Mistä tuntee suomalaisen perheen aurinkorannalla?
Naisella on karjakkolook, johon kuuluu kiinteästikarjakkohuivi päässä ja kalman kalpea iho. Myös mies on kalvakka ja pariskunnan välittömässä läheisyydessä on kaksi lähes kouluikäistä lasta uimapaidat päällä ja päässä hattu johon kuuluu iso lippa ja niskasuoja.
Olemme juuri Kreikassa ja katselin ympärille. Hotellissa ei ole ruotsalaisten, venäläisten, tanskalaisten ja brittien lisäksi kuin kourallinen suomijuntteja ja heidät kyllä rannalla erottaa kilometrin päähän rantaunivormuissaan. Kukaan mukaan ei pukeudu yhtä nolosti "turva-asuihin" kuin suomimammat perheineen.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättehän että tekemällä näitä suomalaiset sitä ja suomalaiset tätä-tyyppisiä halveksivia aloituksia halveksitte samalla itseänne.
En ole ap, mutta kuvaisin kyllä suomalaisia melko samoin, silti en itse koe halveksuvani suomalaisia vaan suhtaudun aiheeseen sellaisella lämpimällä huumorilla. Kyllä, joskus myös häpeän kansaani maailmalla ja tunnistan itsessäni samoja piirteitä. Minusta se on ihan tervettä että kykenee havainnoimaan koomisia kulttuurieroja ja nauramaan itselleen. Katsoin muuten juuri lomakuvia missä huomasin lihonneeni (korostui vielä kun olin ihan valkoinen talven jäljiltä) ja otsa rypyssä vahtasin etteivät lapset mene liian syvälle veteen. Suomalaiset ovat sellaisia vakavan tunnollisia, on siinä hyvääkin:)
Onhan siinä hyvää, että osaa itselleen nauraa, mutta näissä jutuissa ap ei perinteisesti lue itseään tähän pilkattavien suomalaisten ryhmään, vaan on perheineen kaikin tavoin hienompi, kansainvälisempi ja kultturellimpi. Se vähän syö vitsin hauskuutta.
äkkilähtömatkaaja kirjoitti:
Aloittaja on ollut eri rannalla kuin minä! Suomalaiset erottaa kirkuvanpunaisesta vatsasta ja käsivarsista, olutpulloista tai - tölkeistä pöydällä vieressä. Mykkäkoulua pidetään, mies siemailee olutta, vaimo kaitsee lapsia. Molemmat oat päästäneet mahansa vapaalle.
Mun mielestä tässä kuvailtiin enemmän saksalainen perhe.
Suomalaisilla on just noi ihme hatut ja kokouimapuvut, aikuisilla kyllä uikkarit, mutta naisella just toi huivi ja miehellä lippis. Olutta ei saa rannalla juoda, mutta sit hotellin parvekkeelle haetaan supermarketista iso pakkaus.
Tunnista suomalainen pariskunta ulkomailla: Ukko on punainen kuin hummeri ja aina kalja kädessä, ja akka naputtaa kaikesta siinä vieressä.
Viihdyttävä ketju. Nauran näille mielikuville suomalaisista. 😂
Mutta vakavasti: Itse poltan ihoni ihan täällä Suomen auringossa ilman suojausta vartissa, mieheni ei ole paljon parempi tässä. Kaksi lapsistamme on samanlaisia, mutta kolmas ruskettuu kauniisti. On perinyt tämän ominaisuuden isoäidiltään.
Itse olen jopa polttanut päänahkani kerran Pohjois-Ranskassa työmatkalla, kun vietettiin koko päivä ulkona. Oli täysin pilvistä, kasvoihin olin laittanut suojavoidetta ja olin pukeutunut pitkiin vaatteisiin, mutta hattu ei ollut päässä.
Jos ollaan paikassa, jossa ei pääse välillä varjoon, todellakin suojataan iho vaatteilla ja/tai suojavoiteilla!
Haha! Ei saatana! Nyt yksi karjakkoemäntä från Finland on rannalla lastensa kanssa katsomassa nousevaa kuuta. Varusteena kauhea tunika ja tsadaa! Villatakki. Lämpöä illassa on sentäs 30 astetta. Buahahaa!
Laardista,vitivalkoisesta ihosta.Rääkyvistä ipanoista ja humalaisesta isästä.crocseista,sekä hienhajusta.
Aloittaja on ollut eri rannalla kuin minä! Suomalaiset erottaa kirkuvanpunaisesta vatsasta ja käsivarsista, olutpulloista tai - tölkeistä pöydällä vieressä. Mykkäkoulua pidetään, mies siemailee olutta, vaimo kaitsee lapsia. Molemmat oat päästäneet mahansa vapaalle.