Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15kg pitäisi saada pois... Onko juoksu tehokkain liikuntamuoto rasvan sulattamiseen?

Vierailija
09.07.2017 |

Eli ylipainoa 15kg ja pitäisi saada tehokkaasti rasva sulamaan. Ravinto on viilattu jo melko hyväksi,mutta nyt pitäisi keksiä tehokkain liikuntamuoto joka polttaisi rasvaa?
Onko se juoksu? Juoksijat on aina hoikkia.
Vai joku muu vielä tehokkaampi?

Kommentit (44)

1/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei polta rasvaa yhtään mihinkään. Jos haluat pudottaa painoa, se on tehtävä vähentämällä ruuan kaloripitoisuutta. Eli kun syöt vähemmän mitä kulutat, laihdtut. Liikunnalla on minimaalisen pieni vaikutus energian kulutukseen, ellet sitten juokse jotain puolimaratonia suunnilleen joka päivä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvittelet "tehokkuudella" sitä että esim juoksemalla saat vähemmällä vaivalla enemmän kaloreita poltettua niin ei ole.

Ihan mikä vaan liikunta on tehokasta kunhan siinä kunnolla hengästyy ja tulee hiki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva sulaa syömällä, ei liikkumalla. Ruuan sisällöllä on merkitystä enemmän kuin kaloreilla.

Vierailija
4/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskeraalisen rasvanpolttoon juoksu on supertehokas! Mulla se on 1. Eli minimi. Juoksua harrastanut 3 vuotta.

Vyötäröllä olevaan rasvaan mulla auttoi vasta kuntosalitreeni. Sitä on nyt takana puoli vuotta ja jenkkikset sulanut tosi tehokkaasti pois!

Vierailija
5/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu on kyllä tehokasta käytettyä aikayksikköä kohti, mutta jos ei ole hyvä kunto, niin juoksua jaksaa yleensä tehdä vain pienen ajan kerrallaan. Esimerkiksi sauvakävely kuluttaa selvästi vähemmän energiaa tietyssä ajassa kuin juoksu, mutta toisaalta sauvakävelyä jaksaa aika huonollakin kunnolla yli tunnin yhteen menoon, jolloin kokonaisenergiankulutus on helposti suurempi kuin lyhyessä juoksussa. Uinti kuluttaa hyvin energiaa, mutta jos uimapaikka ei ole kodin lähellä, vaatii uimaan lähteminen selvästi enemmän vaivaa ja aikaa.

Kaikista tärkeintä on löytää sellainen liikuntamuoto, joka tuntuu itsestä niin mukavalta, että sitä jaksaa harrastaa säännöllisesti. Säännöllinen vähemmänkin tehokas liikunta kuluttaa energiaa selvästi enemmän kuin epäsäännöllinen tosi tehokas liikunta.

Vierailija
6/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lisää et ruokavalio ei muuttunut tässä kolmessa vuodessa juurikaan ja kuntosalitreenin aloituksesta paino noussu pari kiloa. Vaatekoko 38->36 :)

Vierailija
7/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on paras muoto rasvanpolttoon. Ylipainoiselle juoksu on vaarallista. Aloita juoksu vasta myöhemmin jos haluat

Vierailija
8/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävely on paras muoto rasvanpolttoon. Ylipainoiselle juoksu on vaarallista. Aloita juoksu vasta myöhemmin jos haluat

Luultavasti ap on max 8 kiloa ylipainoinen ja silloin voi ihan hyvin juosta.

Vierailija
9/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen ja hyppynaru ovat juoksemista tehokkaampia

Vierailija
10/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni helpompi tapa polttaa rasvaa ovat pitkät kävelylenkit. Juokseminen tahtoo olla sen verran raskasta, että harva jaksaa käydä joka päivä juoksemassa viikosta toiseen, tietysti alkuinnostuksen vallasssa jaksaa käydä juoksemassakin mutta liikunnan täytyy olla tosi pitkäjänteistä jotta se auttaa. Sen sijaan reipasta kävelyä jaksaa aika helposti 1-2 tuntia tehdä lähes joka päivä. Kyllä siinä kuluttaa helposti saman verran energiaa kuin puolen tunnin juoksulenkillä.

Se miksi jotkin juoksijat ovat hoikkia, johtuu siitä että ne on himoliikkujia, jotka kuluttavat erittäin paljon energiaa.

Mutta ravinto on kaiken a ja o, liikunta on vain lisämauste.

Vierailija
11/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheet siitä, että liikunnalla ei ole mitään merkitystä, ovat täyttä puppua. Esim. 70 kg painavalla henkilöllä 5 km:n kävely päivittäin pudottaa painoa yli kilon kuukaudessa, jos syöminen ja kulutus on tasapainossa ilman tuota kävelyä.

Se on toki totta, että jos syö aivan liikaa, ei liikasyömistä pysty kumoamaan millään järkevällä liikuntamäärällä, joten myös syömisiin pitää kiinnittää huomiota. Mutta jos syö järkevästi, niin juuri säännöllisellä liikunnalla on helppo saada aikaiseksi se ylimääräinen kulutus, joka aiheuttaa painon laskun. Minusta tämä on paljon helpompi tapa laihduttaa kuin se, jossa syömiset pitää karsia minimiin.

Lisäksi liikunta tuo hyvää oloa.

Vierailija
12/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu ainakin edesauttaa sitä kuuluisaa kiinteytymistä. Mutta noin isot muutokset on tehtävä keittiön puolella, jos haluat pudottaa 15kg.

Vierailija
13/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kokeilemassa muutaman kerran juoksua ja olin todella yllättynyt miten kauan jaksoin "juosta" kuitenkin, vaikka en ole varmaan 10 vuoteen juossut muutamaa metriä pidempään. Heittomerkit siksi, että juoksuni on sitä painavan ihmisen lyllertämistä eikä kaunista gasellimaista harppomista. :D

Ensimmäisellä kerralla jaksoin "juosta" 4km, vähän ajan päästä jo 6km ja kerran juoksin 8km. Tosin mielestäni tuo pisin matka oli aika turha kun olisi ennemmin kannattanut juosta lyhempää ja paremmalla tekniikalla.

Ei kannata ylipainoista aliarvioida, kokeilemalla se selviää! :)

ap

Vierailija
14/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheet siitä, että liikunnalla ei ole mitään merkitystä, ovat täyttä puppua. Esim. 70 kg painavalla henkilöllä 5 km:n kävely päivittäin pudottaa painoa yli kilon kuukaudessa, jos syöminen ja kulutus on tasapainossa ilman tuota kävelyä.

Se on toki totta, että jos syö aivan liikaa, ei liikasyömistä pysty kumoamaan millään järkevällä liikuntamäärällä, joten myös syömisiin pitää kiinnittää huomiota. Mutta jos syö järkevästi, niin juuri säännöllisellä liikunnalla on helppo saada aikaiseksi se ylimääräinen kulutus, joka aiheuttaa painon laskun. Minusta tämä on paljon helpompi tapa laihduttaa kuin se, jossa syömiset pitää karsia minimiin.

Lisäksi liikunta tuo hyvää oloa.

Laihtumiseen liikunnalla ei ole merkitystä, vaan ruualla. Ei toki ruuan vähyydellä, vaan oikein koostetulla. Liikunta tuo tietty hyvää oloa ja se on suotavaa laihduttaa tai ei.

Vierailija
15/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasva sulaa syömällä, ei liikkumalla. Ruuan sisällöllä on merkitystä enemmän kuin kaloreilla.

Kerro se ruoan sisältö mikä on paras rasvanpolttoon.

Vierailija
16/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kokeilemassa muutaman kerran juoksua ja olin todella yllättynyt miten kauan jaksoin "juosta" kuitenkin, vaikka en ole varmaan 10 vuoteen juossut muutamaa metriä pidempään. Heittomerkit siksi, että juoksuni on sitä painavan ihmisen lyllertämistä eikä kaunista gasellimaista harppomista. :D

Ensimmäisellä kerralla jaksoin "juosta" 4km, vähän ajan päästä jo 6km ja kerran juoksin 8km. Tosin mielestäni tuo pisin matka oli aika turha kun olisi ennemmin kannattanut juosta lyhempää ja paremmalla tekniikalla.

ap

Kauan meni 8 km

Vierailija
17/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos jaksat juosta 6km niin juokse ihmeessä. Juoksemista se on "lyllertäminenkin". Tehokkaampaa siinä mielessä kuin  vastaavan matkan kävely että pienemmässä ajassa kulutat jonkin verran enemmän kaloreita.

Vierailija
18/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro se ruoan sisältö mikä on paras rasvanpolttoon.

Se on hyvin yksilöllistä ja jokaisen on itse etsittävä oikea ruoka.

Vierailija
19/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos jaksat juosta 6km niin juokse ihmeessä. Juoksemista se on "lyllertäminenkin". Tehokkaampaa siinä mielessä kuin  vastaavan matkan kävely että pienemmässä ajassa kulutat jonkin verran enemmän kaloreita.

Minä olen huomannut ylipainoisena ja huonokuntoisena, että parasta kunnonkohotusta itselleni on juosta tosissaan lyhyempiä repäisyjä ja kävellä reippaasti välit kuin että hölkkäisi hitaasti pitkiä matkoja. 

Vierailija
20/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuossa tapauksessa olet selvästi paremmassa kunnossa kuin oletin, ja juoksu on sinulle varmasti tehokas tapa pudottaa painoa. En kuitenkaan suosittele, että juokset näin aluksi useammin kuin 3 kertaa viikossa. Muuten erilaiset rasitusvammat uhkaavat. Välipäivinä voit sen sijaan hyvin kävellä. 5 km:n kävely kuluttaa energiaa yhtä paljon kuin 4 km:n juoksu. Myös jokin lihaskuntoliikunta kerran tai kaksi viikossa olisi erittäin hyödyllistä, mutta älä kuitenkaan ota siitä liikaa paineita. On paljon tärkeämpää, että liikut edes jollain tavalla säännöllisesti kuin se, että yrität liikkua mahdollisimman oikeaoppisesti.

Ja niitä viikoittaisia juoksukertoja voit sitten halutessasi muutaman viikon jälkeen lisätä, jos haluat.

4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä