Isomummu lausuu lasten nimet "Kesilia" ja "Alikia" vaikka nimet ovat Cecilia ja Alicia
3v tytöt ovat alkaneet jo itsekin ihmetellä miksi "isomamma" sanoo nimet eri tavalla. Miten sen nyt lapselle sitten selität? Sanonko että isomamma on jo vanha ja sairas eikä muista?
Kommentit (45)
Nehän pitää lausua "kekilia" ja "alikia"
Sukulaisetpa onnistuivat antamaan lapselleen nimen, jossa ei ole ainuttakaan vierasta kirjainta, mutta jota kukaan ei näy osaavan kirjoittaa. FB:ssä kun oli video lapsen harrastussuorituksesta, kommentoineista ihmisistä jokainen kirjoitti lapsen nimen väärin... kaikkiaan kolmella eri tavalla. Bonuksena tuo nimi on aina lausuttu suomalaisittain, mutta nyt perhe asuu sillä kielialueella, josta nimi on kotoisin, ja nyt mietitään, onko ääntämystä vaihdettava, etteivät paikalliset pidä dillepelleinä. Lapsi on jo reilusti yli 10 vee
Sori tää oli jo niin huono etten lukenut mitään. Summaan, että rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Kai nää asuu Malmilla sitten?
Opetelkaa laskemaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että AP on White Trash, kun on tommoset nimet antanut. Huomaa, että on White Trash tämä, ap Myöskin , jos tämän lapsilla elää vielä isomummo. Vain wt:t sikiäää 17-19vuotiaina, jolloin neljän sukupolven mahdollisuus onnistuu.
Jos ap siittänyt pentunsa 17 vuotiaana, on tämän äiti eli lasten mummo tullut mummoksi 34-36 vuotiaana ja isomummo (josta juuri puhuttiin)on tullut isomummoksi 52-55 vuotiaana.
Sikiäkää hitaammin ja antakaa suomalaiset nimet, nii ei tartte hävetä, että vaan wt:t lisääntyy, kun tavalliset ihmiset ei. Ootte varmaa soskun asiakkaita?
Ei se nyt ihan noin mene. Jos suvussa saadaan ensimmäiset lapset noin 25-vuotiaina, niin isoäiti on 50-vuotias, kun lapsenlapsi syntyy ja isoisoäiti vastaavasti 75-vuotias. Jos suvussa tavataan elää pitkään, neljä elossa olevaa sukupolvea onnistuu, vaikka lapsen saisi vasta kolmikymppisenä (isoisoäiti on silloin 90-vuotias).
Näin meillä. Minun mummini on 92-vuotias ja lapseni ovat 10- 8- ja 6-vuotiaita eli mummini on heille isomummi. Oma äitini eli lasteni mummi on 65-vuotias eli isomummi sai mummin 27-vuotiaana. Minä olen 42-vuotias eli äitini sai minut 22-vuotiaana ja minä puolestani sain esikoiseni 32-vuotiaana. Kukaan ei ole saanut lapsia alaikäisenä tai edes nuorena aikuisena eikä kenestäkään ole tullut mummoa kolmikymppisenä (mummini oli lähemmäs 50, kun hänestä tuli mummi). En usko, että meitä ehtii tulla viittä sukupolvea (en ainakaan toivo, koska esikoinen on vielä niin nuori) mutta sekään ei olisi ollut mikään mahdottomuus, jos olisin itse tehnyt lapseni saman ikäisenä kuin mummini tai äitini eli 5-10 vuotta aiemmin.
Pistitte lasten nimiin kee-kirjaimen, muttette osaa käyttää sitä oikein... Samalla tavoin kävisi varmaan "reen" kanssa. Mummille pointsit.