Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos Sipilän lomarahastani oli viety

Vierailija
12.07.2017 |

545€. Vituttaa, t. lto

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein,en ole koskaan tajunnut tämän lomarahan pointtia,maksetaan rahaa vaikka ei ole töissä?

Vierailija
2/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille pienyrittäjille ei tule lainkaan lomarahoja. Pienellä joudutaan tulemaan toimeen,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein,en ole koskaan tajunnut tämän lomarahan pointtia,maksetaan rahaa vaikka ei ole töissä?

Samaa mieltä. Lomarahasysteemistä voisi luopua kokonaan, siinä ei ole mitään järkeä.

Ja kyllä, minunkin lomarahani pieneni.

Vierailija
4/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tulovero on pienentynyt, eli plussalle olet jäänyt.

Vierailija
5/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulonsiirto karkeasti siis naisilta miehille: tulovero laski myös heillä jotka ei töissä julkisella eikä menettäneet lomarahoja...

Vierailija
6/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulonsiirto karkeasti siis naisilta miehille: tulovero laski myös heillä jotka ei töissä julkisella eikä menettäneet lomarahoja...

Juuri näin! Vertasimme mieheni kanssa 14.7. palkanmaksun yhteydessä maksuun tulevia lomarahoja. Mieheni työskentelee yksityisellä ja viime vuoteen verrattuna hänen veroprosenttinsa on pienentynyt , joten käteen jää n. 180€ enemmän lomarahaa kuin viime vuonna. Minulla, Helsingin kaupungilla työskentelevällä, lomaraha pieneni 528€. Tässä näkyy selvästi se, että pienipalkkaiset enimmäkseen naisvaltaiset alat ovat tämän keissin maksajia. t. lh

Vierailija
7/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lomarahani ei pienentynyt kiitos Merja Lahtisen

Vierailija
8/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Vertasimme mieheni kanssa 14.7. palkanmaksun yhteydessä maksuun tulevia lomarahoja. Mieheni työskentelee yksityisellä ja viime vuoteen verrattuna hänen veroprosenttinsa on pienentynyt , joten käteen jää n. 180€ enemmän lomarahaa kuin viime vuonna. Minulla, Helsingin kaupungilla työskentelevällä, lomaraha pieneni 528€. Tässä näkyy selvästi se, että pienipalkkaiset enimmäkseen naisvaltaiset alat ovat tämän keissin maksajia. t. lh

Julkinen sektori on Suomessa niin pöhöttynyt että jotainhan sille on tehtävä. Palvelun laatu on paskaa, mutta maksaa ihan helvetisti. Tervetuloa talkoisiin vaan!

Vierailija
9/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko vielä kokonaissummat teidän kummankin osalta. Eli kk-palkka, lomarahan suuruus, lomien määrä. Sitten voi alkaa vertailemaan.

Vierailija
10/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä pitäisi lomia yhtä paljon, kun julkisella puolella on, siis palkattomana, olisi kulu minulle niistä noin 4000€. Että aika hyvin, jos vain vähän menetätte LOMARAHASTA. 

Vierailija
11/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori on Suomessa niin pöhöttynyt että jotainhan sille on tehtävä. Palvelun laatu on paskaa, mutta maksaa ihan helvetisti. Tervetuloa talkoisiin vaan!

Harmi, että sote-uudistus siirtyi. Sen myötä saadaan julkinen sektori huomattavasti pienenemään ja palvelu paranee, kun päästään yksityiselle. Kunhan vielä yksityistetään päivähoito ja koulut, niin ei ole enää näitä, joilla lomaraha joudutaan leikkaamaan. Tosin pääsy lähipäiväkotiin voi maksaa 3000 e, eivät ota ketä tahansa, koska yksityinen voi valita.

Vierailija
12/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä pitäisi lomia yhtä paljon, kun julkisella puolella on, siis palkattomana, olisi kulu minulle niistä noin 4000€. Että aika hyvin, jos vain vähän menetätte LOMARAHASTA. 

Sulla on hurja palkka! Minulla on valtiolla 3 vko kesäloma, pitempää ei saa ja lakikin tämän sallii. Lisäksi on 2 vko talvella.

Vierailija
13/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ollut oma (tai liiton) valinta eli lyhennetäänkö lomaa vai vähennetäänkö lomarahoja ja valittiin lomarahat? Joten itsepä valitsitte.

Vierailija
14/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on hurja palkka! Minulla on valtiolla 3 vko kesäloma, pitempää ei saa ja lakikin tämän sallii. Lisäksi on 2 vko talvella.

Ihan normaali palkka on.

LOMAT:

Yksityinen: 4 vkoa

Julkinen: 8 vkoa

Lisäksi palkattoman loman kulut ovat isommat kuin vain menetetty kk-palkka. Vaikuttaa tulospalkkaukseen, lomakertymiin, lomarahoihin myös. Yksityisellä jokaista viikkoa kohden menee 6 lomapäivää; julkisella 5.

Vierailija
15/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais ap:n bruttovuositulot tuosta työstä.

Vierailija
16/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhuisi mitään tulonsiirroista miehille, kun miehet maksaa 60% veroista siinä missä naiset käyttää niistä suurimman osan.

Vierailija
17/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näistä lomarahaleikkauksista keskustellaan niin pitää muistaa että julkisista menoista terveydenhuollon osuus on vain hyvin pieni osa. Sosiaaliturvaan menee karkeasti noin kolminkertainen summa. Asumistukeen yms.

Olisiko siellä tarvetta leikata? Asumistuella maksetaan veronmaksajien rahaa asuntosijoittajien taskuun.

Vierailija
18/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali palkka on.

LOMAT:

Yksityinen: 4 vkoa

Julkinen: 8 vkoa

Lisäksi palkattoman loman kulut ovat isommat kuin vain menetetty kk-palkka. Vaikuttaa tulospalkkaukseen, lomakertymiin, lomarahoihin myös. Yksityisellä jokaista viikkoa kohden menee 6 lomapäivää; julkisella 5.

Miksiköhän minä en saa 8 vko lomaa, vaikka olen ollut valtiolla jo 7 vuotta. Ai niin, 8 vko vuosilomaan tarvitaan 15 vuoden työrupeama. En minä saa pekkkaspäiviäkään, joita kaikki yksityisellä työskentelevät automaattisesti saavat vuosilomien päälle. Valtiolla max loma on 7 vko 3 päivää, yksityisellä yllättäen 8 vko 2 päivää. Jostain syystä yksityisten pitkät lomat vaietaan.

Vierailija
19/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olet sektorisi valinnut. Miksi suostutte "naisammattiin"?

Vierailija
20/36 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näistä lomarahaleikkauksista keskustellaan niin pitää muistaa että julkisista menoista terveydenhuollon osuus on vain hyvin pieni osa. Sosiaaliturvaan menee karkeasti noin kolminkertainen summa. Asumistukeen yms.

Olisiko siellä tarvetta leikata? Asumistuella maksetaan veronmaksajien rahaa asuntosijoittajien taskuun.

Olen samaa mieltä, vaikka saankin joka kuukausi noin 2000 euroa asumistukea. 2 aikuisen ja 2 lapsen perhe saa asumiseensa tukea noin 900 e/kk. Järkyttävä summa, jonka vuoksi perheen aikuiset kokevat, että töihin ei kannata mennä, koska asumistuki (veroton!) pienenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän