Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentoemännäksi vai farmaseutiksi? :D

Vierailija
08.07.2017 |

Tein netissä ammatinvalintatestin ja top 5 mulle tuli farmaseutti ja lentoemäntä :)

Kumpaa yleisesti ottaen näin äkkiseltään suosittelisit ja miksi sitä mieluummin?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä, jos on ulkoiset avut kunnossa!

Farmaseutin työn on oltava tooooodella tylsää, ainakin apteekissa jossa varmasti suuri osa niistä on töissä.

Vierailija
2/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä on parisuhdemarkkinoilla aivan eri luokkaa kuin farmaseutti. Lähes parturin tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä lentoemojen kaa tekemisissä ja tässä pari ajatusta:

- työ on matkustamista. Monet vaihtaa alaa kun tulee perheen perustamisen aika

- monella on toinen ammatti takataskussa, jossain vaiheessa voi muuten tulla halu asettua paikoilleen

-lentoemon ura voi katketa johonkin sairauteen joka ei muussa ammatissa haittaisi

Vierailija
4/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmh? En usko, että ihmisen jolla olisi rahkeita akateemiselle alalle, kannattaa ryhtyä tarjoilijaksi. Koska tarjoilija lentoemäntä on, vaikka ilmassa työnsä tekee.

Vierailija
5/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseuttin snoisin, että lentoemo :) Toki tämän työn hyviä puolia on perheystävällisyys ainakin siinä mielessä, että osa-aikainen työ onnistuu useimmissa apteekeissa, ei varsinainen vuorotyö ja töitä saa melkein mistä päin Suomea tahansa. Mutta jos vaihtelua kaipaa, niin oikeasti, on tää aika tylsää. Mutta koska tykkään asiakaspalvelusta niin ihan ok.

Vierailija
6/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemännän työssä on n. 10% "tarjoilua". Se on tosin ainut näkyvä osa matkustamossa, joten siksi varmaan joku tietämätön erehtyy luulemaan näin. 10h päivästä menee ehkä 1-2h "tarjoiluun".

Vierailija
7/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä saattaisin veikata, että päivärahojen vuoksi tienaisit lentoemona paremmin.

Vierailija
8/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseuttin snoisin, että lentoemo :) Toki tämän työn hyviä puolia on perheystävällisyys ainakin siinä mielessä, että osa-aikainen työ onnistuu useimmissa apteekeissa, ei varsinainen vuorotyö ja töitä saa melkein mistä päin Suomea tahansa. Mutta jos vaihtelua kaipaa, niin oikeasti, on tää aika tylsää. Mutta koska tykkään asiakaspalvelusta niin ihan ok.

Olen farmaseutti, enkä tehnyt päivääkään asiakaspalvelua harjoittelua lukuunottamatta. Lääkekehityksessä ja tutkimuslaitoksissa olen työskennellyt.

Vierailija
9/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutin työ on todella tylsää, kohokohta laitetaanko lääkkeet isoon vai pieneen pussiin ä. Esim. mun työpaikalla työ on pelkkää asiakaspalvelua. Meillä ei ole annosjakelua, ei myöskään lääkkeenvalmistusta, ei kotihoidon juttuja juurikaan.

Työ sitä samaa pakkopullaa päivästä toiseen. Palvelet sairaita, ärtyneitä, vihaisia asiakkaita. Kuka huvikseen tulisi apteekkiin? Viihdyin paljon paremmin tarjoilijana. Ainoa hyvä puoli hiukan parempi palkka. Muuten ihan syvältä ja pomon rahapussi senkun kasvaa, ite saat asiakkaiden tiuskimista niskaan.

Vierailija
10/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-emo kirjoitti:

Lentoemännän työssä on n. 10% "tarjoilua". Se on tosin ainut näkyvä osa matkustamossa, joten siksi varmaan joku tietämätön erehtyy luulemaan näin. 10h päivästä menee ehkä 1-2h "tarjoiluun".

No niin on tarjoilijallakin, mutta olen silti tarjoilija.

Vierailija
11/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuaika jauhetaan kakkaa tiskin takana työkavereiden kanssa? :D en ole kuullutkaan tarjoilijasta, jonka työnkuvaan ei kuulu tarjoilu

Vierailija
12/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ryhdyt apteekkariksi, niin on todella kovat vuositulot. Eli farmaseutti, jos raha kiinnostaa. 

Vierailija
13/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi kumpaankaan.

Vierailija
14/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pus kirjoitti:

Jos ryhdyt apteekkariksi, niin on todella kovat vuositulot. Eli farmaseutti, jos raha kiinnostaa. 

Ööööö farmaseutin tulot on pienemmät kuin sairaanhoitajalla kuussa. Farmaseutti tienaa päivätyössä semmosen n. 2400e. Apteekkari ei todellakaan tarkoita farmaseuttia. Toki voi pyrkiä proviisoriksi opiskelemaan jolloin hyvät tulot. Farmaseuttina ei rikastu.

Vierailija
15/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplle vois sopia myös sosionomi, Puheterapeutti, psykologi, terveydenhoitaja, fyssari, optikko, restonomi,bioanalyytikko. Mietippä noitakin.

Vierailija
16/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse entinen lentoemäntä. Työ on mukavaa, mutta kun/jos tulee aika perustaa perhe, ei enää olekaan mukavaa. Vihasin yli kaiken todella aikaisia aamuherätyksiä (tyyliin klo 03.15). Työ on helppoa ja minusta se oli myös kevyttä, jos ei aikaerorasitusta ja jatkuvaa väsymystä olisi.

Vierailija
17/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti

Vierailija
18/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pus kirjoitti:

Apteekkarin pitää olla vähintään proviisori koulutukseltaan. Ja apteekkilupa pitää saada ja yleensä pitää ottaa isot lainat myöskin. Toki apteekkarina pitkän päälle voi ansaita hyvin.

Vierailija
19/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat asiakaspalveluammatteja, joten ilmeisesti sovit asiakaspalveluun? Muutenhan nuo ovat kyllä todella erilaisia ammatteja.

Vierailija
20/46 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa huima ero.

Lentoemäntä jos kaipaat töissä vaihtelua ja tykkäät matkustaa. Tulet hyvin toimeen ihmisten kanssa.

Farmaseutti ei tarvitse läheskään niin paljoa sosiaalisia taitoja, työ on yleensä päivätyötä ja hyvin paljon istumatyötä. Hieman tylsähkö ammatti minusta. Lentoemäntä kuulostaa houluttevammalta.