Äkkiä neulojat apuja ruttusukkien kanssa!
http://www.lankahelvetti.net/2014/11/ruttuilua-ohje.html
Tarkoittaako tuo ohje siis että ruttu tehdään aina 12. kierroksella vai niin kuin ohjeessa aluksi lukee että 12 krs ja sitten ruttukerros ja taas 12 krs ja ruttukrs jne? En kyllä tajua miten ne silmukat edes alempaa poimitaan mut ehkä saan jotain napsittua...
Kommentit (4)
Kudotaan 12 krs ja poimitaan 9 kerrosta alempaa (eli ruttujen väliin jää kolme kerrosta). Sitten taas 12 krs ja poimitaan 9 kerrosta alempaa.
Itse kerään poimittavat silmukat (puolet puikon silmukkamäärästä, vuorotellen alusta ja lopusta) apupuikolle, siitä ne on helppo kutoa rutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kudotaan 12 krs ja poimitaan 9 kerrosta alempaa (eli ruttujen väliin jää kolme kerrosta). Sitten taas 12 krs ja poimitaan 9 kerrosta alempaa.
Itse kerään poimittavat silmukat (puolet puikon silmukkamäärästä, vuorotellen alusta ja lopusta) apupuikolle, siitä ne on helppo kutoa rutuksi.
Mutta teetkö rutun siis 12. vai 13. kerroksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta teetkö rutun siis 12. vai 13. kerroksella?
12. kerroksen jälkeen, eli se on 13. kerros tai laskettaessa seuraavan ruttukerran ensimmäinen kerros.
Youtubesta löytyy videoita siitä miten nuo tehdään. Kannattaa etsiä.