en tajua miestä kun ei näe parisuhteessa mitään vikaa
Kommunikaatio puuttuu. Kumpikaan ei avaudu toiselle.me olemme kuin kämppikset,jotka nukkuu samassa sängyssä..mies tuntuu vieraalta.. Mies paljon poissa.
Ja tämä on miehen mielestä hyvä suhde..
Kommentit (33)
Mies sanoo et ei muutkaan pari tee yhdessä mitään tai keskustele..
No mikset vaikka sanoisi miehellä mitä itse odotat suhteelta? Todennäköisesti tarpeet eivät tässä nyt täsmää.
Mistä ihmeestä pitäisi avautua? Että koki suunnatonta onnea, kun sai virvelillä ahvenen?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä pitäisi avautua? Että koki suunnatonta onnea, kun sai virvelillä ahvenen?
Kerrotko sinä pienet ilonhetkesi kaverille, mutta et vaimolle? Jos et kerro, niin miksi? Miksi kaverin pitäisi olla läheisempi mitä oman puolison? Meillä kyllä jutellaan pienistäkin ilon ja harmistuksen aiheista ihan samalla tavalla kuin maailmanpolitiikastakin.
Teidän täytyy keskenänne sopia mitä parisuhde teille merkitsee. Ei ole olemassa mitään valmista parisuhteen kaavaa mitä kaikkien täytyy noudattaa. Jokainen pari saa ihan itse päättää miten elää elämäänsä. Siinä mielessä teidän kummankin näkemys suhteesta on ihan yhtä oikea.
Elääkö mies teillä täyshoidossa? Siitä mies ei lähde kuin pakolla.
Elän samanlaisessa suhteessa, kuin ap. Otin eronkin puheeksi jossain vaiheessa, mutta mies halusi vielä yrittää... meno ei ole kuitenkaan muuttunut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne on sitten edes pariskuntia? Voihan sitä jakaa kustannukset kämppiksenä kaverinkin kanssa. Seksi varmaan tuollaisesta suhteesta loppuu ennen pitkää kuitenkin, että tuskin sekään kannustaa jäämään.
Tää on just tätä, kun jotkut miehet haluavat parisuhteeseen ihan kenen kanssa tahansa, kunhan saisi naisen... sitten ei yhtään tiedetä, mitä sen naisen kanssa pitäisi tehdä saatika sitten olla kiinnostuneita siitä ihmisenä. Joku status- , menonpuolitus- ja itsetuntojuttu ilmeisesti. Halutaan nainen parisuhteen takia, ei siksi, että haluaisi olla juuri tuon ihmisen kanssa.
Onneksi mieheni ei ole tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
No mikset vaikka sanoisi miehellä mitä itse odotat suhteelta? Todennäköisesti tarpeet eivät tässä nyt täsmää.
Tämä. Ite pitää nostaa kissa pöydälle.
Tapailen miestä joka sanoo ettei "osaa puhua". Mutta tiedän keinot miten saan hänet puhumaan. Ja on hän jo vähän oppinut myötäämään tässä asiassa. Itsekin olen opetellut myötmään tietyissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko sinä pienet ilonhetkesi kaverille, mutta et vaimolle? Jos et kerro, niin miksi? Miksi kaverin pitäisi olla läheisempi mitä oman puolison? Meillä kyllä jutellaan pienistäkin ilon ja harmistuksen aiheista ihan samalla tavalla kuin maailmanpolitiikastakin.
Ehkäpä mies kertoo sitten, kun saa metrin mittaisen hauen? Mutta ahven ei ole vielä niin merkittävä asia, että siitä kokisi tarpeelliseksi kertoa yhtään kenellekään. On paljon ihmisiä, joiden elämässä ei nyt oikeasti tapahdu juuri muuta kuin itsestäänselvyyksiä. Olen minäkin joka päivä ihan iloinen siitä, että en jäänyt auton alle, kaatunut rappusissa, rahat riittivät kauppalaskuun jne, mutta eivät ne ole asioita, joista kokisin tarpeelliseksi kenellekään kertoa. Tavallinen arki on tavallista arkea, samat asiat ja rutiinit toistuvat päivästä toiseen. Vaikka olenkin nainen, en silti koe tarpeelliseksi hehkuttaa puolisolle, että kylläpä vessanpönttö kiiltääkin pesun jälkeen hienosti.
Hoidatko kaikki kotihommat?
Monilla tuo parisuhde tuppaa menemään niin, että nainen paapoo ja mieslapsi lekottelee. Ihan ymmärrettävää, että naiset ovat yleensä jättäjiä, kun kyllästyvät pitopalveluna toimimiseen.
No mitä dinä tänne avaudut. Ota sitten ero jos et itsekkään kykene kommunikaatioon.
Silti kykenet oksentamaan tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne on sitten edes pariskuntia? Voihan sitä jakaa kustannukset kämppiksenä kaverinkin kanssa. Seksi varmaan tuollaisesta suhteesta loppuu ennen pitkää kuitenkin, että tuskin sekään kannustaa jäämään.
Tää on just tätä, kun jotkut miehet haluavat parisuhteeseen ihan kenen kanssa tahansa, kunhan saisi naisen... sitten ei yhtään tiedetä, mitä sen naisen kanssa pitäisi tehdä saatika sitten olla kiinnostuneita siitä ihmisenä. Joku status- , menonpuolitus- ja itsetuntojuttu ilmeisesti. Halutaan nainen parisuhteen takia, ei siksi, että haluaisi olla juuri tuon ihmisen kanssa.
Onneksi mieheni ei ole tuollainen.
Jep, ja sitten kun tuollaisten miesten naiset haluavat eron, eivät miehet vieläkään tajua, miksi. Nainen haluaa parisuhteelta enemmän kuin olla pelkkä menojenpuolittaja, jolle mies ei viitsi edes jutella. Mutta kun miehelle riittää, että olisi joku, ihan kuka tahansa, vaikkei hänellä olisi naisen kanssa mitään yhteistä. Siinä vaiheessa pitäisi olla huolissaan, jos vaimolle ei viitsi edes kertoa suunnattomasta onnentunteesta, kun sai virvelillä ahvenen.
Tämä taitaa olla aika yleinen ongelma. Miehen mielestä parisuhde voi loistavasti, kun on löydetty nainen, seksiä on säännöllisesti eikä hän lyö naista. "Ei Make ja Perakaan varmasti pidä naistensa kanssa marttakerhoa joka ilta". Olen itsekin joutunut vaatimaan juuri sitä tavallista juttelua, rauhallista arkista yhdessäoloa, asioita, jotka minulle ovat parisuhteen perusteet. Ainakaan omat aikuisiän kumppanini eivät ole jotenkin ymmärtäneet, että nainen kaipaa parisuhteelta myös henkistä yhteyttä ja yhteenkuuluvuutta. Ja kai sitä on heille vaikeaa selittää ja heidän vaikeaa käsittää, jos se vain ei kuulu heidän sana- ja tunnevarastoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä mies kertoo sitten, kun saa metrin mittaisen hauen? Mutta ahven ei ole vielä niin merkittävä asia, että siitä kokisi tarpeelliseksi kertoa yhtään kenellekään. On paljon ihmisiä, joiden elämässä ei nyt oikeasti tapahdu juuri muuta kuin itsestäänselvyyksiä. Olen minäkin joka päivä ihan iloinen siitä, että en jäänyt auton alle, kaatunut rappusissa, rahat riittivät kauppalaskuun jne, mutta eivät ne ole asioita, joista kokisin tarpeelliseksi kenellekään kertoa. Tavallinen arki on tavallista arkea, samat asiat ja rutiinit toistuvat päivästä toiseen. Vaikka olenkin nainen, en silti koe tarpeelliseksi hehkuttaa puolisolle, että kylläpä vessanpönttö kiiltääkin pesun jälkeen hienosti.
Kyse olikin siitä suunnattomasta onnentunteesta. Kyllä minä haluan kuulla sellaisesta mieheltä ja kyllä minä haluan kertoa miehelle, jos päivä meni hienosti ja kaikki sujui kuin rasvattu. Jos toiselle kertoo vain erikoisista tapahtumista, niin aika vähälle keskustelu jää, sen verran harvoin niitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
No mitä dinä tänne avaudut. Ota sitten ero jos et itsekkään kykene kommunikaatioon.
Silti kykenet oksentamaan tänne.
Eiköhän ap ole täysin kykenevä sekä kirjoittamaan palstalle että kommunikoimaan miehensä kanssa. Veikkaan, että harrastaa kommunikointia tätäkin laajemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla aika yleinen ongelma. Miehen mielestä parisuhde voi loistavasti, kun on löydetty nainen, seksiä on säännöllisesti eikä hän lyö naista. "Ei Make ja Perakaan varmasti pidä naistensa kanssa marttakerhoa joka ilta". Olen itsekin joutunut vaatimaan juuri sitä tavallista juttelua, rauhallista arkista yhdessäoloa, asioita, jotka minulle ovat parisuhteen perusteet. Ainakaan omat aikuisiän kumppanini eivät ole jotenkin ymmärtäneet, että nainen kaipaa parisuhteelta myös henkistä yhteyttä ja yhteenkuuluvuutta. Ja kai sitä on heille vaikeaa selittää ja heidän vaikeaa käsittää, jos se vain ei kuulu heidän sana- ja tunnevarastoonsa.
Puhut tärkeästä asiasta. Kun lapset olivat muuttamassa pois kotoa, minuakin huoletti, miten jatkossa pärjätään kahdestaan. Olin kuullut ja lukenut sen verran paljon, että pariskunnalla ei olekaan enää mitään puhuttavaa. Olipa iloinen yllätys, etttä meiltä ei puhuminen loppunut. Osasyy siihen on varmaan se, että me oltiin juteltu lapsivuosinakin pienistäkin asioista keskenämme. Viihdyn miehen seurassa ja meillä on mukava olla yhdessä.
Miehille parisuhde on täydellinen silloin jos nainen antaa seksiä ja huolehtii suurimman osan kotitöistä. Muulla ei ole väliä.
Minusta tuo kuulostaa juuri sellaiselta suhteelta, mikä on monen miehen mielestä riittävän hyvä suhde.