Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon sinulla on säästöjä?

Vierailija
11.07.2017 |

Itselläni on n.30 000 euroa, olen yli parikymppinen ja oon pienipalkkaisessa työssä. Avopuoliso toistuvasti ihmettelee, että kuinka oon oikein onnistunut olemaan niin säästeliäs. Itse en osaa oikein suhtautua tähän, sillä omasta mielestäni kulutan ihan normaalista ja voisi olla enemmänkin säästössä. En kuitenkaan kehtaa mainita ystäville kuin vain sen, että minulla on säästöjä. Tarkoitus ei ole leveillä tai mitään, koska kuitenkin joku sen kortin vetää esille.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 85000e, toki sitten tuon lisäksi asunto.

m

Vierailija
2/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on n.30 000 euroa, olen yli parikymppinen ja oon pienipalkkaisessa työssä. Avopuoliso toistuvasti ihmettelee, että kuinka oon oikein onnistunut olemaan niin säästeliäs. Itse en osaa oikein suhtautua tähän, sillä omasta mielestäni kulutan ihan normaalista ja voisi olla enemmänkin säästössä. En kuitenkaan kehtaa mainita ystäville kuin vain sen, että minulla on säästöjä. Tarkoitus ei ole leveillä tai mitään, koska kuitenkin joku sen kortin vetää esille.

Säästöjä? Rahaa tilillä on vain tonnin kieppeillä, tosin limiitti käytettävissä. Muilta osin varallisuus on rahastoissa, suorissa osakesijoituksissa ja asunnoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallista rahaa 235€. 

Vierailija
4/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo säästöjä, on vain velkaa (asuntolaina).

Vierailija
5/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 50 000.

Vierailija
6/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOskus on ollut kymppitonneja mutta ei enää lasten syntymän jälkeen.

Yksinhuoltajana on tonnin vuokra, auto jne

Pari sataa säästössä, välillä tonni, mutta auton huoltoon se äkkiä uppoaa.

No, lapset on lähtemässä pesästä, eli pian voi alkaa säästää arkkurahaa..

Vierailija
7/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. 10000 ja olen hyvin pienipalkkainen. Olen säästänyt nuo n. kolmessa vuodessa. Nyt säästäminen onnistuu, kun enää yksi lapsi on elätettävänä. Tuen kuitenkin taloudellisesti myös mun opiskelijalapsia.

Vierailija
8/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

140.000e.

Vuosikymmenen elin 3000e vuosituloilla (en suostunu hakemaan mitään tukia, söin mielummin vain riisiä ja kananmunaa). Viimein nielin ylpeyteni ja hain työttömyyspäivärahaa ja nyt tullu 4v ajan jonkun 300e tukia ton päälle, ja palkka tuplaantunut. Loppusumma hieman alle 10.000e/vuosi nettona.

Onneksi osaan pörssiä :p Eikä edelleenkään kukaan halua palkata kun ei ole virallista koulutusta.

Tarkoituksena kasvattaa miljoonaksi ja elellä 5% osingoilla ulkomailla verottomasti (50.000e vuosituloilla). Ja sehän vasta alkua.. varovaisten laskelmien mukaan ois satoja miljoonia koossa "eläkeläisenä".

Vierailija
9/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viiskymppinen ja säästöjä tällä hetkellä noin 25 000€. Muutama vuosi sitten oli reilusti enemmän, mutta ostin omilleen muuttavalle lapselleni asunnon. 

Vierailija
10/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voi olla 30000e OMIA säästöjä, jos on reilu 20-vuotias ja pienipalkkainen ja kuluttaa vielä normaalisti ja maksanut itse omat menonsa. Se jos isi ja äiti on antanut 25000e ja itse säästänyt 5000e, niin sitten voi olla mahdollista.

Vierailija
11/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pitää paikkaansa että olisit itse aidosti säästänyt 30000e ja kuluttanut koko ajan normaalisti. Jos ikää on vähän yli 20 ja olet kuluttanut koko ajan normaalisti.

Vierailija
12/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä noin 5500 €, Aspilla reilu 2000 €, rahastoissa noin 2300 €. Valmistuin juuri ja sain vakipaikan, laskin että saisin muka lähemmäs tonnin kuussa säästöön jatkossa. :0 t. N25

Vierailija
13/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Vararahastossa on 15 000. Auto on yli 20 vuotta vanha, joten kohta tarvin rahaa.

Vierailija
14/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voi olla 30000e OMIA säästöjä, jos on reilu 20-vuotias ja pienipalkkainen ja kuluttaa vielä normaalisti ja maksanut itse omat menonsa. Se jos isi ja äiti on antanut 25000e ja itse säästänyt 5000e, niin sitten voi olla mahdollista.

Isi ja äiti ei ole antanut minulle penniäkään, ihan itse olen nämä säästänyt. Kiitos kysymästä! Kun asuin vielä kotona, elettiin aika niukasti. Mä en esimerkiksi saanut kuukausirahaa tms. , mikä tuntui olevan aika yleistä kavereiden perheissä. Mulle aina teininä kuittailtiin siitä, että miksei sulla koskaan ole rahaa. 

Vierailija
15/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kaikki on suhteellista ja tämä minun kuluttamiseni on minulle normaalia kun taas jollekkin muulle se olisi silkkaa pihistelyä?

Vierailija
16/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä miljoonaa eri rahastoissa ja vakuutuskuorissa. Olisi enemmän mutta oma lentokone ja helikopteri ja omakotitalo Sipoossa ovat syöneet vähän pääomia. No joten kuten kitkutelllaan tässä kuitenkin.

Vierailija
17/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isi ja äiti ei ole antanut minulle penniäkään, ihan itse olen nämä säästänyt. Kiitos kysymästä! Kun asuin vielä kotona, elettiin aika niukasti. Mä en esimerkiksi saanut kuukausirahaa tms. , mikä tuntui olevan aika yleistä kavereiden perheissä. Mulle aina teininä kuittailtiin siitä, että miksei sulla koskaan ole rahaa. 

Miten tuo on matemaattisesti mahdollista, jos olet pienipalkkainen ja olet itse hoitanut omat menot ja kuluttanut koko ajan normaalisti etkä ole saanut mistään rahaa?????

Vierailija
18/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on matemaattisesti mahdollista, jos olet pienipalkkainen ja olet itse hoitanut omat menot ja kuluttanut koko ajan normaalisti etkä ole saanut mistään rahaa?????

No oon 25-vuotias ja ollu töissä sen kuusi vuotta. Tehnyt tänä aikana paljon töitä, välillä ylityöksi mennyt. Eli on mahdollista? Kai elän sitten vain niukasti kuitenkin? 

Vierailija
19/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tuntuu että tässäkin ketjussa liioitellaan... kaikkien mammojen miehet aina 190cm pitkiä, heillä 30cm mulkku ja säästössä vähintään 50 000€. No, voi toki ollakkin mut ei nyt niin monella varmasti ole tolkuttomia säästöjä.

Itsellä tällä hetkellä säästötilillä 100€ kun viime kuussa hajosi pesukone ja piti ostaa uusi. Sinne meni ne säästöt.

Vierailija
20/61 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunnoissa 100000e, muutoin tilillä alle 1000e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän