Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko uusi äitiyspakkaus on jaossa?????

31.03.2006 |

Tietääkö joku, onko uusi 2006-pakkaus jo jaossa, vai vieläkö on vuoden 2005 pakkausta jäljellä??? Eli uskaltaako vielä tilata, vai pitääkö pantata Kelan lapun lähettämistä?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tipi-77:

Juu, minä voisin kyllä ottaa myös ennemmin tuon 2005 pakkauksen, vaikka ihan kivalta uusikin näyttää. Kolmen viikon päästä saan neuvolasta KELA:n hakemukset; pitää laittaa sitten heti menemään...

Mehän nappaamme tuosta jäljellä olevasta määrästä jo 3 pakkausta, joten kyllä ne pian hupenevat ;)

t. Tipi ja kolmoset rv 20+1

Laskujeni mukaan saisitte kuusi pakkausta (jos siis haluaisitte) mutta taisit sen itsekin tietää ja otat rahana kolme ja pakkauksina kolme. Vai? :)

Vierailija
22/78 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toivottavasti ei nyt kukaan ota hernettä nenään, mutta mulla oikeesti huvitti, kun luin tätä pinoa.

Onko sillä nyt OIKEASTI niin paljon väliä, että kumman pakkauksen saa!?? Ja tosiaan, se hakemus PITÄÄ olla kelassa 2kk ennen laskettu aikaa viimestään, muuten voi unohtaa koko pakkauksen.

Jos kerran on niin tarkkaa niistä vaatteista ja väreistä, niin eikös oo parempi ottaa rahana ja ostaa juuri sen värisiä mitä haluaa. Ja mitäs, eihän sitä tiedä, vaikka vauva itse tykkäiski enemmän just punaisesta vaikka mamma tykkääki keltaisesta ;)

En oikeesti vaan ymmärrä tätä JOKA vuotista ä-pakkaushössötystä. Sieltä tulee laadukkaita, vauvalle mukavia vaatteita -se on varmaa. EIKÖ SE RIITÄ? Itse olen ottanut pakkauksen kahdelle ekalle lapselle (pakkaukset vm -98 ja-03 enkä kyllä keksi kummastakaan valittamisen aihetta. Kolmannelle en ottanut, koska tuo -03 pakkaus oli kokonaisuudessaan käytettävissä (syntyi 1/05) siskolta jääneenä. Nyt odotan neljättä ja ajattelin taas pakkauksen ottaa, koska jotenki se " kuuluu raskauteen" . Harmitti jälkeenpäin, kun en ottanut kolmosellekin.

Uusi pakkaus mulle tulee, koska lokakuussa on laskettu.

Soitin eilen Kelaan vanhempainrahakysymyksessä ja sitten piti ihan uteliaisuutta kysyä, että mitäs ne nämä pohjoisen Kelan ihmiset sanovat ä-pakkauksesta. Nainen sanoi, että hänen käsityksen mukaan uutta ei jaeta vielä ensiviikolla, mutta sitä seuraavan viikon kuluessa pitäs vanhojen loppua. Oli kuulemma saanut kymmeniä, ellei satoja soittoja juuri tätä asiaa koskien :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tähän katariin@n kommenttiin pieni vastine:

Eli täysimetetty vauvahan ei vettä mihinkään tarvitse, joten tämän " imetysfanaatikon" vauva ei vettä juonut pullosta eikä tissistä ;) Sitten kun kiinteitä aloiteltiin niin vauva osasi jo juoda nokkamukista/taikamukista.

Ihan oikeaan suuntaan mennään, kun ei enää valtion taholta kehoiteta mahdollisesti imetystä haittaavaan toimintaan, eli juottamaan vettä pullosta.

katariin@:

Ja ainakin meillä on ollut käyttöä vesipullolle joka aivan käsittämättömästä syystä on jätetty uudesta pois ... imetysfanaatikkojen lapset varmaan sitten juovat tuon vedenkin suoraan tissistä kun heidän " ansiostaan" pulloa ei enää ole.

Vierailija
24/78 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rianna80:

Laskujeni mukaan saisitte kuusi pakkausta (jos siis haluaisitte) mutta taisit sen itsekin tietää ja otat rahana kolme ja pakkauksina kolme. Vai? :)

Juu, kuusi pakkausta saataisiin, mutta taidetaan tyytyä " vain kolmeen" ;D

Vierailija
25/78 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli älköön kukaan ottako itseensä, mutta alkavat olla jutut tasoa " hevosmiehet Essolla tiesovät kertoa, että..." :) Kyllähän niitä hakemuksia pitää kuitenkin yhden ja toisen hiljalleen lähetellä, kun 2 kk ennen LA:a pitää olla KELAssa perillä. Ja sitten oman toimiston nopeiden käsittelyaikojen takia joku tulee vielä saamaan vanhan pakkauksen, vaikka joku häntä ennen hakemukset postittanut tulee saamaan uuden.

Itse ihastuin -06 pakkaukseen kuvien ilmestyttyä nettiin, mutta toisaalta samapa tuo on. Tärkeä avustus meidän opiskelijaperheeseen joka tapauksessa. Ihania vaatteita on -05 pakkauksessakin, joten kun äitiyspakkauksen saapumista jotkut vertaa jouluun, niin sitä yllättävämpää, kun ei voi olla varma siitä, mitä siellä lahjapaketissa oikein on :)

Iloista odotusta kaikille mammoille! Jokainen tahtoo takuulla lapselleen parasta ja valitsee kaupasta näteimmät / tyylikkäimmät / ominta värimaailmaa edustavat vaatteet ja sen voi tehdä tässäkin kohtaa, jos valitsee pakkauksen sijasta rahan.

Suippo rv 26

Vierailija
26/78 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle joka laitoit sen linkin vuoden 2005 pakkaukseen. Ite en enää pakkausta ota kun noita on jo kolme ennestään mut tykkäsin kyllä tuosta 2005 pakkauksesta! Ja mun makuun toi puku oli mukavan neutraali. Jos oisin pakkauksen ottanu ja mulla olis ollu siihen mahdollisuus jo tässä vaiheessa niin olisin varmaan ottanu ton 2005 pakkauksen.

Peeveli rv 20+6

Vierailija
27/78 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen myös odottanu uutta pakkausta..vaikka toisaalta ihan sama..

MUTTA ulkopuku paljo kätevämpi 2vetoketjun takia....=)saa nähdä...

Vierailija
28/78 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en viitsi aloittaa sotaa koska teille tietyille ihmisille on täällä aivan turha sanoa yhtään mitään, sen olen oppinut, joten jätän sinut ja kommenttisi aivan oman arvonsa nojaan!

Vierailija
29/78 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" hevosmiehet Essolla tiesovät kertoa, että..." :)

tuo oli hyvä!!! :-)

Vierailija
30/78 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MILLÄ ihmeen opilla joku pieni ryhmä, kuten nämä imetysfanaatikot onnistuu pyörittämään jopa päättäjät pikkusormensa ympärille. Kyllä on imetys heikossa kuosissa, jos se menee pilalle yhden tuttipullon kaapissa olosta. Sitähän ei missään KÄSKETÄ käyttää, vaikka se pakkauksessa oisikin. Jos on 100% varma, ettei sitä tarvitse, niin lahjoittakoon mulle, meillä tullaan tarvimaan :) Ensin poistui tutit tuon saman asian vuoksi. Sitten tuttipullon nimi vaihtui vesipulloksi. Ja nyt sitten ei oo sitäkään. Mitä seuraavaksi? Täysin naurettavaa minun mielestäni.

Varmaan seuraavaksi vaaditaan, että niissä opuksissa ei saa mainita sanaa " korvike" ....

Vierailija
31/78 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tokikaan väitä, että imetys aina menisi pullon takia pilalle, mutta se VOI mennä. Ja kyllä noita tuttipulloja saa kaupasta, jos imetys ei onnistu. Mutta minusta on edelleen ihan oikein ettei valtio kannusta pullotteluun, vaan imetykseen. Niin sen pitää mennäkin.

Ja vielä, imetystä tärkeänä pitäviä saa ihan suoraan haukkua fanaatikoiksi jne., mutta he eivät saa puolustaa omaa näkemystään? Niin, totta kai se menee niin, sen minä olen oppinut täältä :) Ei tässä mitään sotaa tarvi aloittaa, tai itse asiassa minusta sinä sen aloitit tuolla ekalla kommentillasi siitä, että joidenkin imetysfanaatikkojen takia pullo on jätetty pakkauksesta pois. Jos tuollaisia kommentteja heittää, niin kyllä mun mielestä pitää olla valmis siihen, että jollakin on vähän eriävä mielipide. Jos ei keskustelua halua, niin jättää tuollaiset mölyt omaan mahaan.

katariin@:

...en viitsi aloittaa sotaa koska teille tietyille ihmisille on täällä aivan turha sanoa yhtään mitään, sen olen oppinut, joten jätän sinut ja kommenttisi aivan oman arvonsa nojaan!

Vierailija
32/78 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli marrastoive: Toki saa esittää eriäviä mielipiteitä, en minä sitä kiellä. Tarkoitin tällä imetysfanaatikolla sitä, että millä oikeudella joku täysimettäjä vaatii ä-pakkauksesta tuttipulloa pois? TUSKIN kukaan pullovauvan äiti on vaatinut, että pakkauksesta tulee poistaa se imetysopus, " Rinnalla" vai mikä sen nimi nyt onkaan.

Kuitenkin, hyvin suuri osa vauvoista saa maitoa tai vettä tai velliä pullosta jossain vaiheessa elämää. Tämän vuoksi minusta olisi ihan ok, että pakkauksessa olisi tuttipullo ja tutti. Pulloja saa kaupasta, sanoi joku. No, niinhän saa potkuhousuja ja toppapukujakin! Ja niitäkin siinä pakkauksessa on...

Onhan se hyvä, että imetykseen kannustetaan. Sehän on luonnollisin tapa ruokkia vauva. Mielestäni ei välttämättä paras, mutta monen kohdalla kyllä. (Meillä imettäminen on aiheuttanut vauvoille kauheat mahakivut ja ilmavaivat, jotka on loppuneet kuin seinään, kun siirryttiin pulloruokintaan. Saimme itkuisen ja kipeän vauvan tilalle aurinkoisen ja tyytyväisen..) Mutta, rajansa siis kaikella. Olen edelleenkin sitä mieltä, että se pullo siinä pakkauksessa ei varmasti vähennä/pilaa/ lopeta yhdenkään äidin imetystä.

Mutta, onneksi niitä pulloja tosiaan saa kaupasta ja on muutenkin meillä kaapissa kuopuksen jäljiltä. Nimittäin sinä päivänä, jos ja kun tulevalla vauvallamme alkaa mahaitkut, niin meillä lyödään tissihana kiinni ja otetaan pullot kaapista. Mielestäni kun on vauvalle parempi olla tyytyväinen tuttelivauva kuin kivulias tissivauva.

Ja, myöhemmistä eduista on mulle turhaa luennoida. Meillä kun on jo 3 lasta (7, 2 ja 1v) ja kaikki huomattavasti keskimääräistä terveempiä eikä kellään yhtään mitään allergiaa, vaikka imettänyt olen heitä kaikkia yhteensä 4kk. En sillä ylpeille, mutten todellaakaan myöskään häpeä myöntää. Tämä on ollut MEIDÄN perheelle paras vaihtoehto, se 6kk täysimetys taas jollekin toiselle.

Mutta, niinkauan kun minä en tule repimään keltään nännejä irti, niin älköön kukaan viekö minultakaan tutti (tai vesi) pulloja ;)

Vierailija
33/78 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan oikeasti, voiko pulloa ja " Rinnalla" -opasta verrata?

Vierailija
34/78 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.. siitähän se lähtee, jos jotain erehdytään haukkumaan fanaatikoksi näinkin tunteellisessa asiassa. Mutta enpä tuosta sen enempää, vaikka hauska tätä keskustelua onkin seurata. :)

Jotkut tässä kirjoitti siitä, että eihän sillä tosiaan niin väliä ole, kumpi pakkaus tulee ja kuinka hyviä ne omalla tavallaan molemmat on. Enpä minäkään usko, että kenenkään odottajan maailma oikeasti ihan romahtaisi siihen, jos epämieluisampi pakkaus osuisi omalle kohdalle. Tämä nyt on vain tämmöistä odottelua ja jännittämistä - niinkuin joku täällä joululahjaan tuota vertasikin :) Yksi joulu oli jo siinä, kun pakkauksen sisältö julkistettiin Kelan sivulla, sitä olin itse kovasti odotellut. Ja nyt sitten jännätään, millainen paketti on tulossa itse kullekin. Jos nyt näyttää siltä, että minullekin tulisi vielä 2005 paketti, niin eipä tuolle mitään mahda. Onpahan sitten useammat puolipotkarit ym.

Kun mietin, että otanko rahan vai pakkauksen, niin piti oikein (blondi kun ei muuten ymmärrä ;) laskeskella itse tuon pakkauksen sisällön hintaa. Siis sillä tavalla, jos ostaisin itse vastaavanlaisia vaatteita kaupasta tilalle. Laitoin aika halpoja hintoja (esim. haalaria ei kaupasta taida paljon alle 20 e:n saada mitenkään?) ja lähdin laskemaan siinä järjestyksessä kuin kuvat on Kelan sivulla. Siinä oloasun kohdalla (" collegepaita ja -housut" ) viimeistään meni 140 e rikki.. ja jäljellä oli vielä monta vaatetta ja muita tarvikkeita. En tietysti osaa arvioida noiden makuupussien ym. hintoja oikein, mutta kyllä tuo laskelma vakuutti siitä, että aika monen vaatteen pitäisi olla epämieluinen ja jäädä käyttämättömäksi, jotta pakkaus ei silti olisi koko rahansa arvoinen. Tietysti jos olisi saanut paljon tuota tavaraa jo muilta, olisi mukava sijoittaa se 140 e esim. vaunuihin...

Tämmöisissä mietteissä vielä tänään..

Mii-

Vierailija
35/78 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta!

Mutta ihan kiusallani sanon, että itse käytin vesipulloa korvikkeen antamiseen, ja laitoin rinnalla-oppaan roskiin koska minua alkoi koko imetys oksettaa kun yritin sitä lukea.

Itse koen ko. oppaan siis haitallisena koska itselleni se aiheutti suuren pahoinvoinnin tunteen. Nyt heitän sen taas roskiin, ja samoin sen älyttömän parisuhdevihkon.

Minä taidan saada uuden pakkauksen vaikka lähettäisin hakemuksen heti kun mahdollista, mukavaa sillä meillä on jo pakkaus -05. Olisi tylsä katsella niitä samoja kuoseja taas.

Vierailija
36/78 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo " imetyskeskustelu" lähti Katariinan kommentista jossa aika kärkevästi arvosteltiin imetystä puoltavia äitejä.

Itelleni yks lysti miten kukakin oman vauvansa ruokkii, sanottakoon sen verran et se äitiyspakkauksen tuttipullo on ollu kyllä ihan P****stä et sillä olisi mulle mitään käyttöä ollu.

Ja ei se pullo mustakaan todella ole mikään tarpeellinen siellä pakkauksessa, jokainen sen voi tarvitessaan kyllä hankkia kaupasta siinä vaiheessa jos tuntuu että sitä tulee tarvitsemaan. Ei siis musta todellakaan ole näiden suurien tunteenpurkauksien aiheinen asia, mokoma tuttipullo!!!

Vierailija
37/78 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun täällä puhutaan äitiyspakkauksesta, kääntyy keskustelu jossain vaiheessa riitelyksi joko imetyksestä tai siitä onko ihmisillä oikeus valittaa kun ei äippäpakkauksesta tykkää =D Ihania olette...

Vierailija
38/78 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nehän estävät väestönkasvua!!!

En jaksa enää kuin nauraa sille miten eräät vetävät täällä hernettä nenään.

Ja Peevelille tiedoksi, en haukkunut ketään vaan lainasin tekstiä suoraan eräästä lehdestä jossa oli juttu äitiyspakkauksen nykytilasta. Jutussa suoraan sanottiin että vesipullo on poistettu niiden äitien pyynnöstä jotka pitävät sitä täysin imetysvastaisena!!!

Vierailija
39/78 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mainita lähde, jos kirjoitta jonkun muun tekstiä eikä seisokaan sen takana.

katariin@:

...nehän estävät väestönkasvua!!!

En jaksa enää kuin nauraa sille miten eräät vetävät täällä hernettä nenään.

Ja Peevelille tiedoksi, en haukkunut ketään vaan lainasin tekstiä suoraan eräästä lehdestä jossa oli juttu äitiyspakkauksen nykytilasta. Jutussa suoraan sanottiin että vesipullo on poistettu niiden äitien pyynnöstä jotka pitävät sitä täysin imetysvastaisena!!!

Vierailija
40/78 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta taidat tarvita siihen muutaman muunkin, ei näissä asioissa ihan yhden äidin mielipide kuitenkaan taida ratkaista mitään suuntaan tai toiseen...