Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välilevyn pullistuma & jatko?

Selkäkipu
10.07.2017 |

Hei!

Nyt yhdeksännen päivän selkäkipuilu takana. Kolme eri lääkärireissua, joista viimeisin kirjoitti +2 viikon sairasloman... Viime viikon olin myös sairaslomalla, perjantaina töissä ja työpäivän jälkeen näin tämän jälkinmäisen lääkärin.

Lääkärin tyly arvio oli, että minulla olisi välilevyn pullistuma. Kävely, istuminen ja makoileminen on kaikki yhtä tuskaa. Kipu vienyt jalat alta monta kertaa, säteilee nivusiin ja selkää on vaikea suoristaa.

Fysioterapiaan sain lähetteen, kesälomallahan ovat joten tästä ei apua. Selkä kuvataan tulevan viikon aikana. Leikkausta kuullemma vältetään viimeiseen asti, sillä tämä voi vaikuttaa viereisten nikamien välilevyihin haitallisesti.

Kiinnostaisikin tietää, ihmiset jotka kyseisestä vaivasta kärsitte/ olette kärsineet? Miten kuntouduitte tai kykenitte jatkamaan normaalia elämäänne? Jos se edes oli mahdollista? En ole jäänyt petipotilaaksi, venytellyt selän sallimissa rajoissa. Pakottanut itseni kävelemään 3 - 6km päivittäin. Liikunt on pitänyt kivut jotenkuten siedettävinä. Omaan ennestään korkean kipukynnyksen, mutta tämmöistä tuskaa ei ole vielä tullut vastaan.

Mies 27v

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasseihin menevä kipu on silloin alin nikama. Kaksi olen urheilussa hajottanut. Liiku kivun rajoissa. Vältä lääkkeitä. Itse pääsin viimeksi viikon panadolkuurilla. Kestää vuodesta kahteen päästä alkutilanteeseen. Paranee spontaanisti ja harvoin leikataan. Ainoastaan jos ei ulosteet toimi tai jalat menee kunnolla alta.

Vierailija
42/42 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lihaskramppiin ja jalkaan säteilevään hermosärkyyn auttoi triptyl. Mitkään särkylääkkeet tai relaksantit eivät auttaneet. 2 viikkoa oli sairauslomalla, kun en pystynyt kävelemään. Kuukauden ramppasin lääkärissä viikon välein saamassa kipupiikkiä ja relaksanttia. Sen jälkeen sain triptyl-reseptin ja lähetteen ortopedille ja magneettiin. 10kk päästä lopetin triptylin ja pystyn jo liikkumaan lähes normaalisti. Juoksemaan en enää pysty. Toivoa on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla