Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko uusi äitiyspakkaus on jaossa?????

31.03.2006 |

Tietääkö joku, onko uusi 2006-pakkaus jo jaossa, vai vieläkö on vuoden 2005 pakkausta jäljellä??? Eli uskaltaako vielä tilata, vai pitääkö pantata Kelan lapun lähettämistä?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että joko joku on saanut sen uuden pakkauksen? Itse tässä juuri odottelen, että koska tulee postista lappu. Pitäis kai tulla tällä viikolla ja jännittää, että kumpikohan pakkaus siellä postissa on mua odottamassa.

T: Canderel rv 32+4

Vierailija
42/78 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin se siirtyy vissiin heinäkuulle :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tosi että menee heinäkuulle asti??mistä moinen tieto....??

Vierailija
44/78 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta heinäkuusta en tiedä, mutta itse sain pakkauksen viime perjantaina ja vanha se oli vielä.

Anna

Vierailija
45/78 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu et uuden pakkauksen tuleminen viivästyy aina vaan. Ekana ilmoitetaan et vaihtuu maalis-huhtikuun vaihteessa, sitten huhtikuun puolessa välissä ja mihinköhän se seuraavaksi siirtyy?! Heitin ton heinäkuun vaan siks kun itsellä on silloin la. Toivotaan et vaihtuis ens viikolla niinkuin on lupailtu.

Tosiaan jos vanhan saan, niin ei siinä sit mitään. Jätän vaan haalarin käyttämättä ja saan enemmän muita vaatteita kun en aio kestovaippailla kuitenkaan.

Vierailija
46/78 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. sellaisille jotka haluaa heti lisää lapsia, kumiallergisille, niille jotka ottaa kierukan ja lestadiolaisille.

En ymmärrä miksi siellä pitää olla kumeja?

Noniin anteeksi, en vaan voinut olla kommentoimatta. Onpas tässä ketjussa muuten tosikkoja!

Itsekin olen huomannut että vitsillä ei näillä sivuilla pidä mitään sanoa, kaikki otetaan kirjaimellisesti ja huumori on täysin vierasta.

(Kts. kohta uusi pakkaus tulee heinäkuussa yllä)

Vierailija
47/78 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli ainakin vanhaa mallia oleva pakkaus. Haettiin eilen postista... Minulle kelpasi ainakin oikein hyvin tuokin. On kiva saada täydennystä vauvanvaatteisiin ja tarvikkeisiin. Esikoista kun odettelee, niin mitään ei ole vielä liikaa.

Vierailija
48/78 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tässä ketjussa muuten tosikkoja!

Itsekin olen huomannut että vitsillä ei näillä sivuilla pidä mitään sanoa, kaikki otetaan kirjaimellisesti ja huumori on täysin vierasta.

(Kts. kohta uusi pakkaus tulee heinäkuussa yllä)

että huumori on vierasta..kuulin joku aika sitte et olis siirtymäs kesäkuulle ja sit sanotaan et heinäkuulle,ei kyl olis mikää ihme vaik näin olis jos niitä on viel niin paljon jäljellä ja kun jakajana on vielä kela..ja jos joku tosissaan kysyy et onko tietoa milloin tulee ja jos joku siitä ilmottais,niin tarviiko siihen HUUMORILLA vastata et heinäkuussa,parempi jättää vastaamatta silloin koska joitaki se voi kiinnostaa!mutta täytyy muistaa että täällä heitellään tollaista huumorilla..

Vierailija
49/78 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuo ylempi teksti oli lainattu lucipaian tekstistä....

Vierailija
50/78 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei täällä näköjään voi huumoriakaan viljellä ilman että herneitä vedetään nenään!

Ihan vaan niille tosikoille tiedoksi että elämä olisi paljon helpompaa ja nautittavampaa kun hieman höllentäisi sitä pipoa ja ottaisi aurinkoisemman ja avoimemman asenteen!!!

Vierailija
51/78 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se oli vielä vanhaa 2005-vuoden mallia. Ei auttanut meikäläiselle papereiden panttaus viimeiseen asti. Nyt sit vaan odottelen äitiysraha-päätöstä, joka ei varmaan valmistu ikinä. =(

Olin silti kyllä ihan tyytyväinen siihen vanhaan pakkaukseen, vaikka toivoinkin enemmän sitä uutta.

T: Canderel rv 32+5

Vierailija
52/78 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olisi mukava nähdä joku tutkimus tästä imetysasiasta, eli kuinka hepposin perustein ihmiset ihan oikeasti luopuvat imetyksestä?

Täytyy kuitenkin muistaa, että niitä äitejä on aina jotka eivät voi imettää, joko maitoa ei vaan tule vaikka kaikkesi tekisit tai esim jokin lääkitys voi estää imetyksen kokonaan, ja tämä " tuttipullotoiminta" yhteiskunnan taholta on aika julmaa. Pakkauksesta se poistettiin ja syy kerrottiin, ikävä juttu että varmasti tämä tuotttaa monelle lisää paineita ja pahaa mieltä kun pulloa ei pakkauksesta saa, jolloin pulloruokinta olisi helpompi kokea hyväksyttäväksi myös yhteiskunnalta. Jos niitä pulloja kerran kaupasta saa, niin voihan sen pullon poiskin heittää jos sitä ei tarvitse. Ja tuskin kenenkään kaappitila on niin rajallinen ettei se yksi pienen pieni pullo sinne mahdu.

Synnytyksen jälkeen esim yksinhuoltajalla voi olla aika ikävää kotona odottamassa maidon nousua ja sitä sitten ei tulekaan...Kauppaanhan siinä joudut lähtemään pulloa hakemaan vaikka korviketta olisit etukäteen varannut. Itse ainakin(vaikken yh tulekaan olemaan) ostaan kaappiin valmiiksi muutaman tetran korviketta, kukaan ei kuitenkaan koskaan voi tietää tuleeko maitoa vai ei. Ja vaikka laitoksella tulisi niin sehän voi " loppua" hetkenä minä hyvnäsä tai ei vauvalle riitäkään.

Väitän(viittaamatta mihinkään tutkimukseen koska sellaista ei ole tehty) että yksikään nainen Suomessa ei ole jättänyt lastansa imettämättä sen takia että äitiyspakkauksessa oli tuttipullo. Ja väitän myös, että tämä ei ihmisten kohdalla vaikuta millään lailla päätökseen siitä imettääkö lastansa vai ei.

Mielesätni tämä ikuinen jauhaminen imetyksestä on todella typerää. (jauhanpa silti taas itsekin..;)Jos itse on onnistunut tyädellisesti on tietenkin hyvä ja kiva tulla muille leuhkimaan miten omalla lapsella kaikki on hyvin. Siksi toivonkin, että KUKAAAN ei ottaisi imetyksestä sellaisia paineita kun nykyään kaikilla tuntuu olevan. Kyllä sitä maitoa tulee jos on tullakseen, ja jos ei tule niin entäs sitten? On silti erittäin suuri todennäköisyys että lapsesta kavaa ihan terve ja mukava ihminen. Rintaruokinta ei ole mikään portti autuaaseen elämään ilman allergioita ja sairauksia, vaikka tottakai rintamaito on lapselle parasta mahdollista ravintoa, sitä ei varmasti yritä kukaan korvikevauvan äiti kieltää.

Mitä alkuperäiseen keskustelu aiheeseen tulee, n tiedä milloin uutta pakkausta aletaan jakaa:D Kelahan edelleen lupaa sivuillaan että huhtikuun puolesta välistä, mutta tokihan on selvää että pidempäänkin niitä voi riittää. Kauheaa, jos sattuisi saamaan tuon vanhan kun siinä on tuo imetyksen tuhoava pullokin...

Itsellä 2005 pakkaus odottaa laatikossa vauvaa. Mielestäni kaikki vaatteet nättejä, myös haalari, joka luonnossa oli paljon nätimpi kuin kuvissa. Ja loppujen lopuksi, onko sillä merkitystä minkälainen vaatetus vaunuissa nukkuvalla vauvalla on? KAi pääasia sentään on että vaavilla on lämmin ja hyvä olo:)

Tsemppiä kaikille odottaville, älkää ottako siitä imetyksestä itselleni elämää suurempaa asiaa. Se voi onnistua, mutta jos ei onnistu, ei se teistä tee yhtään sen huonompaa äitiä kuin kenestäkään muustakaan!

Br1t ja Mercedes 37+0

Vierailija
53/78 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin sanottu=)

kun olen noita juttuja kuullu et synnytys kun on ohi,niin hirveää painostusta imettämisestä ja kaikillahan sitä ei tosiaan tule!ja toisaalta helpomminhan se onnistuis(ainaki uskon et mulla)jos siitä ei painosteta.kaverilla oli ainaki käyny niin et vasta kotona oli onnistunu,koska sairaalas liikaa painostusta..mut toisaalta se on annettu niille työtehtäväksi painottaa sitä..

Ja olis se ollu kyllä hyvä jos se pullo olis jääny siihen pakkaukseen, ei luulis ketään niin häiritsevän ku jotku niitä tarvii,mutta näköjään haittaa..itse en ainakaan aio imettää yleisillä paikoilla(on se kohteliaisuus kysymys vaikka onkin luonnollista mut en itsekään tykkää jos joku esim ravintolassa ottaa tissin vain esille..),jos vauvan nälkä niin toivottavasti pullo maistuu silloin..

mutta tällainen mielipide=D

kevään jatkot kaikille=D

Vierailija
54/78 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli maanantaina postissa. Ihan kiva näytti sekin olevan.

Vierailija
55/78 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tarvitaan uusia veronmaksajia ja mitä valtio tekee, tukee vaan ehkäisyä. Eiköhän niitä ehdi kaupasta hakea jos uutta ei heti halua mikä imetyksen vuoksi tuskin edes onnistuukaan (siis jos imettää).

ps. ei tartte hermostua..on vaan mun mielipide ja imetykseen en ota edes kantaa sen enempää kuin toivon sen kohdallani onnistuvan.

Vierailija
56/78 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vitsi ruveta kritikoimaan noita pakkauksessa tulevia kondomeja :) kritiikkinä tälle imetystappelulle. Melkein kuitenkin pitää varmistaa, että ettehän te nyt ihan oikeasti ajattele, että ne kumit on siellä ehkäisytarkoitusta varten? ;) No joo... :D

Sitä ekaa uutta pakkauksen saajaa (ja sen aiheuttamaa hässäkkää) odotellessa. Mulla varmaan hakemukset menee nyt jostakin työpaikan palkanlaskennan kautta tai en tiedä, kuinka nopeasti saan sieltä tarvittavat liitteet hakemuksen mukaan, ja olenkin tässä mietiskellyt, että kuinkakohan kauan siinä sitten menee, että lopulta se hakemus päätyy Kelalle..? Täytynee selvitellä, vaikka onhan tässä onneksi vielä aikaa kesäkuun alkuun.

Hyvää pääsiäisen aikaa!

Mii-

Vierailija
57/78 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikko vielä jakavat vanhaa pakkausta. Olen töissä Kela:ssa.

Vierailija
58/78 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla kokoajan tuo pari viikkoa...itse kävin kelalla tänään ja kysäisin samalla,sitte vasta ku vanhat on jaettu alta pois eli riippuu meistä....

Vierailija
59/78 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin viime viikolla sinne jossa pakkaavat pakkaukset, niitä on niin paljon palautettu, että menee huhtikuun viimeselle viikolle ennenkun pääsevät postittamaan uusia pakkauksia.

Vierailija
60/78 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni haluaa uuden pakkauksen, niin antavat palautua paketin lähettäjälle ja odottavat uutta.