Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinähatut perjantaitunnelmissa!

31.03.2006 |

Täällä on aamu alkanut pyykintäyteisesti. Kyllä sitä kummasti vaan kertyy? Eilen kävin illalla kaupungilla, tarkoituksena hemmotella itseäni. En löytänyt yhtään mitään muuta kuin lastenlaulu-cd:n. Meillä on kuunneltu viimisen viikon aikana nelisenkymmentä kertaa yhtä ja samaa, joten kaipaan jo vähän vaihtelua...

Kanij kyseli kestovaipoista... Paras tietokanta ja keskustelupalsta on www.kestovaippainfo.fi , josta löytyy myös hoito-ohjeita vaipoille. Meillä ei ole kuivuria eikä hankita sen sähkösyöppöyden vuoksi, joten yritän löytää vaipat, jotka saa mahdollisimman ohuina kuivumaan. Harsothan kuivuvat ihan jo parissa tunnissa, samoin kuin flanelliliinat. Kuorivaippoja ei tarvitse pestä kuin jos on näkyvää likaa. Villahousuissa pesu riittä 1xkk tai jos on likaa. Harsot tulee myös edullisimmaksi!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin aamu on alkanut pyykkivuoren pienentämisellä ja vauvan " kehdon" kokoamisella:) saapui postissa eilen ja mies sen sit tänä aamuna kasasi. IHANA!! Pakko oli ihan kokeilla kaikki lakanat ja verhokatokset paikoilleen. Se on semmonen pyöreä kori, jossa pyörät, eikä kehtojalaksia. Esikoinen näytti vähän pelkäävän sitä ja yritti tyrkätä sen pois:/

masuun kuuluu kova meno, mutta nyt on kremppaa niin, että hyvä kun sängystä ylös pääsee. heti alkaa viilto alavatsaan, joka säteilee alaselkään ja emättimeen tulee jomottava painon tunne:( Onneks lääkäri 4.4. jollon saa kyllä ottaa kaikki tulehdustestit ja kattoa onko tuo värkki vielä ihan kasassa..Vähän hirvittää, jos se sanoo, että eipä ole reissuun lähtemistä ja meillä kun olis se lähtö 6.4.. Kyllä pääsee poru, jos ei päästäiskään! Olen yrittänyt antaa pojan joka päivä tunniksi kovimpaan " riehuaikaan" anopille, että saan ite vähän levätä. Täällä on ollut niin sateista, ettei ulos ole voinut lähteä. sit siihen päälle vielä niin kamala tuuli, että hyvä ettei lentoon lähde! Mutta nyt pitää mennä kauppaan, ennekuin mies lähtee töihin.. (On nuo kaupat niin kaukana, että pitää mennä autolla..)

wekku ja nuppu 23+6

Vierailija
2/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn kurkkaamassa tuon nettisivun. Ja kerro lisää, jos päädyt johonkin vaippavaihtoehtoon! Sitä kestovaipparumbaa vois tosiaan kokeilla ensin ilman kuivuria. Hermot vaan menee siihen kun nytkin on koko ajan kuivausteline olohuoneessa kun ei ole erillistä kodinhoitohuonetta. No, me ollaan muuttamassa ja uudessa asunnossa on kylppärissä lattialämmitys, joten siellä saa ehkä pyykkiä kuivumaan vähän nopeammin.

Apua, olen muuttumassa tylsäksi keski-ikäiseksi täti-ihmiseksi, joka käy pyykinpesukeskusteluita... syytän tästä raskaushormoneita.

Hyvää perjantaita kaikille!

Kanij

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövaipaksi olen nyt parin päivän pähkäilyn tuloksena päättänyt ottaa Fuzzi Bunzin taskuvaipan. Haluan vaihtaa yövaipan mahdollisimman nopeasti. Tuo vaippa kuivuu nopeasti narulla ja imuiksihan sinne käy sisälle ihan mikä tahansa nopeasti kuivuva. Päivävaippa vielä hakusassa, mutta todennäköisesti se tulee olemaan Disanan nauhavaippa tai ihan vain harsot. Äitini löysi kaapistaan huopautuvaa lankaa, jonka uhkasi tuoda mulle neulottavaksi... Yhdet pökät olen saanut melkein valmiiksi ja kuorivaippoja teen hyvin halvalla itse.

Näin etukäteen onnea uuteen asuntoon :) Me jännitämme parhaillaan millaiset uudet naapurit saamme kesäkuun alussa. Aso-asunto on myyty, mutta sitä ei ole kukaan käynyt katsomassa... Meillä on myös lattialämmitys kylpyhuoneessa ja siellä kuivuu pyykit ihan mielettömän nopeasti!

Heddastiina + Inkkari 13vkoa jäljellä

Vierailija
4/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä selvitty hengissä...huh, kun poika koetteli äidin hermoja taas kertaalleen. Aamu oli ihan kamala. Kun puistoon päästiin viimein pukemisshown ja loskassa tarpomisen jälkeen, alkoi itku ja huuto ja ' äiti sylkkyyn' - meininki. Loskassa tarvottiin sitten takasin taistelemaan suoraaan ruokapöytään, jossa ei sitten suostuttu syömään mitään. Ja ei kun nukkumaan tunnin mittaisen nukutusrumban jälkeen- poika nukkui sitten ruhtinaalliset 45 minuuttia sen normaalin 3 tunnin sijaan! Just ehdin itse unmmistaa silmät, kun jo poika taapertaa olkkariin....Ei siinä mikään kikkakolmonen enää auttanut. Oli tullut ripulitkin vaippaan:(

Pojan kiukku jatkui koko päivän. Illalla oli pakko mennä ostoksille, kun mies myöhään töissä ja täksi päiväksi oli hommattava siskon miehelle synttärilahja. Poika oli sitten mukana kiukuttelemassa...ja oksentamassa Stockmannin lattialle!! Vois kiesus, kun hävetti. Oksennusta lensi kaaressa metrien päähän niiden hienojen vaatteiden sekaan... Haistiin yrjölle varmaan kilsan päähän, kun jatkettiin urhoollisesti pakollista synttärilahjan hankintaa. Ihan kamala päivä kertakaikkiaan!! No, pojalla taisikin olla sitten massu vähän kipeä (vaikka yrjöää muutenkin tosi helposti). Tuli vähän huono omatunto, kun olin niin kiukkuinen itsekin ja jos toisella oli paha olla....:(

Tänään illalla pitäisi lähteä nyt sitten niille 3-kymppisille keskustaan. Isot bileet tiedossa, mutta muapa ei huvita YHTÄÄN mennä. Kaikki siellä kuitenkin juo ja lähtee jatkoille...ei niitä kännikaloja jaksa kauaa katella:) Mennään autolla ja jätän ukon sinne bailaamaan ja suuntaan itse kotiin pitkille yöunille...

Onneksi pappa haki pojan jo hoitoon, joten saan tässä hetken huohahtaa. On ollut alamaha ja ristiselkä ihan tulessa koko päivän. Mitä lie kipuja...:(

No niin. Jos tää tästä. Koitan nyt levätä ja ' koota' itseni tuon eilisen farssin jälkeen. Jos sitä iltaa kohden piristyisi ja jaksaisi juhliakin (limun voimalla) jonkin aikaa!

Sitruska ja irmeli rv 25+5

Vierailija
5/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan kyllä teidän juttuja lueskella, mutta harvoin saan ite kirjoitettua saati kenellekään kommentoitua, kun ei tahdo jäädä nikit mieleen.

Mä oon huomannu, että ihan hyvin pärjää tässä kotosalla, kun saa tehdä asioita rauhalliseen tahtiin, mutta jos pitää mennä aikataulujen mukaan ja olla ihmismäisen näköinen, niin sitten ottaa lujille.

Tänään oltiin kummipojan viulukonsertissa lähikoululla. Ei tehny yhtään hyvää, kun lopulta tuli kuitenkin kiire ja jouduin ensin mennä lumisen pihan poikki, sitte huonosti aurattua tietä reipasta kävelyä vaunuja lykkien ja pulkkaa vetäen. Tuommoisia tempauksia ei kyllä kärsi usein tehdä, rupeaa pian jo paikat aukeamaan. Ainakin tuntui tosi pahalta. Mutta matka oli onneksi lyhyt ja päikkärit auttoi kummasti.

Kestoilijoilta kysyisin, että millaisella ohjeella ootte hahtuvapöksyjä neuloneet/ aiotte neuloa? Kestovaippainfon sivulla oli tosi helpon näköinen ohje edestakaisneuleella ja ottobrella taas kivemman näköiset pöksyt. Mutta mitenhän mahtavat toimia ja noinkohan saisin nuo vaikeammat tehtyä? Periaatteessa pitäis kyllä onnistua, mutta... ja kuinka moneella säikeellä kannattais tehdä? Ei mulla vielä ees lankaa oo, mutta toivottavasti saan lähipäivinä. Yritin tilata luonnonvalkoista, mutta sitä ei ollu nyt, joten tulee vaalea suklaa.

Mähän aloitin kestoilun vasta kolmosen kanssa puolisen vuotta sitten. Nyt mennään melkein koko ajan kestoilla. Ensin ajattelin, etten vauvan kanssa taida jaksaa, mutta nyt aattelin kuitenki yrittää. Saa nähdä, miten onnistuu, kun kuoria pitäis varmaan olla enemmän, mutten arvaa etukäteen ostella ja täältä niitä ei saa. Yks pieni muovikuori mulla on ja pakkauksessahan tulee joku. Parit hahtuvat aattelin neuloa ja jos tulee yhtä iso vauva, kuin muut on ollu, niin osa kolmosen käyttämistä menee varmaan aika piankin vauvalle.

Meillä on kyllä kuivausrumpu, mutta kesällä yritän toki kuivata narulla, jos vain säät suosii. Ja tuo ei oo ihan niin paha energiasyöppö, kun on uusi Miele. Me säästetään sähköä sitte lämmityspuolella, kun hommattiin tuo ilmalämpöpumppu ja pidetään suht alhaisena sisälämpö sekä pakkasilla pidetään hellassa valkeaa. (seli seli...) Mä oon kyllä tykänny rummusta enkä pois antais. Tekemistä riittää kyllä muutenkin.

Tsemppiä kaikille odotukseen!

T@hti ja lapset 00, 02, ja 04 sekä rv 24+5 (tai jotain)

Vierailija
6/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea, kun olen ollut rätti väsynyt koko päivän..tuntuu, että en jaksa kättä nostaa edes.

Mikä lie kummallinen kevätväsymys tms =)

Mietin myös itsekkin tuota kestoilua, mutta tunnen itseni sen verran hyvin, että en kuitenkaan jaksaisi olla joka päivä pyykkäämässä niitä vaippoja ja meillä kun on aina mahoton muutenkin pyykkiä...varmaan pesen naapurinkin pyykit, kun aina on pesukoppa täynnä. =)

Mutta pitää kyllä kokeilla ainakin kestoilua ja mistäs tuon arvaa vaikka innostuisikin asiasta.

Esikoinen lähti vanhempieni kanssa sukulaisiin ja ollan mieheni ja pikkuisen (1v+3kk) kanssa keskenämme kotona. Varmaan aikas hiljaista, kun poika ei ole kotona.

Masu asukkikin on tänään taas potkinut äitin kyljet pahkuroille. Kovaa jylttää heti kun yrittää hieman levähtää itse.

Tietääkö kukaan muuten millaista kivun lievytystä voi ambulanssissa saada? Mietin tällaisia juttuja sen takia, kun meillä on reilu 200km matkaa synnyttämään ja varmaan tullaan pika kyydillä jos edeltäviin synnytyksiin on uskomista.

Onhan meillä omakin synnäri, mutta laittavat kesäksi sen kiinni...voitteko kuvitella???

Kaupunki kuulema säästää..tai jotain...nytkin joutuu 200km päähän synnyttämään jos aikoo vaavi tulla viikon loppuna.

No vali vali taas...

Taidan siirtyä taas keittiön siivouksen ja pyykkien kimppuun.

Mutsi ja rv27???

Vierailija
7/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aion kokeilla tältä kolmoselta kestoja. En vaan vielä tiedä, että mitä. Vois lähteä noilla harsoilla ja kuorilla sekä sillä liinalla, joka pitää vaipan kuivan tuntoisena. Ehkä villahousuillakin. Pitää miettiä vielä ja tutkia asiaa. Vaihtoehtoja kun tuntuu olevan ja malleja ja merkkejäkin aikalailla! Olisikin kiva, jos vaikka neuvola järjestäisi jonkun kertomaan tuosta kestoilusta. Täytyy ensi kerralla kysyä, kun käyn terkalla, että mitä aiheita synnärivalmennuksissa nykyään on.

Mies oli aamulla laittanut hihat heilumaan ja petivaatteet olivat ulkona ja lattiat imuroitu ja mopattu, kun tulin töistä kotiin. Ihana yllätys! Minun ei tarvinnut kuin pyyhkiä pölyt (sitä hommaa mies ei tee, mutta muita siivoushommia kyllä). Nyt on ihana pujahtaa puhtaisiin, raikkaisiin lakanoihin ja uuteen tyynyyn, jonka investoin tänään, kun vanha tuntui liian luttanalta.

Jotain kivaakin on tiedossa. Lähdemme pääsiäisenä Lappiin lomailemaan. Tuleekin tarpeeseen ja tuo kummaa vipinää ja aivan uutta tarmoa tähän olemiseen. Josko vaikka uskaltautuis kokeilla lasketteluakin. Onko joku teistä ollut laskettelurinteessä näillä viikoilla vai onko jo liian riskiä (kun en ole vuosiin lasketellut)???

Harkitsen kuitenkin, mutta ellei rinteeseen niin sit pitää kyllä päästä tunturilla murtsikoimaan. Lapsetkin odottavat jo innolla.

Carelia ja Tiitiäinen

Vierailija
8/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just ekat pökät tehtyä ja yritin huovuttaa niitä, saa nähdä miltä näyttävät kun kuivuvat! Ostin paikallisesta lankaliikkeestä huopuvaa neulelankaa (Tove), tein tilkun ja sovelsin Wilhelmiina kestovaippojen nettisivun ohjetta. Hahtuvaa en ole kokeillut, tai pikemminkin ehdin tehdä vain ekaa kerrosta puoleen väliin ennen lasten suihkuun menoa... Teen yksisäikeisestä ja nyt teen vähän soveltaen (kuten yleensä) käsityölehden 1/05 ohjeella. Ostin jotain kaksisäikeistä hahtuvalankaa ja purin yksisäikeiseksi, kun tuntui niin kamalan paksuilta.

Suosittelen kyllä lämpimästi kestovaippainfoa, siellä keskusteluissa on oma osio puikonheiluttajille ja ohjeita löytyy vaikka kuinka paljon. TSI-galleriassa on paljon ihania pökiä.. Joku oli löytänyt pökät, jotka oli koristeltu näyttämään farkuilta :)

Sitruskalle voimia :)

Heddastiina *migreeni lähettelee esioireita*

Vierailija
9/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, huomaa taas, että on vähän vielä hakusessa tämä vauva-arjen suunnittelu. Olin mielessäni visioinut että kyllähän ne kestovaipat ihan helposti ja kätevästi päivällä vaihtaa ja laittaa likoamaan jne, mutta unohdin täysin, että vauvalle pitää vaihtaa vaipat myös yöllä ja silmät ristissä se lienee hieman hankalampaa... joten kiitos taasen vinkistä Heddastiina, täytyy vissiin hankkia ainakin kahta mallia.

Selailin aiemmin päivällä kestovaippainfo-nettisivua, ja täytyy sanoa, että olo oli entistäkin sekavampi sen jälkeen. Ajattelin, että malleja on muutamia, mutta niitähän on pilvin pimein! Ja on bambua, hamppua ja jotain mitälie mikrotäytettä. Apua. Haluaisin tosiaan, että joku näyttäisi vaan kaupassa, että tässä on vaihtoehdot ja kertoisi kunkin huonot ja hyvät puolet. Meikäläinen on myös niin tumpelo että itse tekemistä en edes harkitse.

Selailin tuossa myös Ruskovillan esitettä, jossa on ihanan näköisiä vauvanvaatteita (silkkipipo ja lampaantalja on ainakin pakko saada! itsellekin olis ihanat :)) ja sielläkin on niitä vaippoja villakuorilla. Onko kokemuksia?

Niin, ja sitten vielä yksi kysymys teille, joilla on jo lapsia. Kannatatteko vaunuihin pehmeää vai kovaa kantokoppaa? Kasvaako vauva liian nopeasti ulos pehmeästä? Mietin tässä, että jos vauva syntyy heinäkuussa, niin puolivuotiaana sillä pitää olla ulkona talvella paksut vaatteet jotka vie paljon tilaa kopassa, ja onko pehmeä koppa silloin liian pieni? Ja mitäs sitten tehdään, eihän sitä pikkuista voi vielä istumaankaan lykätä?

kyselee " aloittelija" Kanij

Vierailija
10/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä laskettelusta piti vielä sanomani. Meillä on myös tiedossa viikon pohjoisen-loma ja harmittaa jo nyt, että laskettelusta ei tule mitään, kun olen ollut rinteessä joka vuosi. Mutta en kyllä oikein uskalla nyt masun kanssa laskea sen takia, että jos siellä kaatuu, niin voi kaatua pahastikin. En nyt välttämättä tarkoita, että vauvalle siitä mitään harmia koituisi, mutta en todellakaan halua mitään raajaa kipsiin tässä vaiheessa (no, mun selkä ei kyllä nyt laskettelusta muutenkaan tykkäisi).

Mutta sehän on ihan kunkin oma valinta ja hyvin epätodennäköistähän on, että mitään sattuu jos ottaa rauhallisesti ja laskee loivia rinteitä (tosin joku huolimaton hurjastelija voi aina laskea niskaan).

Kanij