Tiukkaa dieettiä noudattavat salirobotit on maailman tylsimpiä
Elämä pyörii lihasten ympärillä. Pumppaa jumppaa humppaa. Ruokavalio on grammalleen ja just tiettynä aikana. Päässä ei tunnu pyörivän muuta kuin pari pähkinää jotka on sinne eksynyt annoksesta. Maailman tylsimpää seuraa kaikki elämäntapa pingottajat joiden elämä on pelkkää treeniä ja ruokavaliota.
Kommentit (34)
Itse liikun sellaiset 6krt viikossa mutta en pitäisi itseäni silti robottina eikä mulla ole edes kovin tiukka dieetti.
Mun mielestä ihmiset liioittelee liikunnallisten ihmisten ajankäyttöä liikuntaan.
"ethän sinä sitten muuta kerkeäkään tehdä"
Ei siihen mene kuin tunti päivässä. Todella paljon on aikaa muuhunkin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä jotain todella narsistista että ihminen keskittyy palvomaan omaa kroppaa ja kaikki pyörii sen ympärillä. Katse ei nouse omasta navasta.
Liikunta on terveellistä ja suositeltua. Miksi joku kuntosalitreenaaja olisi automaattisesti kroppansa palvoja? Onko juoksemisharrastus tai esim. lentopalloharrastus hyväksyttävämpi kuin kuntosaliharrastus?
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla/ajalla tuollaista treeniä edes tehdään? Luulisi, että jos käy töissä, ei jää aikaa treenata. Ainakaan, jos perhettä on. Jos ei käy, niin millä rahalla se treenaaminen ja safkat maksetaan?
Ihan samalla ajalla kuin muutkin eri asioita harrastavat töissäkäyvä, perheellinen. Onko tätä niin vaikeaa ymmärtää?
Yksi mamma käy käsityökerhossa, vesijumpassa, lenkkeilee koiran kanssa montakin kertaa päivässä jne.
Ei se salilla käyminen vie kuin sen tunnin puolitoista ja suihkussa käynnin. Mieti, että esim koiran pito vie enemmän ja joka päivä! Ja miten se veisi jotenkin enemmän rahaa?? Samalla tavalla kaupasta ostetaan eri proteiineja, salaatteja, täysjyvä riisiä jne. Syödään vain ei lihottavasti, ja itse raaka-aineista tehden, terveellistä kotiruokaa. Yksinkertaista.
Monilla kuntosaleilla on lapsiparkki, tai puoliso hoitaa sen pari tuntia jopa yksin niitä lapsia, eikä siellä salilla edes käydä joka päivä; esim koiraa pitää ulkoiluttaa joka päivä 3-4 krt päivässä, eikä kaikki rodut tyydy johonkin minilenkkeihin vaan vaativat kunnolla aktiviteettia ja liikuntaa..
Taitaa taas olla vaan asennevammaa fitness/salilla käyviin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä jotain todella narsistista että ihminen keskittyy palvomaan omaa kroppaa ja kaikki pyörii sen ympärillä. Katse ei nouse omasta navasta.
Minulla lääkäri kehotti aloittamaan salilla käynnin ja lihaskuntotreenin.
Olen laihduttanut kymmeniä kymmeniä kiloja sairaalloisen lihavasta normaali painoon. Laihdutus syö aina väistämättä lihaksia, ja jotta mm aineenvaihduntani pysyy "hereillä" eikä jumitu säästäliekille, tähän paras apu on lääkärin mukaan lihaskuntoharjoittelu salilla ja säännöllinen mutta terveellinen syöminen. Samoin pystyn tehokkaasti estämään lihaskatoa. Kuntosaliharjoittelua suositellaan etenkin keski-ikäisille ja sitä vanhemmille. Tekee hyvää mm rasva-aineen vaihdunnalle, ehkäisee diabetesta, estää iän tuomaa lihaskatoa ja tehostaa aineenvaihduntaa. Lihasten kasvattaminen ja ylläpitäminen todellakin kannattaa.
Plus että soitin kaverille joka oli juuri ennen viikkoa kun oli kisat. Olisitte kuulleet ne jutut. Voi että ihminen että haluaa kiduttanut itseään. Ymmärrän normaalin kunnossapysymisen ja elämästä nauttimisen mutta että saunot viikon ja saat syödä tietyt ruuat tai määrät. Toinen on anorektikko ja suorittaa tota touhua vuosi vuoden jälkeen, nyt on raskaana . Epäilen että kuinka lapsi. Ei ainakaan vuosia dietiillä ollut nainen oikeesti voi vaikuttaa hyvin mihinkään. Ja jos ei muuten niin oikeesti lapsen aivot. :/
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ymmärrän ajatuksiasi ja tuntemuksiasi. Silti erilaisuutta on meidän kaikkien siedettävä. Jotkut ihmiset haluaa olla tuollaisia ja he saavat olla sellaisia. Ei sinun tarvitse lähteä tällaiseksi kehonrakentaja tai fitness ihmiseksi, jos et halua. Saat tehdä elämässäsi ihan sitä mitä itse tahdot. Ja niin saavat muutkin, myös tuollaiset kuvailusi kaltaiset. Älä tee toisten tekemisistä itsellesi ongelmaa. Hyväksy itsesi sellaisena, kuin olet, ehdoitta, niin sitten sinussa ei enää herää mitään voimakasta vastustusta sali-ihmisten seurassa. Ei sinun silti tarvitse heidän seuraan hakeutua, jos et halua.
Lässyn lässyn. Kun voisi välttää mutta kämppis on samaa kaliiberia (en ole alkuperäinen kirjoi.). Köyhät on jutun aiheet. Ja koko kämppä löyhkää kaalille ja nauriksille tähän aikaan kesästä. Talvella haisi tonnikala(pierut) ja herne-maissi-paprika(pierut). Rajoittunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on terveellistä ja suositeltua. Miksi joku kuntosalitreenaaja olisi automaattisesti kroppansa palvoja? Onko juoksemisharrastus tai esim. lentopalloharrastus hyväksyttävämpi kuin kuntosaliharrastus?
Mikä tahansa kapeuttaa jos se on koko elämä.
Ei olekkaan minun asia kuinka kukakin elää, tylsistyttää vain samat ateriapäivitykset ja saliraportit facebookissa. Eikö elämässä ole mitään jännittävää josta voisi päivittää? Ei näköjään. Ja ne tyrkyt kuvat joissa tarkoituksella kuvattu sivusta että peppu näkyy (ap)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ymmärrän ajatuksiasi ja tuntemuksiasi. Silti erilaisuutta on meidän kaikkien siedettävä. Jotkut ihmiset haluaa olla tuollaisia ja he saavat olla sellaisia. Ei sinun tarvitse lähteä tällaiseksi kehonrakentaja tai fitness ihmiseksi, jos et halua. Saat tehdä elämässäsi ihan sitä mitä itse tahdot. Ja niin saavat muutkin, myös tuollaiset kuvailusi kaltaiset. Älä tee toisten tekemisistä itsellesi ongelmaa. Hyväksy itsesi sellaisena, kuin olet, ehdoitta, niin sitten sinussa ei enää herää mitään voimakasta vastustusta sali-ihmisten seurassa. Ei sinun silti tarvitse heidän seuraan hakeutua, jos et halua.
Lässyn lässyn. Kun voisi välttää mutta kämppis on samaa kaliiberia (en ole alkuperäinen kirjoi.). Köyhät on jutun aiheet. Ja koko kämppä löyhkää kaalille ja nauriksille tähän aikaan kesästä. Talvella haisi tonnikala(pierut) ja herne-maissi-paprika(pierut). Rajoittunutta.
Vaihda kämppistä, niin loppuu tuo valitus. Ne ihmiset, jotka toisten ruokavalioita ja liikuntamääriä kyylää ja kauhistelee, ovat useimmiten itse lihavia, jotka saavat rasitusastman pelkästään lyllertäessään kuntosalin ohi kadulla.
Miksi välitätte toisten ihmisten elämästä noin paljon? Aistinko ilmassa jopa hitusen kateutta...
Vierailija kirjoitti:
Ei olekkaan minun asia kuinka kukakin elää, tylsistyttää vain samat ateriapäivitykset ja saliraportit facebookissa. Eikö elämässä ole mitään jännittävää josta voisi päivittää? Ei näköjään. Ja ne tyrkyt kuvat joissa tarkoituksella kuvattu sivusta että peppu näkyy (ap)
Eri ihmisiä kiinnostaa eri asiat.
Mua ei kiinnosta tippaakaan taas kaikki festari/kännäys/biletys päivitykset.
Mielelläni kuulen mitä toinen on syönyt tai treenannut :)
Nämä on näitä plösöjen alemmuuden tunteiden aiheuttamia purkauksia.
Liikunnan harrastaminen ja terveellinen ruokavalio liittyvät vahvasti itsekuriin ja elämässä menestymiseen ihan kun tilastoja katsotaan.
Lisäksi hyvän kunnon ja terveellisen ruokavalion suotuiset vaikutukset ihmisen elinkaaren aikana kognitiiviseen suorituskukyyn ovat kiistattomat.
Sen sijaan plösöt kakkostyypin diabeetikot on lähes poikkeuksetta puhdasta WT:tä koko sakki.
Miksi aina pitää mennä ääripäihin? Salirobotin ja plösön kakkostyypin diabeetikon väliin mahtuu paljon enkä tajua tällaista mustavalkoajattelua. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikenlaiset ääripäiset ajatukset, joista pidetään kiinni ja joiden mukaan tahdotaan elää, ovat haitaksi, oli kyse sitten uskonnosta, politiikasta tai arvoista. Elämässä pitää osata kohtuudella nauttia, kohtuudella harrastaa itsekuria, kohtuudella liikkua ja kohtuudella laiskotella. Pitää osata antaa anteeksi itselle ja muille ja silti osata vaatia itseltä jotain. Kyse on tasapainosta eikä kilpailusta sen välillä, kuka pystyy keksimään vaikeimman tien, jota noudattaa kohti äärimmäisyyttä. Onhan historia todistanut moneen otteeseen, että äärimmäiset aatteet eivät toimi.
Parsa ei maksa paljon mitään? Yksi nippu on monta euroa eikä kanakaan ihan halvimmasta päästä ole