Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe- ja sukujuhlissa kaikki on naisten vastuulla

Vierailija
11.07.2017 |

Äidit ja tyttäret valmistelee kiltisti juhlia ja raataa juhlien aikana ja niiden jälkeen. Isät ja pojat siemailee rauhassa oluita ja hanaviinejä ja jauhaa p*tä, korkeintaan iskä grillaa vähän iltapalaa jos juhla kestää kauan.

Miksi tämä menee näin aina vain?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt aina niin mene.

Vierailija
2/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti vaimon kouluttama se iskä, ja annetaan vielä pojankin kasvaa yhtä vinoon. Tilanne kaipaa nalkutusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet seuraavan kerran sinne meisten joukkoon ja jos joku jotain sanoo tuo epäkohta esille

Vierailija
4/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kuitenkin päättää miten sen juhlan tulee järjestää ja kyllä siihen usein useampi työtunti kuluu että iskä juhlat saa maksettua.

Vierailija
5/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee ero ja mies itkee miten ei enää näe sukulaisiaan ja on niin yksinäistä. Voivoi. :'(

Vierailija
6/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoinen ihmiskoeasetelma, jos suvun naiset istuutuisivat kaikessa rauhassa juomaan hanaviiniä ja rupattelemaan viitaten kintaalla kaikille juhlavalmisteluille. Ihan noin niin kuin siltä kannalta, että mitä miesten sakissa alkaisi tapahtua. Havahtuisiko kukaan toimimaan mitenkään vai odottaisiko ukkoporukka tyynesti tarjoilujen levitoivan syliin.

Homma tietysti kaatuu jo siihen että miehet tuskin kutsuisivat sukukokousta koolle alunperinkään. Mutta teoriassa. Olis jännä.

Vierailija
7/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä pojan lakkiaiset sekä maksettiin että valmisteltiin puoliksi, tosin poika itsekin osallistui paljon valmisteluihin. Mm. tarjottavista valtaosan valitsi itse. 

Vierailija
8/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoinen ihmiskoeasetelma, jos suvun naiset istuutuisivat kaikessa rauhassa juomaan hanaviiniä ja rupattelemaan viitaten kintaalla kaikille juhlavalmisteluille. Ihan noin niin kuin siltä kannalta, että mitä miesten sakissa alkaisi tapahtua. Havahtuisiko kukaan toimimaan mitenkään vai odottaisiko ukkoporukka tyynesti tarjoilujen levitoivan syliin.

Homma tietysti kaatuu jo siihen että miehet tuskin kutsuisivat sukukokousta koolle alunperinkään. Mutta teoriassa. Olis jännä.

Ukkoporukka ulkoistais leipomukset leipomolle ja järjestäisi juhlat esim. pitopalvelun tiloissa tai sitten hoitaa siivojan kotiin ennen juhlia.

Vierailija
9/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nainen antaa miehen ja pojan järkätä juhlat. Siinäpä sitten syövät hk sinistä vieraiden kanssa. Onko se enää juhla?

Vierailija
10/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on järjestetty kymmeniä juhlia - isoja ja pieniä. Kaikissa olemme mieheni kanssa yhdessä olleet vastuussa. Yhdessä on suunniteltu ruuat, juomat, ohjelma, vieraat jne. Osassa miehelläni on ollut suurempi rooli ja osassa minulla. Molemmat ovat leiponeet/laittaneet ruokaa, siivonneet, järjestelleet, käyneet ostoksilla jne.

Ehkä olemme poikkeuksellinen perhe, mutta yksiäkään juhlia en ole yksin järjestänyt, en edes lastenjuhlia tai sukulaissynttäreitä ja ylioppilasjuhlia en olisi yksin pystynytkään järjestämään.

Vierailija
11/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä tee perhettä, tai vihtoehtoisesti eroa, niin eipähän ole enää perhejuhlia. Jos onkin, niin silloin ainakin joudut tekemään kaiken yksin.

Vierailija
12/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhlien järjestäminen olisi minun mieheni vastuulla, niin mitään juhlia ei olisi ikinä. Ei meillä nytkään juhlita muuta kuin lasten synttärit ja nekin melko vaatimattomasti, mutta jos mies saisi päättää, niitäkään ei olisi. Että se niistä miesten järjestämistä sukujuhlista.

Vierailija
13/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, totta meillä. Tulevana sunnuntaina kuopuksen rippijuhla, mies on kavereineen reissussa lauantai-iltaan saakka. Ehtii juhliin sentään.

Mutta, minua ei haittaa järjestää näitä juhlia, on ihanaa olla täysi-ikäisen esikoisen kanssa kahdestaan kotona. Ei tartte laittaa ruokaa kenellekään, rauhassa on saanut siivota ja suunnitella tarjoiluja. Kaikki arkipäivän hässäkkä puuttuu. Plus nukun todella hyvin kun mies ei ole kuorsaamassa ja heilumassa vieressä.

Vierailija
14/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhempani ovat ennen juhlia sopineet keskinäisen työnjaon. - Äitini on toki suoraan myöntänyt, että alussa lääkkeeksi auttoi nalkutus. Sittemmin isästäni on kehkeytynyt erinomainen kokki. Osaan  juhlien valmistelusta ollaan käytetty apuna myös kotitalousvähennystä ja pitopalvelua.

Vierailija
15/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukkoporukka ulkoistais leipomukset leipomolle ja järjestäisi juhlat esim. pitopalvelun tiloissa tai sitten hoitaa siivojan kotiin ennen juhlia.

Kumma, kun miesten pitäisi jotain tehdä, niin rahasta ei olekaan pulaa vaan kaikki voidaan tilata valmiina. Jos homma jää naisten vastuulle, alkaa nillitys rahasta ja kaikki pitää tehdä itse, että saadaan mahdollisimman halvalla.

Vierailija
16/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia miehiä. Mun mies järkkää maailman hauskimpia juhlia. Ajatella!

Vierailija
17/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnjako menee niin että minä teen ruuat ja leivonnaiset, mies siivoaa ja huolehtii kalusteiden ym. asettelusta. Mies myös yleensä tekee hankinnat juhlia varten, käy kaupassa ja alkossa. Lapset osallistuvat juhlajärjestelyihin siivoamalla sekä tekemällä muita asiaan liittyviä juttuja kuten asettelevat kukat ja kynttilät, tyhjentävät naulakot, kantavat tavaroita jne.

Juhlat suunnitellaan yhdessä, mietitään tarjoilut ja niiden toteutus. Meillä järjestetään joka vuosi minimissään 6:t juhlat joihin tulee aina noin 30-40 vierasta (lasten syntymäpäivät x 4 sekä yleensä parit muut sukupippalot, kuten joulukahvit tms.)

Vierailija
18/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin naisilla on valta ja vastuu!

Sortoa se tosin silloinkin on :(

Vierailija
19/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma, kun miesten pitäisi jotain tehdä, niin rahasta ei olekaan pulaa vaan kaikki voidaan tilata valmiina. Jos homma jää naisten vastuulle, alkaa nillitys rahasta ja kaikki pitää tehdä itse, että saadaan mahdollisimman halvalla.

Jaa ei meillä ainakaan ole kukaan nillittänyt kun vastuut on jaettu ennen juhlia ja juhlat on suunniteltu yhdessä. Enkä minä ole kuullut miesten jotka ovat järjestäneet juhlat yksin (siis ostamalla palvelut muualta) nilittävän siitä että se maksaa.

Vierailija
20/52 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä... Yleensä mies käy kaupassa, leipoo ja osallistuu siivoamiseen. Itse hoidan leivonnaisten ym. koristelun ja teen jotain tarjoiluja, salaatteja tms. Järjestän myös muun koristelun, kukat ja muut, sekä olen aikalailla vetovastuussa aikataulutuksesta. Tämä toimii meillä hyvin, tosin vanhin lapsi on vasta 9 v. eli kovin isoja pippaloita ei ole vielä pidetty.