Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentoemännäksi vai farmaseutiksi? :D

Vierailija
08.07.2017 |

Tein netissä ammatinvalintatestin ja top 5 mulle tuli farmaseutti ja lentoemäntä :)

Kumpaa yleisesti ottaen näin äkkiseltään suosittelisit ja miksi sitä mieluummin?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tälleen rankemmin miettii niin toisessa on riski kuolla lento-onnettomuudessa ja toisessa kohdata aseellinen ryöstö.

Vierailija
42/46 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä lentoemännän ammatin hehkutusta. Osa tuntuu jumiutuneen jonnekin 60-luvulle, jolloin lentoemäntänä työskentely oli hohdokkainta, mistä nätti ja kielten opiskelussa lahjakkaaksi osoittautuva tytöntyllerö saattoi haaveilla. Pääsihän siinä matkustamaan ja onnekkaimmat jopa lentäjän rouvaksi! Matkustaminen on aivan arkipäiväistä nykyään, ja jos maailmaa haluaa nähdä, on siihen monessa muussa ammatissa huomattavasti paremmat mahdollisuudet.

Mitä olen matkustajana sivusta seurannut, osa miesasiakkaista käyttäytyy lentoemäntien kanssa edelleen kuin oltaisiin tosiaan siellä 60-luvulla, ei muka saada itse kiinnitettyä turvavyötä tai nostettua laukkua säilöön, käytetään ahtaita tiloja hyväksi, jotta voidaan tuijotella lentoemäntien muotoja näiden kurkotellessa ja kumarrellessa. Olen nähnyt joidenkin läpsivän lentoemäntiä pepullekin sekä tunkevan aivan selkämykseen kiinni jonotuksen varjolla.

Lentäminen on jo itsessäänkin stressaavaa. On turvatarkastuksia, odottelua, juoksemista kiireessä paikasta toiseen, urpoilevia kanssamatkustajia, korvat ja nenä menevät lukkoon, jalat turpoavat. Koneessa vauvat huutavat ja känniääliöt tappelevat, vessat ovat kuin festaribajamajoja. Tarjoilu-, tiedotus-, siivous- ynnä muuta asiakaspalvelutyötä voi nähdäkseni tehdä miellyttävämmässäkin työympäristössä. Lentoemäntänä toimiminen on toki aivan hyvä ja asiallinen ammatti, mutta siihen liitettyjä hohdokkaita mielikuvia en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemännäksi on oltava:

Lapseton

Rikkeetön

Päihteetön

Sosiaalinen

Osattava uida meressä 25 m

Ensiaputaito

Kynsien päätyttävä sormenpäähän

Aina tiptop olemus jossa huulipunan sävykin määrätään

Sukkahousujen oltava kork 15 den

Sinun on oltava riittävän pitkä

Hampaasi oltava kunnossa

Ei suhteita työnkautta

Kerta esiintyminen päihtyneenä ja ura ohitse!

Sosiaalisen median taustasi tarkistetaan ei saa olla mitään rötväilyä eikä paljastavissa vaatteissa oloa.

Lisäksi sinun on oltava niin hyvä hymyilemään ja näyttelemään joka lennolla juuri sen asiakkaan parasta ystävää.

Vierailija
44/46 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemännillä on rintasyöpää enemmän koska lentokoneissa on säteilyä enemmän. Glamour kaukana tuosta ammatista; pienet tilat toimia, kännisiä asiakkaita ja aina samaa.

Vierailija
45/46 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti tienaa enemmän, yleensä päivätyö ja vkloput vapaat. Voi työskennellä myös sairaaloissa tai jatkokouluttautua proviisoriksi jolloin tienaa mukavasti. On myös yliopisto tutkinto toisin kuin lentoemännillä. Näissä ammateissa ei ole mitään samaa.

Vierailija
46/46 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lentoemännissä on erittäin paljon akateemisia, on juristia, ekonomia, opettajia (kielten-, lastentarha-), lääkäriksi valmistuvia, jopa pari tohtoriksi väitellyttä. Lisäksi fyssaria, sairaanhoitajaa yms. Ennen vanhaan ei riittänyt pelkkä yo/vastaava, vaan oli oltava lisäksi joku koulutus. Nykyään ei enää, ei suomen kielikään ole pakollinen.

Joskus 80-luvulla aloitettiin kotimaan lennoilla, nykyään nuoret saavat koulutuksen heti 330- ja 350-koneisiin eli lentävät 3-5 kaukolentoa/kk. Koska ovat halpoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi