. Eikä ole mitään mahdollisuuksiakaan saada 8 viikon palkallista vuosilomaa.  Nykyään tosin niitä vanhoja soppareita ei taideta tehdä, jossa saa noin pitkän vuosiloman. Eli 10 kuukautta töitä ja 2 kuukautta lomaa, ilman että tulot tippuvat missään kuukaudessa. Lomaraha systeemin voisi lopettaa kokonaan. Ihan älytön ja työnantajalle kallis systeemi.

Vierailija
27/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas palkkaorjat mätkii toisiaan samalla kun Sipilä nauraa matkalla pankkiin. :D

Vierailija
28/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali palkka on.

LOMAT:

Ihan tiedoksi, että kaikki yksityisellä työskentelevät eivät tosiaankaan saa pekkaspäiviä. Eikä ole mitään mahdollisuuksiakaan saada 8 viikon palkallista vuosilomaa.  Nykyään tosin niitä vanhoja soppareita ei taideta tehdä, jossa saa noin pitkän vuosiloman. Eli 10 kuukautta töitä ja 2 kuukautta lomaa, ilman että tulot tippuvat missään kuukaudessa. Lomaraha systeemin voisi lopettaa kokonaan. Ihan älytön ja työnantajalle kallis systeemi.

Miksi lomaraha olisi työnantajalle jotenkin kallis systeemi? Se on osa palkkaa ja on monella tapaa ainoastaan hyvä juttu työnantajan kannalta, että osan palkkakustannuksista voi pitää kassassa kokonaisen vuoden.

Vierailija
29/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, mutta eihän nämä kokoomusta ja keskustaa äänestävät naiset ymmärrä. Kun he tienaa 3000 euroa kuukaudessa, ne luulee olevansa porvareita. Orvot ja Sipilän nauraa ja kurittaa tyhmiä.

Tulonsiirto pieni- ja keskituloisilta hyvätuloisille on tämäkin, mutta minkäs teet, kun suurin osa ihmisistä on ääliöitä.

Yhtään työtehtävää en tee kikypidennyksen aikana, se on varma.

Vierailija
30/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2015 alkon tj:n tulot olivat 432 000€,siinä vain yksi esimerkki mihin teidänkin lomarahat meni

Vierailija
31/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori on Suomessa niin pöhöttynyt että jotainhan sille on tehtävä. Palvelun laatu on paskaa, mutta maksaa ihan helvetisti. Tervetuloa talkoisiin vaan!

Sekö palvelun laatua parantaa, että lasketaan julkisen sektorin palkkoja niin, että kohta sinne hakeutuvat töihin vain ne, jotka missään tapauksessa eivät minnekään muualle pääse? Johan sitä on tapahtumassa, kun lähihoitajakoulutukseen pakotetaan työttömiä, joilla ei ole alalle minkäänlaista motivaatiota.

Kehitysmaissa voi käydä katsomassa mallia, millaista on kun ei ole julkista sektoria.

Vierailija
32/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pieneni lomaraha todella paljon melkein 800 e. Olen ollut yli 20 v töissä ja palkka ei enää nouse, kun kaikki ikälisät on maksettu. Julkisen sektorin lomarahojen leikkauksella kompensoitiin yksityisen sektorin työnantajamaksujen vähennyksiä. Tämä ei tule auttamaan työllistämistä vaan laskee suoraan kulutusta kotimaassa! Kuka haluaa palkkansa laskevan 800 e vuodessa ilman vitutusta! Ymmärrän oikein hyvin karmean työttömyystilanteen, pätkätyöt ja nollasopimukset. Omassa perheessä toinen aikuinen on työtön, joten senkin vuoksi kaikki leikkaukset koskevat todella paljon.

Vierailija
33/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa todella laadukasta palvelua julkiselta sektorilta. Esim päivähoito, koulu, terveydenhuolto. Käykääpä jossain Etelä-Afrikassa katsomassa, millaista on toiminta julkisella puolella ja millaista rikkaiden valkoisten yksityisellä. Julkisella puolella Suomessa ne syövät ja moniammatillinen hoidetaan nyt ja tulevaisuudessa. Ihan turha kuvitella, että soten valinnanvapaus ja yksityistäminen kohottaisi terveydenhuollon tasoa tai laskisi kustannuksia. Päinvastoin: tarjotaan minimi ja ekstrasta pulitettava omasta pussista.

Vierailija
34/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä. T: Sipilä.

Vierailija
35/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali palkka on.

LOMAT:

Et tiedä mitään. Pekkaset kuuluvat muutaman harvan TES:in alla oleville, suurin osa EI saa mitään ekstraa.

Vastaavasti pitkiä lomia julkisella puolella saa hyvin pieni osa työntekijöistä, itse asiassa joka vuosi entistä harvempi. On outoa nostaa teoreettinen tilanne aina esille ainoana mahdollisena, kun samalla vaietaan yksityisen puolen pitkistä lomista.

Vierailija
36/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali palkka on.

LOMAT:

Vastaavasti pitkiä lomia julkisella puolella saa hyvin pieni osa työntekijöistä, itse asiassa joka vuosi entistä harvempi. On outoa nostaa teoreettinen tilanne aina esille ainoaa mahdollisena, kun samalla vaietaan yksityisen puolen pitkistä lomista.

Mitä ovat yksityisen puolen pitkät lomat? Olen bussikuski ja mun vuosiloma on 30 päivää, 4vko kesällä ja viikko talvella. Toki saan vuosittain 14-16 pekkaspäivää, mutta ne on sisään tehtyjä tunteja ei lomaa.

Viikkotuntimäärä on 40 mutta työsidonnaisuus saa olla 12h/päivä. Eli ta voi istuttaa mua vaihtopaikoilla tunteja, saan siitä palkan mutta se ei kerrytä työtunteja.

Nyt ollaan puolessavälin vuotta ja mulla on työtunteja kasassa lähes 1100, ei taida sh tai lto yltää samaan. Pekkasia on pitämättä 120h, eikä tietoakaan milloin saan vapaata. Ei voi kesälomakaudella. Se kun loppuu, alkaa talvilomat. Pekkasia ei saa rahana, sitäkin jo kysyin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi