Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille, jotka olitte korkeintaan keskenkertaisia koko koulun läpi

Vierailija
07.07.2017 |

mitä teistä tuli "isona"?
Tarkoitan nyt siis niitä seiskan-kasin oppilaita ala-asteelta lähtien. Onko täällä edes sellaisia?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustussuunnitelija

Vierailija
22/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynyt. Kyllä minusta kuitenkin menestyvä taiteilija tulee vielä.

M36

Vierailija
24/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä olinko koulussa hyvä, huono vai keskinkertainen?

Kävin siis ala-asteen ja yläasteen erityiskoulussa, EMU-luokalla ja pienryhmässä. Kaikki aineet mukautettuina. Nykyäänkään en osaa prosenttilaskuja kunnolla enkä osaisi esitellä itseäni ruotsin kielellä. Tästä näkökulmasta koulumenestykseni on surkea.

Toisaalta mulla oli luokkani paras keskiarvo ja olin ainoa jolla ei ollut lukihäiriötä. En koskaan lintsannut tai häiriköinyt vaan tein aina läksyt.

Joten, olinko hyvä koulussa vai huono koulussa? Mitä sanotte?

Vierailija
25/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graafikko. Peruskoulun päättötodistukse ka 7,1, taideaineista ja kielistä hyvät arvosanat, muuten lukeminen ei vain kiinnostanut

Vierailija
26/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri.

Vierailija
27/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilijä. Kerään kiloja, maksaläiskiä ja kaksihaaraisia.

Vierailija
28/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.1 peruskoulun päättötodistuksessa. Ei tutkintoja. Aaaasintuntija kansainvälisen konsernin maaorganisaatiossa. IT. N. 75 keur vuodessa.

Vierailija
29/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi keskinkertainen koulussa, ei innostanut ollenkaan enkä jaksanut opiskella. Koulun jälkeen pääsin yliopistoon Ranskaan ja valmistuin maisteriksi vuosikurssin parhaana. Olen nykyään vaativissa asiantuntijatehtävissä suuressa kansainvälisessä yrityksessä.

Vierailija
30/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulu on helppo. Eliittikouluissa on vaativampaa. Seiska peruskoulusta on todella vähän, ellei ole erityislapsi tai vammainen.

Ei ole. Arvosana 7 on aivan hyvä.

T. Yläkoulun ope

Vierailija
31/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo peruskoulussa ja lukiossa kasin pintaan, magnan paperit lukiosta. Ammattikoulussa ja AMK:ssa myös keskitasoa. Nyt nelikymppisenä olen esimiestehtävissä taloushallinnossa. Työ ei vastaa lahjojani tai kiinnostustani oikeastaan yhtään. Vanhemmalla iälläni olen alkanut "pingottamaan" joten olen suht hyvässä työssä. Ihan loppuunpalanut kyllä ja paluu töihin loman jälkeen pelottaa, koska en ole mielestäni tarpeeksi hyvä työssäni. 

Olisi ehkä kannattanut hakea sinne Taikkiin vielä kerran ja kunnolla. Arvelen, että vuosikurssin huonoimpanakin mun itseluottamukseni olisi nyt parempi. Olisin ehkä köyhä taiteilija joka tekee pätkätöitä kuin nukahtamis ja masennuslääkkeillä pelaava burn outin rajamailla kärsivä keskituloinen kehäraakki.

Vierailija
32/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri

Vierailija
33/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaalle töihin epäonnistuneiden AMK opintojen jälkeen. Palkka ja 06-14 työaika hyvät puolet.

Vierailija
34/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjännyt. Pahimmassa teini-iässä koulu ei jaksanut kiinnostaa yhtään. Aikuistumisen myötä tilanne muuttui, ymmärsin opiskelun tärkeyden ja lukion jälkeen on kaksi tutkintoa. Sisään olen päässyt sinne minne olen halunnut.

Vierailija
35/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä. Työllistän parikymmentä ihmistä ja tienaan n. 100 000 €/vuosi.

Vierailija
36/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuli opettaja. Kieltämättä mulla on vähän erilainen näkökulma, kuin niillä kympin tytöillä, joita suurin osa opettajista on.

Pilkut!

Arvaanko oikein, että nyt yksi niistä (melkein) kympin tytöistä havahtui, että hänen sisäisen opettajansa käskee oikaisemaan ja muistuttamaan pilkuista nyt. Mutta toteampa vielä, että minusta on tai olisi hyvä, jos kouluissa on eritaustaisia opettajia. Tottakai opettajan on osattava ja tunnettava opettamansa oppiaine. Mutta olen joskus ajatellut, että miten sellainen opettaja joka on ollut koko koulu ja opiskeluaikansa kaikessa vähintäänkin hyvä ja erinomainen ja viihtynytkin opiskeluissaan, aina hyvin haluaa kouluihin mitään muutosta ja uusia ja kenties raikkaita ideoita. Koska uusissa ja raikkaissa ideoissa saattaa piillä se vika ja vaara, että ne eivät tue niitä oppimiskäsitystä tai tapoja, joista "kympin oppilas" on itse saanut aikanaan suuren tyydytyksen.

Vierailija
37/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi sairaanhoitaja, sitten terveystieteiden maisteri. Koulu ei ollut vaikeaa mutta kiinnosti enemmän aktiivinen kilpaurheilu. Seiskan keskiarvo oli lukiossa ja C ja B kirjoitin.

Vierailija
38/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin keskiverto/huono oppilas ihan lukion loppuun saakka, sitten kirjoituksissa repäisin ja ylitin kaikkien odotukset, sain yleisarvosanaksi L:n koska loistin kielissä ja reaalissa. 

Lukion jälkeen menin vuodeksi duuniin ja sitten lähdin ulkomaille opiskelemaan. Nykyään olen markkinointijohtaja kansainvälisessä firmassa keski-Euroopassa. 23 vuotta siihen melkein meni ja nopeamminkin olisi päässyt jos koulu olisi kiinnostanut vähän enemmän. 

39/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuli opettaja. Kieltämättä mulla on vähän erilainen näkökulma, kuin niillä kympin tytöillä, joita suurin osa opettajista on.

Sama täällä. Olin kyllä keskivertoa huonompi, yläkoulussa arvosanat huitelivat siellä 5-6 kieppeillä.

Vierailija
40/60 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa te havahdutte opiskelemaan? Minä olen aina ollut sellainen päiväuneksija ja mennyt aina sieltä, missä aita on matalin. Sen vuoksi hankkiuduin pääsykokeiden kautta muotoilualan koulutukseen etc. Vieläkään ei ole tullut sellaista palavaa intoa pingottaa opinnoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi