Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesittekö että mikä tahansa uutena ostettu PC kelpaa lukilaiselle?

Vierailija
11.07.2017 |

Lukiossa ei käytetä mitään raskaita erikoisohjelmia tai tietokantoja mitkä vaatisi erityisesti laskentatehoa. 2 gigaa muistia riittää ja kiintolevyksi voi hankkia 10 eurolla jonkun 8 gigan SSD:n.
Toisin sanoen lukiolaisen kannettavaksi voi ostaa jonkun käytetyn mutta toimivan koneen ja päivittää se tarpeen mukaan.
Itse kävin lukion ennenkun siellä tarvittiin omia koneita mutta olen opiskellut pidemmälle kun suurin osa teistä koskaan tietokoneella mitä pitäisitte ikäloppuna romuna. Mitä nyt kiintolevy jouduttiin vaihtamaan hajonneen tilalle ja muistia lisäämään neljään gigaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiettyjä vaatimuksia koneelle silti on.

Vierailija
2/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan kannattaa ostaa missä on muistia 4gb. Tuo 2gb on liian aneeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne vaatimukset täyttää käytännössä kaikki uudet PC:t.

Vierailija
4/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein vähiten luotan Aceriin. Lenovostakin on sanomista.

Jo ostaisin itselleni niin ostaisin Hp merkkisen.

Alle 400 e saa hyvän kannettavan lukiolaiselle.

Vierailija
5/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan kannattaa ostaa missä on muistia 4gb. Tuo 2gb on liian aneeminen.

Minulla tuli muisti vastaan kun avasin liian isoja tekstitiedostoja Nanolla. Muisti loppui kesken ja järjestelmä alkoi killaamaan muita prosesseja. Siksi piti hankkia se ylimääräinen kahden gigan kampa.

Vierailija
6/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa puhuttiin myös käytetyistä.

Vierailija
7/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi käytetty Lenovon yrityskannettava on helposti parempi kun halvin mahdollinen Kiinasta tilattu Chuwi.

Vierailija
8/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kelpaa, apple pitää olla

Vierailija
9/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi käytetty Lenovon yrityskannettava on helposti parempi kun halvin mahdollinen Kiinasta tilattu Chuwi.

Esimerkiksi minulla on kannettava joka taitaa olla liian suuri lukiolaiselle, eikä taida olla 64- bittinenkään.

Ostetun uuden koneen kanssa tuli ongelma kun sitä ei saatukaan käynnistymään tikulta sitä koululla kokeiltaessa, joten minun täytynee itse vielä selvitellä asiaa ja varmistaa toimivuus.

Vierailija
10/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minulla on kannettava joka taitaa olla liian suuri lukiolaiselle, eikä taida olla 64- bittinenkään.

Ostetun uuden koneen kanssa tuli ongelma kun sitä ei saatukaan käynnistymään tikulta sitä koululla kokeiltaessa, joten minun täytynee itse vielä selvitellä asiaa ja varmistaa toimivuus.

Onko silloin vika tikussa vai koneessa? Minunkaan koneet ei koskaan käynnisty automaattisesti tikusta koska olen itse asettanut ne toimimaan niin. Ja luonnollisesti BIOS on salasanan takana.

Vierailija
11/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko silloin vika tikussa vai koneessa? Minunkaan koneet ei koskaan käynnisty automaattisesti tikusta koska olen itse asettanut ne toimimaan niin. Ja luonnollisesti BIOS on salasanan takana.

Kyseessä koulun tikku jolta siis pitäisi saada se DigabiOS-käyttöjärjestelmä käyntiin.

Haastavaa se voi olla näin peruskäyttäjälle hommata lisälaitteet, esim. sovitin ethernet-liitännällä, ja uutta konetta ei ole asetettu mitenkään toimimaan niin ettei käynnistyisi tikulta/saa käynnistysvalikkoa esiin. Siinäpä sitten olivat atk-opettajan kanssa ihmetelleet miten tämä nyt käynnistetään, ja minun pitäisi nyt asia tampiona selvittää.

Vierailija
12/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en yhtään luota HP:n koneisiin, kun jokainen uutena ostettu om hajonnut normaalikäytössä todella nopeasti. Acerit ja Lenovot ovat taas kestäneet vuosia hyvinä.

Vierailija
13/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä koulun tikku jolta siis pitäisi saada se DigabiOS-käyttöjärjestelmä käyntiin.

Haastavaa se voi olla näin peruskäyttäjälle hommata lisälaitteet, esim. sovitin ethernet-liitännällä, ja uutta konetta ei ole asetettu mitenkään toimimaan niin ettei käynnistyisi tikulta/saa käynnistysvalikkoa esiin. Siinäpä sitten olivat atk-opettajan kanssa ihmetelleet miten tämä nyt käynnistetään, ja minun pitäisi nyt asia tampiona selvittää.

Tietojenkäsittelyn sivuaineopinnot ei ole sama kun tietokoneen ajokortti mutta ATK-opettajan kuuluu silti osata käyttää konetta niin hyvin että osaa ratkaista tuollaiset ongelmat.

Vierailija
14/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en yhtään luota HP:n koneisiin, kun jokainen uutena ostettu om hajonnut normaalikäytössä todella nopeasti. Acerit ja Lenovot ovat taas kestäneet vuosia hyvinä.

No miksi et ole sanonut tätä jo aika päivää sitten? Sinulla on 2 päivää ollut aikaa sanoa jos jotain sanottavaa on.

Onko venäläinen perseenpäristin nyt hyvä vai huono sitten???`??????

Vierailija
15/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna tulla lisää älä turhaan ujostele.

Vierailija
16/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katselee noiden perus kannettavien teknistä esittelyä, niin huomaa, että kaikissa saman hintaluokan läppäreissä (hp, lenovo, asus, acer jne) on tismalleen sama prosessori, näytönohjain, muisti ja näyttö. Eli sen puoleen sama minkä ostaa. Kuoret vähän vaihtelee, mutta eipä niissäkään isoja eroja ole. Se on tuurissa, mikä kestää ja mikä ei. Oman kokemuksen mukaan hp ei ole nykyään sen kummempi kuin muut. Ainakin tytön hp meni takuuaikana vaihtoon, kun pojan asus, vaimon lenovo ja oma acer on kestäneet yli takuuajan.

Se on totta, että lukioon kelpaa mikä vaan, jossa keskusmuistia on 4 gigaa. Itse ostaisin kyllä 8gigan muistilla, niin tietää, että toimii joten kuten vielä viiden vuoden jälkeenkin.

Vanha teholtaan ja muistiltaan tehoton windos kone kannattaa päivittää linuxille. Sillä se toimii nopeammin kuin windowsilla uutena.

17/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi huipputarjous.Muistia 4GB ja lisäksi yksi tyhjä muistipaikka eli 2x4GB mahdollista.

Hinta vain 189e, mutta noudettavissa vain 3 myymälästä. Eli viimeisiä myydään.

https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/ACNXGGMED005/acer-aspire-es1-432-14-kannettava-musta#tab-store-availability-trigger

Vierailija
18/31 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä on ainakin hyviä kokemuksia asus ja acer koneista, tietysti voi aina tulla justiinsa se yksi kappale käteen minkä joku tampio on mennyt pudottamaan varastossa ja ruuvvit/liitokset löystyny... tällä hetkellä kokeilussa msi teholäppäri kakkoskoneena, toistaiseksi ei ole ollut ongelmia... sitten vasta kun on kokeillut useampaa saman valmistajan konetta niin voi sanoa tietävänsä jotain

huvittavaa lukea näitä kun asiasta mitään tietämättömät yrittää kuulostaa viisailta tai "cooleilta":)

Vierailija
19/31 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä on pelikone Tietokone. Mulla pöytäkone . Pojalla läppäri.ei ihan halpa ja i pod yliopistosta saatu.

Vierailija
20/31 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

itsellä on ainakin hyviä kokemuksia asus ja acer koneista, tietysti voi aina tulla justiinsa se yksi kappale käteen minkä joku tampio on mennyt pudottamaan varastossa ja ruuvvit/liitokset löystyny... tällä hetkellä kokeilussa msi teholäppäri kakkoskoneena, toistaiseksi ei ole ollut ongelmia... sitten vasta kun on kokeillut useampaa saman valmistajan konetta niin voi sanoa tietävänsä jotain

huvittavaa lukea näitä kun asiasta mitään tietämättömät yrittää kuulostaa viisailta tai "cooleilta":)

Hyvät naurut sinunkin kommentistasi sai. Että kiitos vaan:)