Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon sinulla on säästöjä?

Vierailija
11.07.2017 |

Itselläni on n.30 000 euroa, olen yli parikymppinen ja oon pienipalkkaisessa työssä. Avopuoliso toistuvasti ihmettelee, että kuinka oon oikein onnistunut olemaan niin säästeliäs. Itse en osaa oikein suhtautua tähän, sillä omasta mielestäni kulutan ihan normaalista ja voisi olla enemmänkin säästössä. En kuitenkaan kehtaa mainita ystäville kuin vain sen, että minulla on säästöjä. Tarkoitus ei ole leveillä tai mitään, koska kuitenkin joku sen kortin vetää esille.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 100 000 säästöjä maksettu asunto ja auto, ei velkaa. Eronnut ja onnellinen

Vierailija
42/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

62000€ on säästössä.

Aloitin säästämisen vuonna 2015, sitä ennen kulutin kaiken minkä tienasin.

N37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammapalstalla jokaisella on vähintään satatonnia säästössä. Hienoa!

Vierailija
44/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin että paljonko on säästöjä, moni täällä luettelee koko omaisuutensa.

Vierailija
45/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 mil.,  en asu Suomessa.

Vierailija
46/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamassa pankissa se maksimi satadonaa kun ei uskalla enempiä siellä pidellä kun kaatuessaan ei takaa kuin satkuun asti

loput on sitten kannon alla ja kivenkolossa

tietty pari ok taloa ja mökki ja muutama auto

olikkohan mullakin parikymppisenä jonkun verran mania kun työt tuli aloiteltua 14 vanhana ja nuukana ollut koko ikäni

en ostele vaatteita enkä käy ulkomailla

en juo enkä polta, paheisiini ei kuulu oikeestaan mitään ihmeellista

Vierailija
47/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voi olla 30000e OMIA säästöjä, jos on reilu 20-vuotias ja pienipalkkainen ja kuluttaa vielä normaalisti ja maksanut itse omat menonsa. Se jos isi ja äiti on antanut 25000e ja itse säästänyt 5000e, niin sitten voi olla mahdollista.

Isi ja äiti ei ole antanut minulle penniäkään, ihan itse olen nämä säästänyt. Kiitos kysymästä! Kun asuin vielä kotona, elettiin aika niukasti. Mä en esimerkiksi saanut kuukausirahaa tms. , mikä tuntui olevan aika yleistä kavereiden perheissä. Mulle aina teininä kuittailtiin siitä, että miksei sulla koskaan ole rahaa. 

Miten tuo on matemaattisesti mahdollista, jos olet pienipalkkainen ja olet itse hoitanut omat menot ja kuluttanut koko ajan normaalisti etkä ole saanut mistään rahaa?????

No oon 25-vuotias ja ollu töissä sen kuusi vuotta. Tehnyt tänä aikana paljon töitä, välillä ylityöksi mennyt. Eli on mahdollista? Kai elän sitten vain niukasti kuitenkin? 

Sitten ymmärrän, nuuka olet ollut.

Ja varmaan käynyt kotona syömässä ja kofin hankinnat kirpputorilta. Ei kohieläimiä eikä rahaa vieviä harrastuksia terve ja työmatkat pyörällä.

Vierailija
48/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voi olla 30000e OMIA säästöjä, jos on reilu 20-vuotias ja pienipalkkainen ja kuluttaa vielä normaalisti ja maksanut itse omat menonsa. Se jos isi ja äiti on antanut 25000e ja itse säästänyt 5000e, niin sitten voi olla mahdollista.

Isi ja äiti ei ole antanut minulle penniäkään, ihan itse olen nämä säästänyt. Kiitos kysymästä! Kun asuin vielä kotona, elettiin aika niukasti. Mä en esimerkiksi saanut kuukausirahaa tms. , mikä tuntui olevan aika yleistä kavereiden perheissä. Mulle aina teininä kuittailtiin siitä, että miksei sulla koskaan ole rahaa. 

Miten tuo on matemaattisesti mahdollista, jos olet pienipalkkainen ja olet itse hoitanut omat menot ja kuluttanut koko ajan normaalisti etkä ole saanut mistään rahaa?????

No oon 25-vuotias ja ollu töissä sen kuusi vuotta. Tehnyt tänä aikana paljon töitä, välillä ylityöksi mennyt. Eli on mahdollista? Kai elän sitten vain niukasti kuitenkin? 

Sitten ymmärrän, nuuka olet ollut.

Ja varmaan käynyt kotona syömässä ja kofin hankinnat kirpputorilta. Ei kohieläimiä eikä rahaa vieviä harrastuksia terve ja työmatkat pyörällä.[/quot

Kodin ja kotieläimiä. Korjaus

Vierailija
49/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä 1.25 euroa, käyttötilillä 525 euroa.

Oma asunto josta velkaa vielä 18900 euroa.

Vierailija
50/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei latiakaan, eikä lähitulevaisuudessa näytä jäävänkään säästöön mitään. Lapsilisiä odotellessa. Köyhyys ei ole ilo kelleen, mutta en jaksa stressata. Onneksi en ole materialisti.

Vierailija
51/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä 3000e.

Lisäksi asunto, auto, vähän rahastoja ja osakkeita ja korkosijoituksia. Asunnosta lainaa. En laske säästöksi mitään muuta kuin pankkitilillä olevat rahat. Kaiken muun omaisuuden myynnistä menee kuluja ja veroja, joten en katso niitä säästöiksi.

N25

Vierailija
52/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24v, 1 alle kouluikäinen lapsi. Viime vuonna valmistunut, säästöön vuodessa kertynyt n. 4000€. Opiskeluaikanakin pystyin pari tuhatta säästämään, eli yhteensä tällä hetkellä n. 6000€ säästössä.

Vierailija
53/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Kun tili tulee, laitan tietyn summan tilille, joka on 1/12 osa vuoden laskuista.

Sitten tilille jää 1800 e, tonni puskuria ja 800 e ruokarahaa.

Tosin nyt meillä on yli 350 e lounassetelikorttisaldoa per kk. Usein tämä plus satunnaiset kirppismyynnit riittävät kk ruokaostoksiin.

Kaikki loput, sentilleen, niillä teen ylimääräisen asunnon lyhennyksen.

Kaikki tarpeeton on kotoa myyty, jopa ns entisessä piianhuoneessa asuu tällä hetkellä vuokralainen.

Mutta onneksi lainaa on enää sen verran vähän , alle 100 000 e, jos kummatkin joudumme työttömiksi, korko on niin pieni, elämme .

Vierailija
54/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräisellä suomalaisella on säästöjä n. 1000 e. Samoin keskimääräisen suomalaisen älykkyysosamäärä on n. 100. Mutta AV-palsta on eri liigaa, kaikilla on ÄO 130+ ja säästöjä 150 k+!

Vierailija
55/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

400€ säästötilillä, saan n. 50€/kk säästettyä. N27, nettotulot 1100€/kk, vuokraan ja ruokaan menee lähes kaikki. Tosi harvoin saan ostettua "jotain kivaa" muuten vaan, ehkä kerran kuussa uusi vaate tai harrastukseen liittyvä väline. Budjetoin kyllä tarkasti. Uudet silmälasit tarvitsisin mutta sinnittelen vanhoilla vahvuuksilla, muuten häviää säästöt joita kartutan oikeisiin hätätilanteisiin...

Vierailija
56/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaana vasta aloitin opinnot eikä ollut mahdollista säästää kun opintotuki oli niin pieni ja vaikka tein iltaisin töitä niin tulot olivat todella pienet. Kaikki rahat meni vuokraan ja ruokaan. Vasta kun menin töihin niin pystyin säästämään. Toki tilanne olisi voinut olla eri jos olisin asunut opiskeluaikoina vanhempien nurkissa mutta muutin kotoa 19-vuotiaana. Nykyään nelikymppisenä pienituloisena on säästössä ehkä 60t €. Asuntolainaa vielä vähän jäljellä...

Vierailija
57/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 000 e. Yhden hengen talous, kuukaudessa laitan n. 500 e säästöön. Nettotulot 1 800 e kuukaudessa

Vierailija
58/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 42 ja talouden nettovarallisuus noin 700 000. Suurin osa on velattomassa asunnossa, mutta ihan pankkitileillä 250 000 e. Hölmöä, pitäisi opetella sijoittamaan, mutta ei ole ollut aikaa/kiinnostusta perehtytä asiaan.

Vierailija
59/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräisellä suomalaisella on säästöjä n. 1000 e. Samoin keskimääräisen suomalaisen älykkyysosamäärä on n. 100. Mutta AV-palsta on eri liigaa, kaikilla on ÄO 130+ ja säästöjä 150 k+!

Tutkimusten mukaan kun äo menee yli mensarajan>135 niin silloin yleensä ei säästösskään ole enää mitään vaan kaikki menee tai yli.

Rahan ja kulutuksen palvonta viehättää sellaisia semiovelia itsestään liikoja luulevia dunnergrugertapauksia.

No naiset vaatii kerskakulutusta, vaatteita, laukkuja, materiaa statusta asemaa...ja miehet haalii niitä naisten takia ja maailma tuhoutuu.

Mukavaa massasukupuuttoa kaikille:)

Vierailija
60/61 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 mil.,  en asu Suomessa.

2 mil Intian rupiaa vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme