Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän isä narsisti?

Hmmm?
10.07.2017 |

Mitä mieltä olette poikaystäväni isän toiminnasta? Py on 21 v, käynyt lukion kotipaikkakunnalla ja nyt käy 40 km asti ammattikoulussa. Asuu vanhemmillaan, koska 2. asteen opintotuilla ei eletä, eikä tulisi saamaan isältään (kkpalkkan. 5000e) minkäänlaista tukea. (Äiti on nuorimman lapsen omaishoitaja eli hänen tulonsa ovat todella pienet). Äiti haluaisi tukea mutta ei pysty.

Pyn isä laittaa poikansa tekemään naikki perheen "raskaat" kotityöt. Lämmityslaitteiden korjaukset (joka päivä reistaa), autojen korjaukset (väh. joka viikko jotain), nurmen leikkuu, pensaiden trimmaus, lamppujen vaihto, autojen pesut, lehtien haravointi, postit täytyy noutaa hänelle, täytyy lähteä kuskiksi kauppaan kun hän ei jaksa ajaa. Samaan aikaan tämä isä makaa kaiket päivät päivätöidensä jälkeen sohvalla katsomassa televisiota, ajamassa moottoripyörällä tai rassaamassa ajoneuvoja (ylimääräistä rassausta, vaihdetaan jotain osia hienomman näköisempiin ym. ei siis pakollista korjaamista)

Ei tässä periaatteessa mitään. Totta kai hänen täytyy osallistua kotitöihin MUTTA tämä isä ei koskaan kysy häneltä ja työmäärä on absurdi! Ja jos poikaystävä on vaikka ajatsitten sopinut tekevänsä minun kanssani jotain (mennään leffaan ym.) ja sitten kun ollaan lähdössä niin tämä isä saattaa juuri silloin keksiä että hänen poikansa täytyisi juuri sillä sekunnilla tehdä jokin työ. (Ei ole maininnut asiasta aiemmin) Poikaystäväni pitäisi kuulemma kysyä, että saako hän lähteä jonnekin koska hänelle voisi olla hommaa tehtävänä. Tästä tämä isä sitten suuttuu.

Kerran poikaystäväni oli korjannut pari tuntia jotakin lämmityslaitetta ja saanut homman valmiiksi. oli sitten menossa huoneeseensa tekemään jotain omaa. Hänen isänsä meni perään tuohtuneena ja kysyi "mikä meni väärin?". Poikaystäväni olisi kuulemma pitänyt mennä kysymään isältään, että olisiko hänellä tälle vielä jotakin hommaa.

Jos poikaystäväni on minun luonani, joutuu hän olemaan koko ajan varpaillaan. Isä saattaa yhtäkkiä keksiä että nyt poikaystäväni täytyy heti tulla tekemään jotakin.

Itse opiskelen toisella paikkakunnalla. Näemme vain viikonloppuisin. Kerran olin tulossa perjantai-iltana kotipaikkakunnalle. Meidän piti mennä veljeni luo viettämään iltaa. Poikaystävän isä olikin keksinyt että poikaystäväni täytyý maalata jokin seinä klo 22 illalla ja että se on saatava heti valmiiksi. Laitoin sitten "appiukolleni" tekstiviestiä että" asia on nyt niin että meillä olisi menoa. Eikö maalauksen voisi tehdä huomenna valmiiksi. Tarvitseehan hän työnjohtajaa valmistamaan työn laatua. :)" <- yritin vitsailla. Viittaan siis itseeni työnjohtajana.
Tästä viestisyä hän suuttui niin pahasti että oli vaimolleen raivonnut kuinka halveksun hänen isyyttään. Kun tulin seuraavana ilta poikaystäväni luo, alkoi appiukko raivota minulle kuinka kukaan muu kuin hänen vaimonsa ei käskytä häntä ja että niin kauan kuin poikaystäväni asuu hänen nurkissaan niin hän määrä tasan tarkkaan mitä poikaystäcäni tekee. Lähti sitten ovet paukkuen ulos. Ei koskaan pyytänyt anteeksi ja piti 2kk mykkäkoulua minulle.

Poikaystäväni äiti on yrittänyt puhua poikansa ja minun puolesta. Anoppini on oikeasti todella mukava. Mutta poikaystäväni isä on niin sovinisti että hän ei ota mitäänkuuleviin korviinsa.

Ainiin. Poikaystävälläni on sisko jolla on psykologisia ongelmia. Käynyt terapiassa vuosia. Nyt sitten viimein tämä isä suostui lähtemään perheterapiaan mukaan. Tytär oli kysynyt isältään että rakastaako tämä häntä. Isä oli vastannut että ei voi valehdella että välittäisi. Ja matkalla takaisin kotiin oli valittanut tyttärensä kuullen kuinka häneltä meni 500e tienestit tämän terapian takia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosien teko kuuluu lääkäreille, heillekin se voi olla vaikeaa, mutta toki maallikkokin näkee, että miehen käytös ei ole normaalia, eikä hyväksyttävää.

Eikö pojalla ole mahdollisuutta saada työtä opiskelupaikkakunnalta ja lisäksi opintolainaa, vai pelkääkö hän, että äitinsä työtaakka lisääntyisi kohtuuttomaksi miehensä käskytettävänä? Mitä muuten tapahtuisi, jos poika yksinkertaisesti kieltäytyisi liioista vaatimuksista?

Vierailija
2/3 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikaystäväsi on jo 21v, saa hän Kelalta tukea. En näe mitään syytä vitkutella noin ahdistuneen ja määräilevän ihmisen luona, joka ei selvästikään halua teidän olevan yhdessä.

Nyt vaan mars etsimään asuntoa, mihin saa toimittaa vuokravakuuden Kelalta. Ei mukavin vaihtoehto, mutta huomattavasti parempi kuin nykyinen tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän sitten, että lapsi muuttuu ikääntyessään oman vanhempansa kaltaiseksi....

Minun ex-appiukkoni oli myös jonkin sortin narsistinen, ilkeä ainakin. Nuori Poikaystäväni ei ollut, tai ainakaan en tunnistanut nuorena niitä piirteitä. 20 vuodessa mies muuttui ja on tänä päivänä aivan yhtä ilkeä kuin oma isänsä.