Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15kg pitäisi saada pois... Onko juoksu tehokkain liikuntamuoto rasvan sulattamiseen?

Vierailija
09.07.2017 |

Eli ylipainoa 15kg ja pitäisi saada tehokkaasti rasva sulamaan. Ravinto on viilattu jo melko hyväksi,mutta nyt pitäisi keksiä tehokkain liikuntamuoto joka polttaisi rasvaa?
Onko se juoksu? Juoksijat on aina hoikkia.
Vai joku muu vielä tehokkaampi?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävely on paras muoto rasvanpolttoon. Ylipainoiselle juoksu on vaarallista. Aloita juoksu vasta myöhemmin jos haluat

Olen käynyt kokeilemassa muutaman kerran juoksua ja olin todella yllättynyt miten kauan jaksoin "juosta" kuitenkin, vaikka en ole varmaan 10 vuoteen juossut muutamaa metriä pidempään. Heittomerkit siksi, että juoksuni on sitä painavan ihmisen lyllertämistä eikä kaunista gasellimaista harppomista. :D

Ensimmäisellä kerralla jaksoin "juosta" 4km, vähän ajan päästä jo 6km ja kerran juoksin 8km. Tosin mielestäni tuo pisin matka oli aika turha kun olisi ennemmin kannattanut juosta lyhempää ja paremmalla tekniikalla.

Ei kannata ylipainoista aliarvioida, kokeilemalla se selviää! :)

ap

Kauan meni 8 km

Kauan, joku yli tunti siinä meni. :D

ap

Vierailija
22/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu auttaa varmasti painon pudotuksessa. Tosin et alussa jaksa kovin pitkiä matkoja juosta. Aloitin juoksun uudelleen 15 vuotta sitten, kun lapset olivat pieniä, enkä päässyt jumppaan aikataulujen mukaan. Olen vähitellen laihtunut samoihin mittoihin, joissa olin parikymppisenä. Tämän tiedän, kun olen kokeillut vanhoja vaatteitani. Syön ihan normaalisti. Tosin herkut ja välipalat eivät minua houkuta. Viikossa 1 pitkä lenkki (noin 2 tuntia), 1 kymmenen kilometriä ja pari, joissa on vetoharjoituksia. Olen melkein 50 v. Lihaskuntoharjoituksia ei saa unohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkain liikunta lienee sellainen, mikä tuntuu mielekkäältä. Sellaisen liikuntamuodon harrastamisesta tulee helpoiten tapa, jolloin ne hyödytkin sitten ovat suurimmat. Se on nyt sitten oikeastaan se ja sama kuluuko kaloreita 450 vai 300 tunnissa.

Vierailija
24/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te kaikki selitätte ruoasta kun ap sanoi jo aloituksessa että ruokavalio on kunnossa? Hän kysyi nyt vaan liikunnasta joka tukis tota ruokavaliota.

Vierailija
25/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Syöminen. Syöt 4 tunnin välein ja vähän.

Vierailija
26/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ylipainoa 15kg ja pitäisi saada tehokkaasti rasva sulamaan. Ravinto on viilattu jo melko hyväksi,mutta nyt pitäisi keksiä tehokkain liikuntamuoto joka polttaisi rasvaa?

Ravinto ja riittävän usein syöminen on tärkeintä painon pudotuksessa. Jos haluat liikunnalla vauhdittaa prosessia, suosittelen reipasta kävelyä.

Vierailija
27/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Syöminen. Syöt 4 tunnin välein ja vähän.

Mitä kannattaa syödä?

Vierailija
28/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravinto ja riittävän usein syöminen on tärkeintä painon pudotuksessa. Jos haluat liikunnalla vauhdittaa prosessia, suosittelen reipasta kävelyä.

Usein syöminen on järjetöntä.

Vierailija
29/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku asiantuntija sanoi jossain ohjelmassa, ett pitäisi harrastaa 70 tuntia liikuntaa viikossa, jos haluaisi liikunnalla pudottaa 1kg/vko.

Sen sijaan suosi pieniä annoksia ihan perus- kotiruokaa, välipaloiksi juureksia ja vihanneksia, juomaksi vettä, leipärasvat minimiin, ei karkkia, keksejä, pullaa, jätskíä, siidereitä eikä viinejä.. painon lasku on taattu.

Vierailija
30/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihtunut kirjoitti:

Joku asiantuntija sanoi jossain ohjelmassa, ett pitäisi harrastaa 70 tuntia liikuntaa viikossa, jos haluaisi liikunnalla pudottaa 1kg/vko.

Sen sijaan suosi pieniä annoksia ihan perus- kotiruokaa, välipaloiksi juureksia ja vihanneksia, juomaksi vettä, leipärasvat minimiin, ei karkkia, keksejä, pullaa, jätskíä, siidereitä eikä viinejä.. painon lasku on taattu.

Välipalat on aikuiselle aivan turhia.

Vierailija
31/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva sulaa syömällä, ei liikkumalla. Ruuan sisällöllä on merkitystä enemmän kuin kaloreilla.

Kerro se ruoan sisältö mikä on paras rasvanpolttoon.

Se on hyvin yksilöllistä ja jokaisen on itse etsittävä oikea ruoka.

Anna nyt jokin vinkki, mitä se sulla on?

Vierailija
32/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas kävely se vasta järjetön ajatus onkin laihtumisen kannalta. Lihomisen sillä saa korkeintaan loppumaan ja siten toimii kyllä painonhallinnassa, mutta kyllä siinä ainoastaan itku tulee jos kävelemällä yrittää laihduttaa.

kokemusta on

Vierailija
33/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkain liikuntamuoto on sulle uiminen. Se treenaa sekä ylä- että alakroppaa. kun juokseminen painottuu lähinnä alas.

Vierailija
34/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva sulaa syömällä, ei liikkumalla. Ruuan sisällöllä on merkitystä enemmän kuin kaloreilla.

Voin kertoa, mikä se mulla on, mutta se ei välttämättä toimi muilla. Mulla makrot on: 80%rasvaa, 15%proteiinia ja 5%hiilareita.

Vierailija
35/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terve.fi/liikunta-tukee-laihtumista/paljonko-eri-liikuntamuo…

Löytyyhän näitä, sieltä vaan valitsemaan sellainen laji joka sopii sulle.

Vierailija
36/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, mikä se mulla on, mutta se ei välttämättä toimi muilla. Mulla makrot on: 80%rasvaa, 15%proteiinia ja 5%hiilareita.

Mitä sä syöt ihan konkreettisesti? Eiks tosta tuu jo ummetusta.

Vierailija
37/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas kävely se vasta järjetön ajatus onkin laihtumisen kannalta. n

Pötyä. Jos 70 kg painava henkilö kävelee 5 km päivässä, laihtuu hän kävelemällä yli kilon kuukaudessa, jos syöminen ja kulutus on tasapainossa ilman tuota kävelyä. Kävelyllä ei laihdu, jos syö ylimääräistä niin paljon kuin kävely kuluttaa, mutta kävelyllä on helppo saavuttaa se pieni kulutuksen lisäys, jolla vähitellen laihtuu, kunhan ei syö liikaa.

Vierailija
38/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän sitä ummetusta aiheuttaisi? Suurin osa syömästäni ruuasta on kasviksia ja rasva liukastaa paskan.

Vierailija
39/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulis rasvaripuli, kaukana ummetuksesta. Varmaan suurin osa rasvasta hänellä on juoksevaa eikä mitään laardikimpaleen jyrsintää. 

Vierailija
40/44 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulis rasvaripuli, kaukana ummetuksesta. Varmaan suurin osa rasvasta hänellä on juoksevaa eikä mitään laardikimpaleen jyrsintää. 

Lisään, että iso osa varmaan myös pähkinöistä, siemenistä ja avokadosta. Tuskin nekään ummettavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän