Tuleeko syrjitystä ja kiusatusta lapsesta lopulta narsisti?
Kommentit (8)
Ei tule.
Narsistiksi kasvaa pikemminkin jos kasvatetaan ihmelapsena joka on vanhemman jatke. Esim laulajan uransa haudannur äiti puskee lapsestaan musiikin ihmelasta,..
Voi tulla mikäli ei oikeasti ole yhtäkään kaveria "kriittisimpinä" vuosina tai edes hyvät välit sisaruksiin tai serkkuihin. Voi kasvaa kieroon ja tulla "minä vastaan muut" asenne ja ihan ymmärrettävää. Ihminen on sosiaalinen ja jos ei koe yhteenkuuluvuutta kenenkään kanssa voi jokin mennä pahasti vikaan
Vierailija kirjoitti:
Ei tule.
Narsistiksi kasvaa pikemminkin jos kasvatetaan ihmelapsena joka on vanhemman jatke. Esim laulajan uransa haudannur äiti puskee lapsestaan musiikin ihmelasta,..
Eikö tuosta tuu pikemminkin masentunut kun maailma ei avautunutkaan ihmelapselle ja tajuaa ettei kaikki pyöri hänen ympärillä kuten äiti kasvatti?
Ei välttämättä, musta ei tullu. Ja kyllä, on tutkittu.
Musta tuli kyllä kovin pragmaattinen ja suhtaudun kylmän oloisesti turhiin vikinöihin. Olen myös varsin hitaasti lämpenevä, sekä hyvässä että pahassa. En mene esimerkiksi työyhteisöön sillä ajatuksella, että menen sinne saamaan kavereita, lisäksi olen omalla tavallani häijy. Olen myös omalla tavallani riidankylväjä, vaikka yleensä teen olemattoman vähän asian eteen. Koska hönnähdän varsin hitaasti vaikka joku vittuilisi tai tekisi kepposia, aina välillä joku vääräleuka kuvittelee sen johtuvan siitä, etten tajua ja olen tyhmä. Sitten kun lopulta vaivaudun vastaamaan vittuiluun, niin se yleensä aiheuttaa pahaa mieltä näille jotka ovat pitäneet mua vaarattomana vitutuksenpurkukohteena. Sitten on koko työyhteisö sekaisin kun toimiston kiusaaja julistaa sodan mua vastaan ja mua ei edelleenkään kiinnosta asia yhtään 🙈🙉🙊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule.
Eikö tuosta tuu pikemminkin masentunut kun maailma ei avautunutkaan ihmelapselle ja tajuaa ettei kaikki pyöri hänen ympärillä kuten äiti kasvatti?
Hän alkaa elää omaa todellisuutta jossa hän on tähti. Kaikki ei vain tajua sitä. Suuruudenhulluja juttuja ja todellisuuden pakoilua.
Minusta tuli. Minä vastaan muu maailma.