Kun exä vie uuden naisensa samalla matkalle kuin oli meidän "parisuhdematka". Mitä siitä pitäisi ajatella?
Erosin vuosi sitten viisi vuotta kestäneestä suhteesta. Molemmat ollaan juuri täytetty 30 eli ei mitään teinejä enää. Meillä on vielä yhteisiä Face-kavereita, vaikka ei olla enää keskenämme kavereita siellä, ja kuukausi sitten yhteinen kaveri oli tykännyt exän julkisesta päivityksestä, joka sitten tuli minun uutisvirtaan kaverin tykkäämisen takia. Kyseessä oli matkaa koskeva päivitys, ja rupesin sitten katsomaan matkakohdetta, että oudon tutulta näyttää... Olimme suhteemme aikana pitkään haaveilleet yhdessä sellaisesta kiertomatkasta Ruotsissa (molemmille merkityksellinen maa erään harrastuksen takia), ja sitten pitkän haaveilun jälkeen toteutettiin se matka. Minä olin "pääsuunnittelija", ja suunnittelin tarkan ajoreitin ja yöpymispaikat ym. Ja olikin kiva matka, parisuhteemme huippuhetkiä.
No exä oli sitten näköjään vienyt nykyisen naisensa samanlaiselle kiertomatkalle Ruotsiin, pysähtyen juuri samoissa paikoissa, yöpyen jopa samoissa mökkikylissä. Eräskin yöpymispaikka on sellainen, että ei sinne eksy ellei vartavasten mene. Täysin identtinen reitti kuin se minun laatima, ja jokaisesta pysähdyspaikasta joku päivitys Faceen, yöpymispaikkoijen tarkat nimet mainittuina. Toteutti sitten uusinnan tuosta meidän parisuhdematkasta uuden naisen kanssa. WTF???? Säälittää se nainen. Se ei varmaan arvaa, että minä olin alunperin tuon reittisuunnitelman takana.
Kommentit (75)
Tuntuu olevan liikkellä tällaista. Tosin kyse on nykyisestä miesystävästäni, joka vie minua samoihin paikkoihin, joissa kävi eksänsä kanssa. Olen tasapainoillut asian kanssa, miten suhtautua. Hienoja, hänelle tärkeitä paikkoja, joten toisaalta ymmärrän, että hänellä on tarve jakaa ne kanssani. Esimerkiksi lapsuusajan maisemissa käynti. Mutta kun tiedän, että suutelen häntä samalla näköalatasanteella, jolla hän on mahdollisesti suudellut eksäänsäkin, vie se tilanteesta ainutlaatuisuuden tuntua. Mies on myös taipuvainen tuttuihin ja turvallisiin ratkaisuihin, mikä ajaa myös näihin tilanteisiin. Oloni ei ole epävarma, sillä tiedän suhteen olevan täysin ohi, mutta kaipaisin myös jotain omaa meille kahdelle.
Plaah kaikkea ne akat jaksaa kytätäkin.
Mulle tuli lähinnä vähän säälivä olo mun ex-miestä kohtaan, kun eron tultua (mun aloitteesta) hänellä oli samantien uusi nainen (oli nainen, joka oli alunperin ollut miehestä kiinnostunut, mutta mies oli tavannutkin minut ja me aloimme olemaan sitten yhdessä). Eli mies otti ns. entisen kakkosen sitten uudeksi naisekseen ja saman tien oli tämä uusi (tai "uusvanha") nainen miehen luona sitten jo kippoja ja kuppoja tiskaamassa ja auttamassa tavaroiden järjestelyssä. Eli mies halusi elää ikään kuin mitään eroa ei olisi tullutkaan, syyskuussa kun erottiin, olivat jouluna jo naisen vanhempien luona viettämässä joulua ja seuraavana kesänä siellä Roomassa. Tuli vähän olo, että exäni halusi äkkiä vaan naisen elämäänsä, ettei itse edes tajuaisi eronneensa. Reppana kun ei osannut olla yhtään yksin :/
t. se, jonka ex paineli samaan hotellin Roomaan
Minä ainakin tykkään, että parisuhteeni on meille molemmille ainutlaatuinen juttu. Jos saisin selville, että mies on vienyt minut eksänsä unelmalomakohteisiin, joihin he eivät ikinä yhteisistä suunnitelmistaan huolimatta päässeet, niin olisin kyllä aika järkyttynyt. Saati että vaikka vuokraisi kanssani saman lomamökin, jossa on eksänsä kanssa ollut pari vuotta sitten, mikäli muitakin mökkejä olisi ollut vapaana, eli ei olisi ollut kyseessä mikään pakkotilanne.
Jos olisin nyxä niin en olisi otettu. Yksi tuttu tapasi viedä jokaisen tyttiksen samalle "romanttiselle" viikonloppureissulle jolle oli suunniteltu kaikenlaista muka-spontaania kivaa, ja ilmeisesti joka kerta samalla kaavalla. Pari exää olivat myöhemmin tavanneet ja tutustuneet, ja jutelleet asioista, ja olivat huomanneet että molempien "uniikki" kokemus olikin tismalleen sama. Olivat naureskellen kertoneet siitä sitten omille ystävilleen vissiin aika laajastikin, koska juttu lähti kiertämään ja oli kantautunut silloisen nyxänkin korviin. Tämä oli siitä sitten hiiltynyt kovastikin, en sitten tiedä että loppuiko suhde siksi vai jostain muusta syystä, mutta nykyään on eri vaimoke ja miehelle edelleen vähän naureskellaan paikkakunnalla tuon kopioromanssin takia vaikka tämä kaikki tapahtui useita vuosia sitten.
Haluaa vertailun vuoksi nähdä, onko täysin sama reissu yhtä mukava uuden kumppanin kanssa, kuin se oli sinun. Tää ei ole loukkaus sinua kohtaan, vaan enemminkin nykyistä.
Miehet on outoja. Olisiko tarkoitus lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla: matkustella nyksän kanssa ja samalla yrittää saada sinut kaipaamaan suhdettanne tai ainakin tuntemaan mustasukkaisuutta ja osattomuutta?
Olen minäkin exän kanssa matkustellut paikoissa, joihin voisin nykyisen kanssa mennä. Mutta en siitä tekisi päivityksiä tai muuten yrittäisi saada asiaa exän tietoon. Enkä nyt aivan kahvilan tarkkuudella matkaa toistaisi. Mitä matkustelua se sellainen on, että suoritetaan kaikki uudelleen?
Joku tunteissaan epävarma mies saattaisi tehdä noin kahden eri naisen kanssa siksikin, että luulee että kun kaikki puitteet on samat, niin selviäisi, kumpi nainen on parempi, oikea valinta. Mutta sinun tapauksessahan hänellä ei ole vaihtoehtoa valita. Sinua hän ei enää saa.
Ajattelisin että jostain syystä exä haluaa tehdä kiusaa sen kustannuksella että tietää minun kyttäävän hänen jokaista päivitystään ja hän postaa päivityksiä vain paikoista joissa olemme käyneet myös yhdessä ne muut hän jättää omaan tietoonsa. Jättäisin kyttäämättä parin ekan jälkeen.
No ohan tuo nyt huvittavaa ja kiusallista tuolta exältä, vaikka mammat täällä niin koviksina ovatkin. :D Tuo on vähän noloa sekä tuolle eksälle että hänen nyksälleen....
Muistutan, että miehillä on myös todella huono muisti! Jos mies vie nykyisensä kohteeseen, josta sinä aikoinaan hänelle puhuit unelmakohteenasi, on täysin mahdollista, että heppu ei muista, mistä ajatus hänen päähänsä on tullut. Saattaa vilpittömästi uskoa itse aina halunneensa juuri sinne.
Voi luoja, onneksi ei enää tarvitse kaksilahkeisten alisuoriutumista sietää. Matkustellaan hauskassa naisporukassa nykyään. Ei ole niin avutonta.
Mä olen käynyt Budapestissä varmaan 20 x ja edelleen löydän uutta.
M43
P.s. Tokan käynnin seurauksena Unkarin kommunistinen puolue kaatui.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin nyxä niin en olisi otettu. Yksi tuttu tapasi viedä jokaisen tyttiksen samalle "romanttiselle" viikonloppureissulle jolle oli suunniteltu kaikenlaista muka-spontaania kivaa, ja ilmeisesti joka kerta samalla kaavalla. Pari exää olivat myöhemmin tavanneet ja tutustuneet, ja jutelleet asioista, ja olivat huomanneet että molempien "uniikki" kokemus olikin tismalleen sama. Olivat naureskellen kertoneet siitä sitten omille ystävilleen vissiin aika laajastikin, koska juttu lähti kiertämään ja oli kantautunut silloisen nyxänkin korviin. Tämä oli siitä sitten hiiltynyt kovastikin, en sitten tiedä että loppuiko suhde siksi vai jostain muusta syystä, mutta nykyään on eri vaimoke ja miehelle edelleen vähän naureskellaan paikkakunnalla tuon kopioromanssin takia vaikka tämä kaikki tapahtui useita vuosia sitten.
Jos tuo on hyvä ja toimiva tapa saada piparia, niin mitä sitten??? Minä ainakin tekisin miehenä aina samalla kaavalla jos huomaisin sen toimivan. Tosin olen suhteessa, niin ei tarvitse moisia kotkotuksia miettiä.
Vierailija kirjoitti:
No ohan tuo nyt huvittavaa ja kiusallista tuolta exältä, vaikka mammat täällä niin koviksina ovatkin. :D Tuo on vähän noloa sekä tuolle eksälle että hänen nyksälleen....
Luultavasti se nyksä ei tiedä. Ei kai kukaan aikuinen nainen tuollaiseen matkaan suostuisi, jos tietäisi? Ainakin se olisi vaatinut, että edes osa hotelleista on eri :D .
Onhan tuo outoa. Etenkin sen nykyisen silmin. Ei taida nainen tietää, että reissu ei ollutkaan alunperin heitä varten.
Käyttäjä6269 kirjoitti:
Mä olen käynyt Budapestissä varmaan 20 x ja edelleen löydän uutta.
M43
P.s. Tokan käynnin seurauksena Unkarin kommunistinen puolue kaatui.
Budapest on monien miesten suosikkikohde Prahan ohella. Huoria riittää.
Mutta kerro, mikä Budapestissä on parasta?
Itse olen ollut siellä kahdesti sosialismin aikana ja ne olivat hauskoja matkoja ne. Nyky-Budapestista en ole enää kiinnostunut.
Sori OT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti se nyksä ei tiedä. Ei kai kukaan aikuinen nainen tuollaiseen matkaan suostuisi, jos tietäisi? Ainakin se olisi vaatinut, että edes osa hotelleista on eri :D .
Niin, sehän just noloa onkin: hän luuli, että mies suunnitteli matkan häntä varten, vaikka oikeasti vain kopsasi matkansa exän kanssa. Ja moni muu tajuaa tämän kyllä ja naureskelee selän takana.... Todella nöyryyttävää.... Typerä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sehän just noloa onkin: hän luuli, että mies suunnitteli matkan häntä varten, vaikka oikeasti vain kopsasi matkansa exän kanssa. Ja moni muu tajuaa tämän kyllä ja naureskelee selän takana.... Todella nöyryyttävää.... Typerä mies.
Ajattelisin kyllä nyksästäkin että aika mielikuvitukseton jos ei halua yhtään vaikuttaa matkaan ja antaa miehen suunnitella matkan kahviloita myöden.
luuska kirjoitti:
Hih hih, ajattelepa sitäkin, että se sun eksä paneskelee sitä uuttansa ihan SAMALLA pippelillä, kuin sua paneskeli aikoinaan. Get over it and go on with YOUR life 😊
Ei siinä ole mitään outoa niin kuin ei siinäkään, että luultavasti harrastavat seksiä samassa sängyssä kuin me aikoinaan (sänky jäi erossa exälleni) ja juovat aamukahviaan samoista kupeista kuin me aikoinaan (osa kupeistamme meni erossa exälle).
Palautin eron yhteydessä mieheltä lahjaksi saamani korut hänelle, osa oli vielä käyttämättömiä alkuperäisessä rasiassaan. Jos hän on niitä antanut lahjaksi uudelle naiselleen, niin siinä on mielestäni samaa outoa kuin tuossa Ruotsin matkassa. Ap.
Toi kertoo ettei tuo exä ole päässyt ap:sta yli: jopa matka suunnitellaan ap (tavalla tai toisella) mielessä. Ap on miehen mielessä jopa kahvilapysähdyksillä.
Mitä sitä muuttamaan hyväksi todettua suunnitelmaa.