Miksi Trumpista ei pidetä mediassa? Tuli vaan Hesarin jutusta mieleen, kun taas kiusaavat sitä jollain epäolennaislla Twitter -uutisoinneillaan jostain Trumpin biisistä
Ihmeellistä, taitaa talous olla perimmäinen syy, miksi Trumpia vastustetaan. Tai joku sellainen, että jos Trumpin kaltainen on presidenttinä tai pääministerinä, niin silloin ei voida toteuttaa jotain suunnitelmaa, esim. suuryritysten ja pankkien ylivallasta.
Mitä, jos oikeasti olisi niin, mutta aina esitettäisiin syyksi, että no, me ei hei nyt pidetä Trumpista, koska se on rasistinen! Eli media huijaisi ihmisiä.
Mä en vaan kertakaikkiaan jaksa uskoa tuohon, että mediaa tai mitään ylikansallista yritystä kiinnostavat ihmisoikeudet, yksittäisiä toimittajia kiinnostaa keskimääräistä enemmänkin, mutta kokonaisuutena media ja ylikansalliset yritykset ovat eniten kiinnostuneita kai rahasta ja taloudesta. Miksi niitä silloin ihmisoikeudet kiinnostaisi? Tässä kuvassa tuo huoli rasismista näyttää vain sille, että sitä käytetään tekosyynä, koska se on hyvin tunteisiin vetoavaa ja sillä voitais helposti perustella oma toiminta jotai poliitikkoa vastaan. Ei kai ihmisille voi sanoa sitäkään, et Trump nyt vaan ei sovi, koska se vastustaa globalisaatiota tms., (koska suurin osa ihmisistä vastustaa myös globalisaatiota). Ja me halutaan ihmisvastainen globalisaatio kuiteski, teitä ihmisiä vastaan. Rasisteja nyt inhoo jokainen täysjärkinen, mut tuo media epäilyttää ja kovasti.
Itse kannatan huomattavan liberaaleja arvoja, keskimääräistä suomalaista rajusti liberaalimpi olen, enkä edes näe uhkaa maahanmuuttajissa eli en kannata ees konservatiivien ja Trumpinkaan arvoja. Mutta talousjutuissa globalisaatiokaan ei ole hyvä juttu edes ympäristön kannalta, kun kaikkea rahdataan ympäri maapalloa turhan vuoksi ja kaikki on saatava halvalla. Eli jos globalisaatio on liberaalia, niin siinä olen konservatiivisempi. Talous ei sais olla ykkösjuttu maailmassa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump on uhka eliitille ja media on eliitin vallassa. Eliitillä pitää olla kaikkea puuhasteltavaa ja puhaltavat globaalisti yhteen hiileen että näyttäisi että tekevät jotain hyödyllistä. Trump on irtaantunut tästä teatteriryhmästä ja onhan se valtava uhka eliitin eduille kun Trump osoittaa että voi elää myös toisin.
Trump on itse osa "eliittiä"! Hänellä ei ole mitään käsitystä ns. tavisten oikeasta elämästä koska hän ei ole koskaan elänyt sellaista.
Se että on paljon rahaa ei tee ihmisestä vielä eliitin osaa. Teot ratkaisee. Se että asettuu puolustamaan alamaistensa etuja eliittiä vastaan kuten Trump tekee.
Oletpa naiivi. Trump puolustaa tasan viime kädessä omia intressejään.
En ole lukenut Trump uutisointeja enää kuukausiin. Naurettava ajojahti vaikka ei meno oikeasti juurikaan eroa siitä kun Obama oli vallassa.
"Naurettava ajojahti", kun korkea-arvoiset virkamiehet kertovat että Venäjä on sekaantunut Trumpin avustuksella presidentin vaaleihin? Trump on myynyt maansa päästäkseen presidentiksi, vai luuletteko että Putin hyvää hyvyyttään auttaa "kaverinsa" valtaan? Venäjän osuus vaaleissa on kivikova fakta, josta vedenpitäviä todisteita tippuu lisää koko ajan.
En tiedä tuleeko sitä päivää ikinä, jolloin pystyisin käsittämään miten vieläkin jotkut niin fanaattisesti ylistävät Trumpia eivätkä kertakaikkiaan näe/ymmärrä/halua nähdä totuutta siitä, millainen ihminen on kyseessä.
Kyllä pisti ihmetyttämään kun katsoin Trumpin likan kuvaa kun tämä katse tyhjänä pelokas ilme kasvoilla istui kokouspöydässä. Ehkä seuraavaksi Barron?
Vierailija kirjoitti:
"Naurettava ajojahti", kun korkea-arvoiset virkamiehet kertovat että Venäjä on sekaantunut Trumpin avustuksella presidentin vaaleihin? Trump on myynyt maansa päästäkseen presidentiksi, vai luuletteko että Putin hyvää hyvyyttään auttaa "kaverinsa" valtaan? Venäjän osuus vaaleissa on kivikova fakta, josta vedenpitäviä todisteita tippuu lisää koko ajan.
En tiedä tuleeko sitä päivää ikinä, jolloin pystyisin käsittämään miten vieläkin jotkut niin fanaattisesti ylistävät Trumpia eivätkä kertakaikkiaan näe/ymmärrä/halua nähdä totuutta siitä, millainen ihminen on kyseessä.
Höpöhöpö. Mitään "kivikovia faktoja" ei Venäjän osallisuudesta ole. Lisäksi on syytä muistaa, että ainoa mitä "hakkerit" paljastivat oli demokraattien epäasiallinen suhmurointi. Tämä venäläisistä hakkereista meuhkaaminen on ainoastaan tekosyy jonka varjolla demokraatit voivat rauhassa jättää itsetutkiskelun väliin. Ja sama tilanne on muuallakin, vasemmisto välttelee introspektiota syyttelemällä venäläisiä sen sijaan että oikeasti kysyisivät itseltään miksi niin monet aikaisemmin varmat vasemmiston kannattajat eivät heitä enää tuekaan.
Itse vanhana vasemmistolaisena ärsyynnyn huomattavasti enemmän tästä oman puolen kyvyttömyydestä katsoa itseään peiliin kriittisesti, ja innokkaasta vastapuolen demonisoinnista. Käytös on kaikin puolin epäasiallista ja syö uskottavuutta kun muita haukutaan asioista joita oman puolen väeltä sallitaan kyselemättä. (Ja ei, minua ei kiinnosta "mutkun noi toisetkin" -puolustelu. Se ei mene läpi viisivuotiaalta hiekkalaatikolla, saati sitten aikuisilta ihmisiltä.)
Sukulaisten suosiminen, oman yrityksen suosiminen, jättänyt kertomatta sidonnaisuudet, jne. Näitä löytyy.
Se että on paljon rahaa ei tee ihmisestä vielä eliitin osaa. Teot ratkaisee. Se että asettuu puolustamaan alamaistensa etuja eliittiä vastaan kuten Trump tekee.