Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka hoidatte lapsenne ilman tukiverkostoa!

Vierailija
08.07.2017 |

Meillä 3 lasta alle 6v,isovanhemmat ja suku 400-600km päässä. Hoitoapua saamme noin 2 krt vuodessa. Suurimmalla osalla ystävistämme isovanhemmat asuvat max tunnin ajomatkan päässä, useilla parin kilometrin säteellä. Olen niin kyllästynyt näiden ihmisten valittamiseen, jotka saavat apua. Milloin ei ole mummo ollut riittävästi apuna kun on auttanut vain kerran sillä viikolla ja milloin eivät ole päässeet viettämään parisuhdeiltaa kuukauteen. Nämä ihmiset eivät ymmärrä mitä se on kun ilman lapsia miehen kanssa ei pääse edes asioille puoleksi tunniksi ilman että hoitoapua pyydetään viikkokausia etukäteen tai kun miehen kanssa on todellakin kaksin hoidettava lasten päiväkodista hakemiset ja viemiset. Ei ole ketään keneltä pyytää apua edes tiukassa paikassa.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Kukaan ei pakota porsimaan noin paljon, jos on niin hiton vaikeaa hoitaa niitä kakaroitaan yksin 

Erikoinen logiikka kyllä tämä, jos tekee jonkun valinnan - vaikkapa "porsii" viisi lasta - ei koskaan saa valittaa esim. väsymystä, koska kyse on itse tehdystä valinnasta. Ei saa ikinä valittaa matalasta palkasta, koska itse on valinnut matalapalkka-alan, ei saa valittaa ylikasteluun kuolleesta viherkasvistaan, koska itse sitä liikaa juotti, ei saa valittaa edes omasta puolisostaan koskaan, koska itse on puolisonsa valinnut.

Muuttuuko se elämä valittamalla paremmaksi? Jos ei, silloinhan valittaminen on ihan turhaa. Menestynyt ihminen ei valita, vaan tekee asioille jotain. 

Valitathan sinäkin ihan koko ajan, inkkeli.<

Oletko rakastunut minuun vai miksi sinun pitää koko ajan kääntää puhe minuun? 

Vierailija
82/86 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kuitenkin perhe. Ja niitä sukulaisiakin.

Mä olen ypöyksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli nuo sinut tukiverkostosi on käytännössä löyhiä puheita, ei totta."

Kokoamani tukiverkosto toimii käytännössä mainiosti. Vaikka se kuinka sinua harmittaa.

Vierailija
84/86 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoamani tukiverkosto toimii käytännössä mainiosti. Vaikka se kuinka sinua harmittaa.

Juurihan sinä itse kerroit, että se on sinulla vain kyselyasteella, ei käytännössä toimi.

Vierailija
85/86 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tukiverkoston puute on ongelma, jos perheessä on kaksi normaalia vanhempaa, jotka osallistuvat arjen pyörittämiseen?

Vuorotyöt, työelämän vaatimukset, ei saisi olla poissaoloja, omaa aikaa ei jää palautumiseen. Sairastelu kaataa koko systeemin.

Vierailija
86/86 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan sinä itse kerroit, että se on sinulla vain kyselyasteella, ei käytännössä toimi.

Opettele lukemaan. Olen kysynyt apua JA saanut sitä. Ja olen saanut lupauksen avusta jatkossakin. Mitä tukiverkosto sinulle tarkoittaa? Minulle se tarkoittaa sitä, että joku on luvannut minua auttaa tarvittaessa. Että pystyn luottamaan siihen, että lapsilleni löytyy hoitaja pikaisissakin yllättävissä tilanteissa. Tottakai nämä valmiudet on kysytty etukäteen.

Ja ovat toimineet myös käytännössä monta kertaa.