Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet, jos huomaat jälkeenpäin että kassa ei veloittanut alle 10€ ostosta?

Vierailija
09.07.2017 |

?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän itselläni

Vierailija
2/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomaan sen kyllä jo kassalla, koska tiedän aina melko tarkasti, mitä ostokseni maksavat. Jos arvio ja kassan loppusumma poikkeavat toisistaan merkittävästi, tsekkaan kuitin ja huomautan tarvittaessa. 

Mulla on siis aika huono matikkapää, joten tuo ostosten loppusumman laskeminen on mulle hyvää harjoitusta, ja onnistumisensa pääsee toteamaan heti siinä kassalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa moista jälkikäteen, kun en kuitteja kyylää. kassalla joskus olen huomannut ja huomauttanut, kun olen varannut tietyn summan ja se selvästi alittuu. En ostais, jos olis tarve saada ilmaseksi. Jos kävis jostain syystä noin, niin seuraavan kerran asioidessa maksaisin. Erikseen en jaksaisi vaivautua.

Vierailija
4/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Vierailija
5/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
6/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään. Eiköhän pitkässä juoksussa myös tule niitä liikaa veloituksia saman verran. 

Vierailija
7/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä katso kuitteja. Jos katsoisin, niin pitäisin itselläni. Täysin mitätön summa tuo 10e. Pitäisi olla yli 100e , että jaksaisin tehdä mitään. Kaveri osti auton jossa oli tuhansia kalliimpi moottori mitä veloitettiin eikä todellakaan ilmoittanut asiaa. Tuossa kohtaa olisin kyllä itse ehkä toiminut kuitenkin toisin.

Vierailija
8/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 1/200 asiakkaasta tulee tuollaisessa tilanteessa huomauttamaan asiasta. Jos edes noin hyvin.

Vierailija
9/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi mitään. Eiköhän pitkässä juoksussa myös tule niitä liikaa veloituksia saman verran. 

Ei tule.

Kassalla aloittaessani kävi useamman kerran niin että joku käytti lähimaksua mutta kassa ei ehtinytkään reagoida siihen. Eli mitään maksua ei liikkunut mihinkään, mutta ehdin jo sanoa "näkemiin" ja asiakas rynnisti pois. Tätä kävi siis varmaan kuukauden ajan kun aloitin työssä, ei jokapäiväisesti mutta useampi ihminen saattoi saada muutaman tavaran ostoksensa ilmaiseksi kun "en tarvi kuittia" tai "kuitti tulee sähköisenä".

Sen sijaan liikaa en ole laskuttanut kuin kerran kun en tiennyt että kassa ei laske yhtä tiettyä tarjousta automaattisesti. Miten liikaa voisi edes laskuttaa vahingossa?

Vierailija
10/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. Kassa lasketaan joka ilta ja esimiehestä riippuen, kassahenkilö maksaa omasta pussistaan tai vaje kirjataan tappioksi.

Itse huomauttaisin asiasta.

Vierailija
11/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule.

Kassalla aloittaessani kävi useamman kerran niin että joku käytti lähimaksua mutta kassa ei ehtinytkään reagoida siihen. Eli mitään maksua ei liikkunut mihinkään, mutta ehdin jo sanoa "näkemiin" ja asiakas rynnisti pois. Tätä kävi siis varmaan kuukauden ajan kun aloitin työssä, ei jokapäiväisesti mutta useampi ihminen saattoi saada muutaman tavaran ostoksensa ilmaiseksi kun "en tarvi kuittia" tai "kuitti tulee sähköisenä".

Sen sijaan liikaa en ole laskuttanut kuin kerran kun en tiennyt että kassa ei laske yhtä tiettyä tarjousta automaattisesti. Miten liikaa voisi edes laskuttaa vahingossa?

No sillä, että laskee väärin. Lyö kassaan että asiakas osti 10 jugurttia, vaikka ostikin vaan 9. Tai koneella on väärä hinta mitä hyllyssä

Vierailija
12/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pitää alkaa korjailemaan toisten virheitä, niin siitä pitää maksaa PALKKAA. 

Jos kassaa pitää kouluttaa, niin se on kaupan homma, josta kouluttajalle maksetaan.

Vierailija
13/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule.

Palstalla se on "liikaveloitusta" kun asiakas on ottanut väärän tuotteen tarjoustuotteen sijasta ja sitten huutaa kassalla miksi kassaneiti on ottanut "liikaveloistusta" väärästä tuotteesta kun se oli tarjouksessa.

Silleen.

Vierailija
14/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen mä realiajassa korjannut monta kertaa, jos on tullut virhe minun suuntaan. Ellei ole krapula, jolloin ei pysty puhumaan.

Vierailija
15/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. Kassa lasketaan joka ilta ja esimiehestä riippuen, kassahenkilö maksaa omasta pussistaan tai vaje kirjataan tappioksi.

Siis miten se vaje kirjataan, jos kassa on jättänyt esim, jonkun tuotteen lukematta? Tai lukenut kahteen kertaan? Kirjataanko ylijäämää, jonka kassa saa pitää ;)

Kerran olin unohtanut ottaa tuotteeseen hintalapun ja kassaneiti lähti sitten ampuen hevi osastolle punnitsemaan. Sanoin kyllä, että kyseessä oli massatuote, mutta hänpä oli sitten punninnut kalliimman tuotteen mukaan.

En enää jaksanut urputtaa, vaan maksoin kiltisti kun itse olin tehnyt virheen.

Vierailija
16/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten se vaje kirjataan, jos kassa on jättänyt esim, jonkun tuotteen lukematta? Tai lukenut kahteen kertaan? Kirjataanko ylijäämää, jonka kassa saa pitää ;)

Kerran olin unohtanut ottaa tuotteeseen hintalapun ja kassaneiti lähti sitten ampuen hevi osastolle punnitsemaan. Sanoin kyllä, että kyseessä oli massatuote, mutta hänpä oli sitten punninnut kalliimman tuotteen mukaan.

En enää jaksanut urputtaa, vaan maksoin kiltisti kun itse olin tehnyt virheen.

No se kirjataan sitten taas kirjanpitoon, enkä tiedä miten. Varmaan joku varaston arvon muutos tai jotain. Tässä taidettiin puhua kassavajeesta eli ei oo rahhoo sitä vertaa mitä pitäis olla.

t:sivusta

Vierailija
17/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhan

Vierailija
18/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule.

Kyllä niitä kuule tulee. Edellisen kämpän lähikaupassa tuli usein väärät hinnat, joskus koneelta joskus kassa itse veti saman tuotteen kahteen kertaan, ja opin kyttäämään kassatapahtumaa ja teen sitä edelleen vaikka nykyinen kauppa onkin pääosin luotettava. Huomattavasti useammin ylittyy kuin alittuu, esim alennukset jäävät tulematta tai tuote tosiaan lyödään kahteen kertaan. Nämähän ei toki näy sitten loppupeleissä kirjanpidossa, kun virheelliset hinnat ja määrät ns. täsmäävät. Viimeisen n. 15 vuoden aikana on yhden kerran tullut pienempi loppusumma kuin mikä olisi oikein.

Vierailija
19/19 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin seuraavalla kerralla. Olen soittanut vaihtorahana liikaa saamastani vitosesta kauempana olevalle huoltoasemalle suoraan kauppiaalle. Olin keskittynyt kuuntelemaan ystävääni, joten en niin kiinnittänyt huomiota mitä sain. Olen työskennellyt kassalla, joten tiedän, että tarkkaa on. Tämän sain anteeksi, kun olin niin rehellinen :)

En ota mitään mikä ei minulle kuulu. Tätä opetan myös lapsilleni ja olenkin saanut olla ylpeä heistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme