Te jotka hoidatte lapsenne ilman tukiverkostoa!
Meillä 3 lasta alle 6v,isovanhemmat ja suku 400-600km päässä. Hoitoapua saamme noin 2 krt vuodessa. Suurimmalla osalla ystävistämme isovanhemmat asuvat max tunnin ajomatkan päässä, useilla parin kilometrin säteellä. Olen niin kyllästynyt näiden ihmisten valittamiseen, jotka saavat apua. Milloin ei ole mummo ollut riittävästi apuna kun on auttanut vain kerran sillä viikolla ja milloin eivät ole päässeet viettämään parisuhdeiltaa kuukauteen. Nämä ihmiset eivät ymmärrä mitä se on kun ilman lapsia miehen kanssa ei pääse edes asioille puoleksi tunniksi ilman että hoitoapua pyydetään viikkokausia etukäteen tai kun miehen kanssa on todellakin kaksin hoidettava lasten päiväkodista hakemiset ja viemiset. Ei ole ketään keneltä pyytää apua edes tiukassa paikassa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Miten tukiverkoston puute on ongelma, jos perheessä on kaksi normaalia vanhempaa, jotka osallistuvat arjen pyörittämiseen?
No sehän siinä on ongelma, että ei ole tukiverkostoa hätätilanteisiin. Jo ihan se tunne, että aina on vain pärjättävä yksin on aika ahdistava olotila.
Se on oma valinta. Valinnoilla on seurauksia.
On selvitty myös yksinhuoltajana ilman tukiverkkoja. Erosin alkoholistimiehestä, joka ei tapaa lapsia ollenkaan eikä maksa elatusmaksuja. Kaikki on suhteellista. En valita, koska nyt elämä on rauhallista ja turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Kukaan ei pakota porsimaan noin paljon, jos on niin hiton vaikeaa hoitaa niitä kakaroitaan yksin
Myös tuo että sinä VALITSET olla ruikuttava inkkeli ja VALITSET riehua täällä sen sijaan, että ryhdistäisit on VALINTA ja kuormittaa yhteiskuntaa muuten ihan saatanasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Kukaan ei pakota porsimaan noin paljon, jos on niin hiton vaikeaa hoitaa niitä kakaroitaan yksin
Myös tuo että sinä VALITSET olla ruikuttava inkkeli ja VALITSET riehua täällä sen sijaan, että ryhdistäisit on VALINTA ja kuormittaa yhteiskuntaa muuten ihan saatanasti.
Paitsi etten ole ruikuttanut enkä ole inkkeli. Turhaan sinä minulle kiukuttelet siitä, että olet porsinut yli jaksamiskykysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ystävä valitti, kuinka ei ole omaa aikaa, vaikka lapsi on viikonloppuisin yhden iltapäivän isovanhemmillaan ja muuten vuorottelevat miehen kanssa tasapuolisesti. Mielestäni tuossa on jo aika kivasti sitä omaa aikaa etenkin kun pyydettäessä sai vielä useamminkin lapsen hoitoon isovanhemmille.
No sitä omaa aikaa ei silti välttämättä ole, koska on lapset, kotityöt, työt, asunnon huolto, remontit jne. jne jne. jne.
Toki, mutta esim tuo viikonlopun vapaa on molemmilla pyhitetty harrastustoimintaan ja viikollakin saa vapaata, kun toinen vanhemmista katsoo lasta. Ei silloin se valitus pidä ihan paikkaansa, etteikö omaa aikaa olisi ollenkaan.
Ei se että toinen on lasten kanssa, tarkoita, etteikö silti olis
Ei tarkoitakaan, mutta tässä tapauksessa tiedän että sitä omaa aikaa on myös viikolla noiden pakollisten juttujen lomassa, sillä on aikaa harrastaa myös silloin.
Tiedän ja ymmärrän myös hyvin sen, että kuormittuneena tuntuu ettei sekään oma aika tunnu riittävän. Lapsiarki voi olla aika raskasta. Peilasin tätä valitusta APn viestiin, jossa tukiverkkoja ei oikeasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi etten ole ruikuttanut enkä ole inkkeli. Turhaan sinä minulle kiukuttelet siitä, että olet porsinut yli jaksamiskykysi.
Voi kuule, idiootti, kaikki täällä tunnistavat sinut ja nuo ääliömäisen typerät sanavalintasi porsimisesta lähtien...
Niin, että kukaan muu ei saa valittaa, vaan valitusoikeus on vain totaalierakkoperheillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, idiootti, kaikki täällä tunnistavat sinut ja nuo ääliömäisen typerät sanavalintasi porsimisesta lähtien...
Sulla on outoja harhoja. Juopas vähän vettä niin helpottaa tuo kiukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllä näette syyn sille, miksi niitä tukiverkkoja ei ole.
t. eri
Ei tarkoitakaan, mutta tässä tapauksessa tiedän että sitä omaa aikaa on myös viikolla noiden pakollisten juttujen lomassa, sillä on aikaa harrastaa myös silloin.
Tiedän ja ymmärrän myös hyvin sen, että kuormittuneena tuntuu ettei sekään oma aika tunnu riittävän. Lapsiarki voi olla aika raskasta. Peilasin tätä valitusta APn viestiin, jossa tukiverkkoja ei oikeasti ole.
Sniulla on ihan liikaa omaa aikaa, kun ehdit stalkata tuolla lailla.
Valittamisen ja kadehtimisen sijaan voisi keskittyä hyviin asioihin. Sinulla sentään on se mies. Jotkut ovat totaaliyh-vanhempia.
t. eri
Ei tuolla inkkelillä ole perhettä, eikä työtä eikä mitään muutakaan, liikaa aikaa ja ruma sanavarasto.
p.s. sinä mikään eri ole, sama häiriköivä paska aina vaan.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen logiikka kyllä tämä, jos tekee jonkun valinnan - vaikkapa "porsii" viisi lasta - ei koskaan saa valittaa esim. väsymystä, koska kyse on itse tehdystä valinnasta. Ei saa ikinä valittaa matalasta palkasta, koska itse on valinnut matalapalkka-alan, ei saa valittaa ylikasteluun kuolleesta viherkasvistaan, koska itse sitä liikaa juotti, ei saa valittaa edes omasta puolisostaan koskaan, koska itse on puolisonsa valinnut.
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Ei tuolla inkkelillä ole perhettä, eikä työtä eikä mitään muutakaan, liikaa aikaa ja ruma sanavarasto.
Juuri siksi niiitä tukiverkkoja ei sinulla ole, kun puhut ihmisille tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen logiikka kyllä tämä, jos tekee jonkun valinnan - vaikkapa "porsii" viisi lasta - ei koskaan saa valittaa esim. väsymystä, koska kyse on itse tehdystä valinnasta. Ei saa ikinä valittaa matalasta palkasta, koska itse on valinnut matalapalkka-alan, ei saa valittaa ylikasteluun kuolleesta viherkasvistaan, koska itse sitä liikaa juotti, ei saa valittaa edes omasta puolisostaan koskaan, koska itse on puolisonsa valinnut.
Kuka on kieltänyt valittamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Juuri siksi niiitä tukiverkkoja ei sinulla ole, kun puhut ihmisille tuolla tavalla.
Tämä on KIRJALLINEN foorumi, ei täällä puhuta, enkä minä ihmisille tällaista kieltä käytä, vain paskalle palstahäirikölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko se elämä valittamalla paremmaksi? Jos ei, silloinhan valittaminen on ihan turhaa. Menestynyt ihminen ei valita, vaan tekee asioille jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Tämä on KIRJALLINEN foorumi, ei täällä puhuta, enkä minä ihmisille tällaista kieltä käytä, vain paskalle palstahäirikölle.
Tuossa sulle pilkku nussittavaksi: ,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko se elämä valittamalla paremmaksi? Jos ei, silloinhan valittaminen on ihan turhaa. Menestynyt ihminen ei valita, vaan tekee asioille jotain.
Valitathan sinäkin ihan koko ajan, inkkeli.