Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisen tunnistaminen ulkomailla

Vierailija
08.07.2017 |

Löin vaimon kanssa illallisesta vetoa taannoisella Prahan matkalla. Tavoite oli tunnistaa suomalainen ennen kuin kuulee puheen. Voitin tämän kisan aivan leikiten ja arvatusta 37 ihmisestä/parista/perheestä tunnistin suomalaisiksi 28 ja neljä jäi vahvistamatta, koska emme päässeet sellaiselle etäisyydelle, että olisimme kuulleet heidän puhuvan.

Kuinka tämä onnistui? Seurasin vain naisten olemusta:
- Leggarit: 25% mahdollisuus
- Leggarit + tunika: 50% mahdollisuus
- Lyhyet hiukset naisella ilman mitään erityistä muotoilua (lyhyt polkka tai jokin rekkalesbopoikatukka): 25%
- Em. kombinaatiot yhdessä: 90%
- Crocksit: 100% varma suomalainen

Parhaimmillaan oli yhdistelmä: poikatukka, tunika, leggarit ja crocksit. Oli melko helppoa tunnistaa suomalaiseksi. Vaimo oli täysin ihmeissään, kuinka voin tunnistaa suomalaiset näin hyvin. Kun kerroin, että kun katson mitä sinä puet päällesi ja vertaan samanlaisiin, niin tunnistaminen on äärimmäisen helppoa. Onneksi tuo rouva ei kuitenkaan kuskaa crockseja matkoilla mukana (tai on ne usein rantakohteissa, mutta ei kaupungissa).

On sinänsä huvittavaa, että Suomen ollessa erittäin tasa-arvoinen maa, generoi se keski-ikäisistä ja keski-ikää lähestyvistä naisista hyvin äijämäisen oloisia. Maissa, joissa sukupuoliroolit ovat perinteisempiä, panostavat naiset merkittävästi enemmän ulkonäköönsä. Suomessakin nuoret pukeutuvat varsin trendikkäästi ja sukupuolensa mukaisesti, mutta parisuhteen vakiinnuttua hyvin useat naiset valuvat tähän suomijunttirekkalesboeiväliä-lookiin.

Kommentit (205)

Vierailija
41/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunikan ja leggingsien tahi liian lyhyen t-paidan ja kahisevien valkoisten sääreen ulottuvien kesähousujen alta pilkottaa taikinamainen, ehkä auringossa punastuva iho :)

Tää on hauska aihe :) Lisää!

Ei ne esim. ruotsalaiset tai brititkään taida kovin ruskeita olla kun lomalle menevät.

Vierailija
42/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaista ei saisi tunnistaa ulkomailla, Suomihan on hieno maa ja suomalaiset hieno kansa.

Kerran istuttiin Barcelonassa terassilla, ilmeisen hiano ja trendikäs kaupunki suomalaisten mielestä (on kyllä kiva minustakin), aikamme kuluksi leikittiin samaa leikkiä ja kaikki ne "suomalaiset" olikin lähelle parkkeeratusta ristelyaluksesta pelmahtaneita amerikkalaisia.

Meidän köyhällä suomalaissuvulla on mökki ruskea vetisen suojärven rannalla, naapuri vielä hakkasi metsänsä kymmenisen vuotta sitten, eli maisema on mielestämme ankea. Tuonne korpeen sukuun naitu aussi kuitenkin halusi viedä vierailulle Suomeen tulleita sukulaisiaan, me kaikki että vuokrataan nyt joku komea meren saaristosta, ei sinne oli päästä, se on Suomea, rauhaa ja aitoa tuolle mamulle. Ja Sydney keskustassa asuvat sukulaiset olivat eksotiikasta haltioissaan, popsiessaan jauhomakkaraa ja juodessaan olvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun turistikohteessa ja näen aika paljon kaikenmaalaisia turisteja, joilla on hassut turistivaatteet, crocseja jne.

Matkustan pari kertaa vuodessa Nizzaan ja Roomaan, enkä ikinä yritä tunnistaa suomalaisia.:D koko touhu on minusta paras johtolanka siitä, että tämä tunnistaja on itse juntti eikä tajua matkustelun ideaa. Se ei ainakaan ole muiden morkkaaminen.

Toki toiselle se voi olla parasta, itselleni se olisi hirmu tylsää. Ympärillä uusi maa ja keskittyisin siihen, miten rumasti muut ovat pukeutuneet? Johan siitä tulee nihkeä fiilis koko reissuun kun kyräillään muita...

Mä olen asunut vuosia eräässä länsieurooppalaisessa miljoonakaupungissa, ja kyllä täällä tunnistaa suomalaiset katukuvasta ilman kummempia kyräilyjä. Lähinnä tulee sellainen lämmin läihkädys, että "voi noita!". Samalla tavoin tunnistan muualla matkaillessani myös nykyisen asuinmaani kansalaiset. Todistettavasti minutkin on tunnistettu suomalaiseksi ulkonäköni perusteella useamman kerran, eikä syynä ole pukeutuminen tai kieli.

Jep, mutta tuo sinun tyylisi on erilaista kuin se, että bongataan rumasti pukeutuneita ja naureskellaan niille.

Kannattaa myös miettiä, montako kertaa sinua on luultu muuksi kuin suomalaiseksi? Minut on tunnistettu monta kertaa suomalaiseksi, mutta yhtä usein sanotaan venäjä, baltian maat tai Ranska.

Vierailija
44/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomimiehellä lippis, reisitaskushortsit, remmisandaalit ja tietysti aina muodissa oleva vyölaukku.

Olemus höystetään tiukalla "olen turisti, vaadin palvelua" ilmeellä ja näin paketti on valmis.

Vierailija
45/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumista kengistä joku mainitsi. Entisenä kenkä- ja korkkarifriikkinä olen samaa mieltä. Minulla on leikkauksessa jäykistetty isonvarpaan nivel ja käytän tukipohjallisia. Korkkareita ei siis pidetä edes juhlissa, vain muutaman sentin mummomorkkarit tulevat kyseeseen. On h*n vaikea löytää näillä kriteereillä edes kävelyyn soveltuvia kenkiä jotka olisivat siedettävän näköisiä. Hyvännäköisiä tennareita ym on kyllä mutta ne ovat lestiltään kapeita eikä niihin voi laittaa tukipohjallisia.

Olen antanut palautetta tästä usein kenkiä etsiessäni. Aika monilla muillakin keski-ikäisillä on ongelmia jalkojen kanssa, usein ongelmat johtuvat juuri siitä, että on liikaa käytetty korkkareita. Miesten on helppo vaatia pitämään korkkareita kun on itse aina kävellyt mukavissa matalissa kengissä.

Vierailija
46/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen osoittaa itsenäisyyttään pukeutumalla ja näyttämällä mahdollisimman epänaiselliselle. Tästä on muodostunut suomalaiskansallinen naisen trendi, joka on hyvin erottuva, mutta jota samalla naiset eivät itse tiedosta.

Vierailija
47/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen tunnistaa kasvojen piirteistä ja vaaleahkosta väristä eikä vaatetuksesta.

Vierailija
48/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydennetään suomi-miehen listaa vielä puna-siniraidallisilla valkoisilla tennissukilla.

Vierailija
49/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvonpiirteet nimenomaan ovat tunnistettavin piirre. Sen jälkeen toki voi etsiä yhtenäisyyksiä vaatetuksesta ja asusteista.

Vierailija
50/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen reilusti keski-ikäinen suomalainen heteronainen, ja olen aina viihtynyt äijävaatteissa. Tykkään esim. metsuripaidoista, maastokuviosta, kuubalippiksistä, poikien/miesten farkkumalleista, reiluista vaellussandaaleista jne.

Minulla on silti tyttömäisiä mekkojakin ja kesäkuumalla hihaton, kevyt mekko onkin suosikkiasuni. Vaatekokoni on naisten 38/miesten 46-48.

Hiukseni ulottuvat selkään, ovat omanväriset eli pähkinänruskeat. Ihotyyppini takia rusketun helposti.

Epäilen, ap, että minua tunnistaisit suomalaiseksi. ;-)

Vierailija
51/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kynitty miestukka, usein vielä värjättynä jollain kauhealla mustalla tai punaisella, on kyllä järkyttävä.

Vierailija
52/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylittömät vaatteet, tuijottaminen, valju väritys, huonot kengät.

Vierailija
53/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunika, leggarit ja crocksit.... 

....On sinänsä huvittavaa, että Suomen ollessa erittäin tasa-arvoinen maa, generoi se keski-ikäisistä ja keski-ikää lähestyvistä naisista hyvin äijämäisen oloisia. quote]

Erikoinen käsitys äijän olemuksesta. ;)

Vierailija
54/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut muuta kuin kehuja ulkonäöstäni muualla maailmassa asuneena. Vaikka aika stereotyyppinen ulkonäöltäni olenkin, vaaleat puolipitkät hiukset (jep sellaiset kuuluisat hennot hiukset vieläpä), siniset silmät ja todella vaalea iho. En käytä jatkuvasta mekkoja vaan muita perusnättejä vaatteita, korkkareita en pysty ikinä käyttämään. Meikkaan kohtalaisesti. Eksoottisiltahan me näytetään muualla kuin pohjoismaissa :)

Vierailija
55/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä kuvaus. Itselläni on ulkomaalainen vaimo eikä käytä ikinä crocseja eikä mitään tunikaa. Yleensä hame vapaa-ajalla tai siistit farkut. Kun ei ole suominaisen pullukkaa vartaloa niin ei tarvitse peitellä kurveja.

Vierailija
56/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut muuta kuin kehuja ulkonäöstäni muualla maailmassa asuneena. Vaikka aika stereotyyppinen ulkonäöltäni olenkin, vaaleat puolipitkät hiukset (jep sellaiset kuuluisat hennot hiukset vieläpä), siniset silmät ja todella vaalea iho. En käytä jatkuvasta mekkoja vaan muita perusnättejä vaatteita, korkkareita en pysty ikinä käyttämään. Meikkaan kohtalaisesti. Eksoottisiltahan me näytetään muualla kuin pohjoismaissa :)

Vierailija
57/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaava on jotakuinkin tatuoinnit+lyhyt tukka+kauhea väri tukassa+rocsit+seksikumppanien määrä+liikakilot*promillet/räväkkyydellä

Vierailija
58/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löin vaimon kanssa illallisesta vetoa taannoisella Prahan matkalla. Tavoite oli tunnistaa suomalainen ennen kuin kuulee puheen. Voitin tämän kisan aivan leikiten ja arvatusta 37 ihmisestä/parista/perheestä tunnistin suomalaisiksi 28 ja neljä jäi vahvistamatta, koska emme päässeet sellaiselle etäisyydelle, että olisimme kuulleet heidän puhuvan.

Kuinka tämä onnistui? Seurasin vain naisten olemusta:

- Leggarit: 25% mahdollisuus

- Leggarit + tunika: 50% mahdollisuus

- Lyhyet hiukset naisella ilman mitään erityistä muotoilua (lyhyt polkka tai jokin rekkalesbopoikatukka): 25%

- Em. kombinaatiot yhdessä: 90%

- Crocksit: 100% varma suomalainen

Parhaimmillaan oli yhdistelmä: poikatukka, tunika, leggarit ja crocksit. Oli melko helppoa tunnistaa suomalaiseksi. Vaimo oli täysin ihmeissään, kuinka voin tunnistaa suomalaiset näin hyvin. Kun kerroin, että kun katson mitä sinä puet päällesi ja vertaan samanlaisiin, niin tunnistaminen on äärimmäisen helppoa. Onneksi tuo rouva ei kuitenkaan kuskaa crockseja matkoilla mukana (tai on ne usein rantakohteissa, mutta ei kaupungissa).

On sinänsä huvittavaa, että Suomen ollessa erittäin tasa-arvoinen maa, generoi se keski-ikäisistä ja keski-ikää lähestyvistä naisista hyvin äijämäisen oloisia. Maissa, joissa sukupuoliroolit ovat perinteisempiä, panostavat naiset merkittävästi enemmän ulkonäköönsä. Suomessakin nuoret pukeutuvat varsin trendikkäästi ja sukupuolensa mukaisesti, mutta parisuhteen vakiinnuttua hyvin useat naiset valuvat tähän suomijunttirekkalesboeiväliä-lookiin.

Liitä itsestäsi kuva. Sinutkin varmasti tunnistetaan suomalaiseksi asioista, joista et ole tullut ajatelleeksi.

Vierailija
59/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauempana on tuosta kate beckinsalen lentokenttätyylistä, sitä varmemmin on kotimainen.

http://www.is.fi/viihde/art-2000005283871.html

Vierailija
60/205 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo väittää, että on pakko pitää leggareita, tai mitä nuo kireet ohuet housut onkaan, hameen tai yleensä juuri tuon tunikan alla, koska reidet hankautuisi muuten kuulemma verille. Ihmettelen, miten vain suomalaisilla ne reidet hinkkaa toisiaan vasten niin pahasti, että pelkkää hametta ei voi käyttää.

Tuskinpa vain suomalaisilla! Tämä on ikävä ja yleinen ilmiö naisilla. Ehkä kannattaa laittaa sortsit tai caprit jos joutuu paljon kävelemään ja hikistyy samalla? Iltamenoihin sitten mekko.